συνοπτικές διαδικασίες και επιμελή εργασία ο υπεύθυνος των Ευρωπαικών προγραμμάτων του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσ/νίκης Νίκος Κριθαρίδης ολοκλήρωσε τα εντάλματα 5 μηνών για την πληρωμή των συμμετεχώντων του προγράμματος ΨΥΧΑΡΓΩ ωστε τάχιστα οι άνθρωποι να πάρουν τα χρήματά τους.

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ

 

 

To ΣΤΙΓΜΑ της ημέρας[1] 1 Ιουνίου 2011

Η θετική έκβαση στο ενδεχόμενο χορήγησης νέου δανείου στη χώρα μας σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη αλλαγή στάσης της Γερμανίας στο θέμα της επιμήκυνσης των ελληνικών ομολόγων προκαλούν αλλαγή κλίματος στις εγχώριες και διεθνείς αγορές, κυβέρνηση και τρόικα καταλήγουν στα τελικά κείμενα της αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας η οποία ανοίγει τον δρόμο για την καταβολή των 12 δισ. ευρώ και την οριστικοποίηση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος (με τα δημοσιεύματα να εστιάζουν στα φορολογικά μέτρα, τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις και την επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων), ο Γ. Ραγκούσης σε επιστολή του προς τους πολιτικούς αρχηγούς με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από τη ψήφιση του «Καλλικράτη» παρουσιάζει αναλυτικά στοιχεία για τον εξορθολογισμό των οικονομικών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την εξοικονόμηση 1,2 δισ. ευρώ, ο Α. Λοβέρδος παραδίδει στον αρμόδιο εισαγγελέα φακέλους με σκάνδαλα στον χώρο της Υγείας (ΕΘΝΟΣ), ενώ οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανακοινώνουν φθηνότερα εισιτήρια έως και 8,5% μετά από την πρόσφατη ψήφιση της τροπολογίας του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για την κατάργηση ορισμένων από τα μη ανταποδοτικά τέλη υπέρ τρίτων.

 

Σημεία

 

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ επισημαίνει στο κύριο άρθρο της: «εδώ που βρισκόμαστε, έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε επώδυνες λύσεις από τη μια και καταστροφικές από την άλλη. Οι λαϊκιστές, είτε από ίδιο συμφέρον είτε από ιδεολογική εμμονή, προωθούν την ιδέα μιας μεγάλης μονομερούς διαγραφής τους χρέους και καλλιεργούν την εικόνα πως η χώρα μπορεί να επιβιώσει χωρίς νέο μνημόνιο. Ναι, μπορεί. Αλλά σε συνθήκες απόλυτης σχεδόν εξαθλίωσης και φτώχειας και με δημόσιους υπάλληλους και συνταξιούχους κυριολεκτικά πια στον δρόμο. Δυστυχώς, εδώ που φτάσαμε, όλοι οι δρόμοι είναι δύσκολοι και κανείς δεν δικαιούται να καλλιεργεί ψευδαισθήσεις σε ένα λαό που φτάνει στα όριά του».

 

Το υπουργείο Οικονομικών αναρτά στο διαδίκτυο στοιχεία για τις επιδόσεις των ΔΟΥ. Από τις 302.722 υποθέσεις φορο-παραβάσεων που εντοπίστηκαν από διασταυρώσεις και ελέγχους που εστάλησαν για έλεγχο μέχρι σήμερα έχουν κλείσει οι 94.642 (τρεις στις δέκα), υπάρχουν 17 εφορίες που δεν έχουν ελέγξει ούτε μια από τις υποθέσεις που τους ανατέθηκαν, ενώ σε 59 ΔΟΥ οι υπάλληλοι εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς καθώς έχουν κλείσει μέσα σε ένα 5μηνο το 50% των φορολογικών υποθέσεων που τους ανατέθηκαν. Το κύριο άρθρο της ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ υποστηρίζει ότι η μάχη κατά της φοροδιαφυγής χάθηκε πριν καν ξεκινήσει και σημειώνει ότι η κυβέρνηση έκανε λανθασμένες κινήσεις στο θέμα είσπραξης των εσόδων: «παρέλαβε ένα διαλυμένο, αναποτελεσματικό και σε μεγάλο βαθμό διεφθαρμένο μηχανισμό. Όμως καθυστέρησε τραγικά να εκπονήσει, πολύ περισσότερο να υλοποιήσει ένα σχέδιο ριζικής, εκ βάθρων αναδιοργάνωσης των εφοριών, του φοροελεγκτικού και φοροεισπρακτικού μηχανισμού».

 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΘΝΟΥΣ η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ είναι πιθανότερο να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2012. Το πρακτορείο Reuters μετέδωσε χθες το απόγευμα πως Γερμανός αξιωματούχος, ο οποίος συμμετέχει στον κυβερνητικό συνασπισμό παραδέχτηκε ότι η τρόικα συναινεί στη μείωση του ΦΠΑ. «Έχουν ήδη συμφωνήσει σε αυτό» είπε χαρακτηριστικά. Την ίδια ώρα υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί τώρα. Και αυτό με το σκεπτικό ότι «το 2011 χρειαζόμαστε έσοδα» και μια μείωση των συντελεστών θα άνοιγε νέα «μαύρη τρύπα». Έτσι η συμφωνία θα ενεργοποιηθεί το 2012.

 

Η διεθνής Μη Κυβερνητική Οργάνωση Oxfam σε έκθεσή της προειδοποιεί ότι οι τιμές των βασικών ειδών διατροφής θα υπερδιπλασιαστούν την επόμενη εικοσαετία, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία, την οποία ακολουθούν ήδη τον τελευταίο καιρό. Τα τελευταία 20 χρόνια έχουν διπλασιαστεί οι τιμές των τροφίμων ενώ με την προοπτική αυτή έως το 2030 το μέσο κόστος των βασικών ειδών θα αυξηθεί από 120% έως 180%. Ας σημειωθεί, ότι από το 1990 έως σήμερα η μέση αύξηση των αποδόσεων στις σοδειές έχει σχεδόν μειωθεί στο ήμισυ. Η Oxfam τονίζει ότι οι ηγέτες πρέπει να εντείνουν τη διαφάνεια στην αγορά εμπορευμάτων, την ενίσχυση των αποθεμάτων τροφίμων, την κατάργηση της πολιτικής των βιοκαυσίμων και τις επενδύσεις σε μικροκαλλιεργητές (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

 

Επιμέλεια κειμένου: Πέγκυ Ζαγορίτη



[1] Εφημερίδες που διερευνήθηκαν σήμερα: ΝΕΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΘΝΟΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

 

Λεωφ. Μεσογείων 119, T.K. 101 92 Αθήνα
Τηλ.: 210 6969903, 210 6969802, 210 6974732
Fax: 210 6969607
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. | www.mindev.gov.gr

Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2011

Δελτίο Τύπου

Η ανάπτυξη είναι πεδίο σύγκλισης και συναίνεσης – Ψηφίστηκε
επί της αρχής το σχέδιο νόμου για τις αδειοδοτήσεις

«Η ανάπτυξη είναι πεδίο σύγκλισης και συναίνεσης. Και έτσι
πρέπει να είναι, σήμερα που η πατρίδα χρειάζεται ευθύνη και
αποφάσεις. Σας καλώ να υπερψηφίσετε το σχέδιο νόμου και
να στείλουμε ένα θετικό μήνυμα εντός και εκτός συνόρων,
ότι η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας είναι εθνική
υπόθεση», υπογράμμισε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης
και Ανταγωνιστικότητας, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, μιλώντας
σήμερα, Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2011, στην Ολομέλεια της Βουλής,
όπου υπερψηφίστηκε επί της αρχής το σχέδιο νόμου για
την «Απλοποίηση της αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών και
μεταποιητικών δραστηριοτήτων και επιχειρηματικών πάρκων και
άλλες διατάξεις», με ευρεία κομματική συναίνεση, από το ΠΑΣΟΚ,
τη Νέα Δημοκρατία και το ΛΑΟΣ.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων
που εφαρμόζεται το τελευταίο διάστημα ώστε να δημιουργηθεί
ένα περιβάλλον φιλικό προς τις επιχειρήσεις και ελκυστικό για
νέες επενδύσεις. Όπως επισήμανε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης,
το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «εντάσσεται στον πυρήνα των
διαρθρωτικών αλλαγών που υλοποιούμε. Στην ουσία το νομοσχέδιο
αποτελεί ένα μίνι fast track για την πραγματική οικονομία, για
τις αδειοδοτήσεις στη χώρα μας».

Τα σχέδιο νόμου αποτελεί, σύμφωνα με τον υπουργό, «ένα
σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για κάθε επάγγελμα για την Ελλάδα του
σήμερα, και όχι την Ελλάδα του χθες», καθώς περιορίζεται και
εξορθολογίζεται σημαντικά ο αριθμός απαιτούμενων αδειών των
τεχνικών επαγγελμάτων και απλοποιείται και εκσυγχρονίζεται ο
τρόπος αδειοδότησης. Παράλληλα καθιερώνονται ρυθμίσεις για την
προστασία του καταναλωτή με ελέγχους ποιότητας των υπηρεσιών
που προσφέρουν οι επαγγελματίες και επιβάλλονται κυρώσεις σε
περίπτωση μη εφαρμογής τους.

«Η φιλοσοφία της αδειοδότησης για την εγκατάσταση και
λειτουργία των μεταποιητικών δραστηριοτήτων γίνεται πιο
φιλική στον επιχειρηματία», συμπλήρωσε ο υπουργός. «Για τις

δραστηριότητες χαμηλής όχλησης, οι οποίες αποτελούν και το 75
- 80% περίπου των αδειοδοτήσεων στη χώρα, αλλάζουμε πλήρως το
τοπίο. Από τη λογική του πρώτα «ελέγχω» και μετά «αδειοδοτώ»
προχωράμε
σε
ένα
μοντέλο
του
πρώτα
«αδειοδοτώ»
και
μετά «ελέγχω» ανέφερε ο κ. Χρυσοχοϊδης και τόνισε ότι με το
νέο σύστημα επιτυγχάνονται τα εξής:

1.
Περιορίζεται σημαντικά το κόστος, ο χρόνος και η
διαδικασία αδειοδότησης για τις δραστηριότητες χαμηλής
και μέσης όχλησης, που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά
τα δύο χρόνια. Πλέον, μέσα σε 30 ημέρες το Δημόσιο είναι
υποχρεωμένο να απαντήσει στον ενδιαφερόμενο.
2.ιευρύνονται
Δ
οι
δομές
αδειοδότησης,
επιτυγχάνοντας
ταχύτητα και καλύτερο έλεγχο. Δίνεται η δυνατότητα στα
Επιμελητήρια που το επιθυμούν, καθώς και στο Τεχνικό
Επιμελητήριο της Ελλάδος, πέρα από τις Διευθύνσεις
Ανάπτυξης της Περιφέρειας, να λειτουργήσουν ως «one stop
shop» αδειοδότησης. Ακόμη, δίνεται η δυνατότητα υποβολής
των δικαιολογητικών από τους ενδιαφερό0μενους σε
επιλεγμένα Κέντρα Εξυπηρέτησης και παράλληλα συστήνεται
Μητρώο Πιστοποιημένων Επιθεωρητών για την διενέργεια
περιοδικών επιθεωρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής της
επιχείρησης.
3. Σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ, απλοποιείται και επιταχύνεται
η διαδικασία περιβαλλοντικών εγκρίσεων, που σήμερα
μπορεί να φτάσει τα 3 χρόνια. Όπως προβλέπεται και στο
νόμο του Fast Track, αν το Δημόσιο δεν αποφανθεί μέσα
σε 60 μέρες για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η
απόφαση έγκρισης Θεωρείται ότι έχει εκδοθεί.
Διασφαλίζεται
4.
η
διαφάνεια
καθώς
δημοσιεύονται
στη «Διαύγεια», όλες οι πράξεις που αφορούν κάθε
αδειοδότηση.
Παράλληλα, εισάγονται ρυθμίσεις τομές για τα επιχειρηματικά
πάρκα που διασφαλίζουν τόσο την ανάπτυξη και βιωσιμότητα των
επιχειρήσεων που εγκαθίστανται σ’αυτά, όσο και την προστασία
του περιβάλλοντος.

Όπως τόνισε ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης «οι νέες ρυθμίσεις
είναι αποτέλεσμα αξιοποίησης της δουλειάς που είχε γίνει
και στο παρελθόν στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και
Ανταγωνιστικότητας, με διαβούλευση με φορείς, την αγορά και
γόνιμο διάλογο στις επιτροπές του Κοινοβουλίου».

Αναφερόμενος σε όσα είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος
της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κώστας Μαρκόπουλος, σχετικά με
τη μείωση της φορολόγησης των επιχειρήσεων, ο κ. Μιχάλης
Χρυσοχοϊδης υπογράμμισε ότι αυτό που πραγματικά επιζητεί ο
επιχειρηματικός κόσμος είναι «σταθερό φορολογικό καθεστώς,

δίκαιους κανόνες φορολογίας, ένα ορθό σύστημα απονομής
δικαιοσύνης και, βεβαίως, ένα επιχειρηματικό περιβάλλον φιλικό
προς τις επιχειρήσεις και το επιχειρείν. Αυτές είναι οι
βασικές προϋποθέσεις για να μπορεί μία χώρα να είναι ελκυστική
στις επενδύσεις». Χαρακτήρισε απαραίτητη τη φορολόγηση των
διανεμόμενων κερδών των επιχειρήσεων, όπως συμβαίνει σε όλες
τις χώρες της ευρωζώνης και επισήμανε πως, αν οδηγηθούμε στην
αποφορολόγηση των επιχειρήσεων «αυτό θα είναι πολύ κακό για το
κοινωνικό σύνολο, για το κοινωνικό κράτος, για την ανάπτυξη,
για τις επενδύσεις, για τα δημόσια αγαθά, τα οποία νομίζω όλοι
μας θέλουμε να υπάρχουν σε αυτό τον τόπο».

Α. Σημεία Λόγου της πρωτολογίας του υπουργού:

Γνωρίζουμε ότι δεν είναι εύκολη η αποστολή μας στο σημερινό
υφεσιακό τοπίο. Όμως δεν πρόκειται να κάτσουμε με σταυρωμένα
χέρια. Γιατί μέσα στην κρίση, διαφαίνονται προοπτικές αντοχών,
άρα και ελπίδας για την πραγματική οικονομία της χώρας.

Στην κατεύθυνση αυτή λοιπόν, υλοποιούμε το τελευταίο διάστημα
ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μεταρρυθμίσεων. Μεταρρυθμίσεις για ένα
επιχειρηματικό περιβάλλον φιλικό προς τις επιχειρήσεις, ένα
περιβάλλον που σταδιακά θα γίνει ελκυστικό σε νέες επενδύσεις.

Μεταρρυθμίσεις όπως η ίδρυση επιχείρησης σε ΜΙΑ μέρα και
σε ΈΝΑ σημείο που λειτουργεί εδώ και δύο μήνες. Μέσω της
υπηρεσίας έχουν ιδρυθεί πάνω από 700 νέες επιχειρήσεις ενώ οι
συνολικές εγγραφές επιχειρήσεων στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο
έχουν ξεπεράσει τις 3000. Κάθε αρχή και δύσκολη. Αλλά η
υπηρεσία ανταποκρίνεται.

Μεταρρυθμίσεις όπως η αλλαγή
λίγες μέρες θα βρεθούμε εδώ
πραγματική δεύτερη ευκαιρία
διασώζοντας πολύτιμες θέσεις

Μεταρρυθμίσεις όπως το σχέδιο για την «Επιχειρηματικά
Φιλική Ελλάδα», που θα αποκτήσει σύντομα νομική μορφή,
ώστε να ξεπεράσουμε εμπόδια και στρεβλώσεις ενάντια στην
επιχειρηματικότητα.

Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα εντάσσεται στον πυρήνα των
διαρθρωτικών αλλαγών που υλοποιούμε. Στην ουσία το νομοσχέδιο
αποτελεί ένα μίνι fast track για την πραγματική οικονομία,
για τις αδειοδοτήσεις στη χώρα μας που οι διαδικασίες
τους αποτελούν και το μεγάλο εμπόδιο στη δημιουργία μιας
επιχειρηματικά φιλικής Ελλάδας.

Ξεκινάμε

του προπτωχευτικού δίκαιου που σε
για να το συζητήσουμε. Είναι μια
στις επιχειρήσεις να επιβιώσουν,
εργασίας.

από

τα

Τεχνικά

επαγγέλματα:

Ο

βασικός

νόμος

που

ρύθμιζε τα τεχνικά επαγγέλματα είχε εκδοθεί το 1934, ενώ για
16 επαγγέλματα σήμερα απαιτούνται συνολικά 214 άδειες. Από την
παρούσα νομοθεσία προκύπτουν μια σειρά από πολλά και σημαντικά
προβλήματα στην πρόσβαση στο επάγγελμα, αφού απαιτείται
μεγάλος αριθμός αδειών ενώ οι απαιτήσεις προϋπηρεσίας σε
ορισμένες περιπτώσεις είναι απολύτως υπερβολικές.

Παράλληλα, προβλήματα υπάρχουν και στην εφαρμογή της ίδιας
της νομοθεσίας. Για παράδειγμα, για μια άδεια έχουν εφαρμογή
ταυτόχρονα πολλές διατάξεις, που τις περισσότερες φορές
αναφέρονται σε τίτλους σπουδών, που σήμερα δεν ισχύουν πια.

Προβλήματα όμως εντοπίζονται και στη διενέργεια των εξετάσεων
από τις περιφερειακές υπηρεσίες. Παράγοντες δηλαδή που
δημιουργούν καθυστερήσεις και συνθήκες αδιαφάνειας. Δεν
προβλέπεται κανένας έλεγχος για την ποιότητα των παρεχόμενων
υπηρεσιών, ούτε η επιβολή κυρώσεων για όσους ασκούν το
επάγγελμα χωρίς άδεια ή προσφέρουν υπηρεσίες κακής ποιότητας.

Φέρνουμε προς ψήφιση λοιπόν ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για
κάθε επάγγελμα για την Ελλάδα του σήμερα, και όχι την Ελλάδα
του χθες. Περιορίζουμε τον αριθμό των χορηγούμενων αδειών,
ώστε το είδος και ο αριθμός τους να ανταποκρίνονται στις
ανάγκες της οικονομικής πραγματικότητας.

Να σας αναφέρω ενδεικτικά, ότι από τις 68 άδειες που
εκδίδονται σήμερα για τους χειριστές μηχανημάτων έργου
εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα περιοριστεί σε 16 άδειες, οι
54 άδειες για τους πρακτικούς μηχανικούς θα περιοριστούν σε
12, οι 15 άδειες που απαιτούνται για τους υδραυλικούς, πλέον
μειώνονται σε 3. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των αδειών από 214 θα
γίνει συνολικά 48.

Καθιερώνουμε σύγχρονες προϋποθέσεις και απαιτήσεις όσον
αφορά τα απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα και τον τρόπο
πιστοποίησής τους. Υποκαθιστούμε την προϋπηρεσία με την
παρακολούθηση
εξειδικευμένων
προγραμμάτων
επαγγελματικής
κατάρτισης από εξειδικευμένους φορείς, σε συνεργασία με το
Υπουργείο Παιδείας.

Κάνουμε τις διαδικασίες αδειοδότησης απλές και διαφανείς.

α) Καθιερώνουμε χρονικές προθεσμίες για την έκδοση των αδειών,
οι οποίες κυμαίνονται από 1 έως 2 μήνες, ανάλογα με την ανάγκη
ή μη υποβολής του ενδιαφερόμενου σε εξετάσεις,
β) δίνουμε τη δυνατότητα υποστήριξης των εξετάσεων είτε από
τις αρμόδιες αρχές της έδρας της Περιφέρειας είτε από φορείς
του Ιδιωτικού ή Δημοσίου Τομέα,
γ) ορίζεται συγκεκριμένη εξεταστέα ύλη, που θα είναι ίδια για

όλους όσοι διενεργούν εξετάσεις,
δ) καθορίζουμε την αντιπροσωπευτική συγκρότηση των εξεταστικών
επιτροπών και την εκπαίδευση των μελών τους.

Καθιερώνουμε ρυθμίσεις για την προστασία του καταναλωτή
με ελέγχους ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν οι
επαγγελματίες και επιβάλλουμε κυρώσεις σε περίπτωση μη
εφαρμογής τους.

Στο ίδιο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται και η αδειοδότηση
σχετικά με την εγκατάσταση - λειτουργία των μεταποιητικών
δραστηριοτήτων. Μια μεγάλη τομή που συμπληρώνει τη λειτουργία
της Υπηρεσίας Μιας Στάσης για την ίδρυση των επιχειρήσεων.

Σήμερα,
ακόμη
και
μια
χαμηλής
όχλησης
δραστηριότητα
χρειάζεται 3 έως 6 μήνες για να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα
δικαιολογητικά και να αδειοδοτηθεί. Και στο χρόνο αυτό δεν
συνυπολογίζεται ο χρόνος προετοιμασίας του φακέλου. Σε
μεγαλύτερης όχλησης δραστηριότητες, ο χρόνος αυτός φτάνει ή
και να ξεπερνάει σε ορισμένες περιπτώσεις, τους 24 μήνες.

Οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται με δυσανάλογο κόστος. Το ποσό
αδειοδότησης για μια δραστηριότητα χαμηλής όχλησης (αμοιβές
μηχανικών, μελέτες, παράβολα κ.λ.π.) ανέρχεται σε €5.000
(χωρίς να περιλαμβάνεται η άδεια οικοδομής), ενώ μία μέσης
όχλησης δραστηριότητα απαιτείται να καταβάλει μεταξύ 7 - 10%
του προϋπολογισμού της επένδυσής της.

Υπάρχει
αβεβαιότητα
για
την
επένδυση:
Λόγω
πολλών
συναρμοδιοτήτων,
πολυνομίας,
πληθώρας
δικαιολογητικών,
πολλαπλής
αδειοδότησης,
έλλειψης
χρήσεων
γης,
έλλειψης
τυποποιημένων δικαιολογητικών κ.λ.π. δημιουργείται σημαντική
αβεβαιότητα: Αποτέλεσμα; Οι επιχειρηματίες και υποψήφιοι
επενδυτές απογοητεύονται και τελικά δεν προχωρούν στην
επένδυση.

Οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης του επιχειρηματία απέτυχαν στο
ρόλο τους: παρά τις κατά τόπους φιλότιμες προσπάθειες, οι
Διευθύνσεις Ανάπτυξης δεν μπόρεσαν να παίξουν το ρόλο του “one
stop shop” με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά σημεία διεπαφής
δημοσίου και επιχειρηματία.

Οι περιβαλλοντικές χωροταξικές και πολεοδομικές εγκρίσεις –
αδειοδοτήσεις, αποτελούν το σημαντικότερο πρόβλημα χρόνου και
κόστους. Τι αλλάζουμε με το νομοσχέδιο;

Η φιλοσοφία της αδειοδότησης γίνεται πιο φιλική στον
επιχειρηματία. Για τις δραστηριότητες χαμηλής όχλησης, οι
οποίες αποτελούν και το 75 - 80% περίπου των αδειοδοτήσεων

στη χώρα, αλλάζουμε πλήρως το τοπίο. Από τη λογική του
πρώτα «ελέγχω» και μετά «αδειοδοτώ» προχωράμε σε ένα μοντέλο
του πρώτα «αδειοδοτώ» και μετά «ελέγχω».

Ο συνολικός χρόνος αδειοδότησης μειώνεται σημαντικά. Η έκδοση
άδειας αντικαθίσταται από τη κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης του
ενδιαφερόμενου μειώνοντας έτσι το διοικητικό βάρος κατά μία
υπογραφή. Για τις δραστηριότητες μέσης όχλησης προβλέπεται
επιπλέον η κατάθεση σχετικής εγγυητικής επιστολής. Για
τις δραστηριότητες υψηλής όχλησης παραμένει η υφιστάμενη
διαδικασία λόγω του μεγέθους του κινδύνου που ενέχουν.

Μειώνουμε δραστικά τις χρονικές προθεσμίες, εντός των οποίων
το Δημόσιο θα οφείλει να απαντήσει προς τους επιχειρηματίες
που κάνουν αίτηση χορήγησης άδειας(μέσα σε 30 μέρες), ενώ
προβλέπουμε πρόστιμο σε όσους παραπλανήσουν την πολιτεία με
ψευδή στοιχεία. Είναι νομίζω κάτι το οποίο ζήτησαν και οι
βουλευτές της αντιπολίτευσης.

Διευρύνουμε τις δομές αδειοδότησης για ταχύτητα και καλύτερο
έλεγχο. Δίνουμε τη δυνατότητα στα Επιμελητήρια που το
επιθυμούν, καθώς και στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος,
πέρα από τις Διευθύνσεις Ανάπτυξης της Περιφέρειας, να
λειτουργήσουν ως «one stop shop» αδειοδότησης.

Όμως, με μια προϋπόθεση που έχει στόχο να ενισχύσει τη
διαφάνεια της διαδικασίας λαμβάνοντας υπόψη και τους φόβους
που εξέφρασαν πολλού συνάδελφες από όλες τις πλευρές της
Βουλής. Βάζουμε ασυμβίβαστο για τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις
του οργάνου που θα χορηγεί τις άδειες, ανθρώπων αλλά και
συγγενών που έχουν υλικό ή ηθικό συμφέρον.

Παράλληλα, θέτουμε στην υπηρεσία του επιχειρηματία και
επιλεγμένα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Στα ΚΕΠ θα μπορεί να
υποβάλλει ο επιχειρηματίας τη σχετική αίτηση και το φάκελο
των δικαιολογητικών. Αφού αυτά διενεργήσουν τον αρχικό έλεγχο
πληρότητας του φακέλου, θα τον προωθούν στην αρμόδια υπηρεσία.

Παράλληλα,
συστήνουμε
Μητρώο
Πιστοποιημένων
Επιθεωρητών
για την διενέργεια περιοδικών επιθεωρήσεων καθ’ όλη τη
διάρκεια ζωής της επιχείρησης. Με τον τρόπο αυτό, υπάρχει
συνεχής έλεγχος της τήρησης των προδιαγραφών λειτουργίας των
επιχειρήσεων από πιστοποιημένους φορείς.

Σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ απλοποιούμε και επιταχύνουμε τη
διαδικασία περιβαλλοντικών εγκρίσεων. Σήμερα η διαδικασία
μπορεί να φτάσει τα 3 χρόνια.

Για

αυτό,

προβλέπουμε

ρητά

στο

νόμο

ότι

εφόσον

παρέλθει

άπρακτη η προθεσμία των 60 ημερών, εντός των οποίων οφείλει
το Δημόσιο να αποφανθεί επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών
Επιπτώσεων, τεκμαίρεται ως εκδοθείσα η Απόφαση Έγκρισης
Περιβαλλοντικών Όρων σύμφωνα με τη σχετική αίτηση. Να
υπενθυμίσω ότι αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει στο νόμο του Fast
Track. Παράλληλα για της χαμηλής όχλησης δραστηριότητας
προχωράμε με το ΥΠΕΚΑ σε τυποποιημένους περιβαλλοντικούς όρους
– δεσμεύσεις ώστε να μειωθεί ο χρόνος της αδειοδότησης, αφού
τους εντάσσουμε στην άδεια λειτουργίας.

Διασφαλίζουμε τη διαφάνεια, με τη δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο
μέσω του συστήματος «Διαύγεια» όλων των πράξεων που αφορούν
κάθε αδειοδότηση, αλλά και των αποτελεσμάτων των ελέγχων στις
επιχειρήσεις.

Σε ό,τι αφορά στα Επιχειρηματικά Πάρκα, η ανάπτυξη προϋποθέτει
σύγχρονα, ευέλικτα και «πράσινα» Επιχειρηματικά Πάρκα.
Για το λόγο αυτό, προωθούμε 10 + 1 σημαντικές και αναγκαίες
ρυθμίσεις:

- Πρώτον, καθιερώνεται σαν έννοια το Επιχειρηματικό Πάρκο αντί
της Βιομηχανικής Περιοχής ή του Βιομηχανικού – Βιοτεχνικού
Πάρκου αντανακλώντας τη μετακίνηση της ελληνικής οικονομίας από
τα στενότερα όρια της μεταποίησης σε ευρύτερες επιχειρηματικές
δομές.
- Δεύτερον, εισάγονται και αποσαφηνίζονται οι όροι ανάπτυξη,
διοίκηση
και
διαχείριση
Επιχειρηματικών
Πάρκων,
ενώ
προσδιορίζονται ευκρινώς τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων
των εμπλεκομένων φορέων, καθώς και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των
εκτάσεων που προορίζονται για τις ανάγκες του Πάρκου.
- Τρίτον, διευρύνουμε το φάσμα των κατηγοριών των επιχειρήσεων
που επιτρέπεται να εγκατασταθούν στα επιχειρηματικά πάρκα.
Δίνουμε τη δυνατότητα σε νέους και δυναμικά αναπτυσσόμενους
τομείς όπως είναι τα logistics, τα ερευνητικά κέντρα και
εργαστήρια που σχετίζονται µε εφαρμοσμένη βιομηχανική και
ενεργειακή έρευνα, παραρτήματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και
κέντρα τεχνολογικής υποστήριξης των επιχειρηματιών και των
επιχειρήσεων, το εμπόριο, καθώς επίσης και δραστηριότητες
παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ή και φυσικό αέριο,
να εγκατασταθούν στα νέα πάρκα.
- Τέταρτον, εξασφαλίζουμε την ταχεία αξιολόγηση ώριμων
σχεδίων που έχουν υποβληθεί από αξιόπιστους και φερέγγυους
φορείς, καθώς και την τήρηση της αρχής της διαφάνειας μέσω
της συνεργασίας αυτών με τους ιδιοκτήτες της έκτασης και των
επιχειρήσεων.
- Πέμπτον, απλοποιούμε τη διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων
εντός
επιχειρηματικών
Πάρκων
και
παρέχουμε
οικονομικά,
πολεοδομικά και διοικητικά κίνητρα για την εγκατάσταση
επιχειρήσεων σε αυτά.

-
Έκτον,
ενισχύουμε
τη
διοίκηση
-
διαχείριση
των
Επιχειρηματικών
Πάρκων
που
προικίζεται
με
σημαντικές
αρμοδιότητες, έσοδα αλλά και ευθύνες. Παρέχεται η δυνατότητα
για αυτοδιαχείριση του Πάρκου από τους επιχειρηματίες.
- Έβδομο, συμπεριλαμβάνεται στη μελέτη βιωσιμότητας του
Επιχειρηματικού Πάρκου το κόστος των έργων εξωτερικής υποδομής,
τα οποία προσδιορίζονται κατά την έγκριση αυτού και προβλέπεται
ο τρόπος υλοποίησής τους από τους αρμόδιους φορείς.
- Όγδοο, για περιοχές όπου υπάρχουν άτυπες βιομηχανικές
συγκεντρώσεις, εισάγουμε ειδική διαδικασία περιβαλλοντικής
εξυγίανσης, με δίκαιο επιμερισμό του κόστους, ώστε να
δημιουργηθούν
κοινές
υποδομές,
χωρίς
να
πλήττεται
η
ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και να τηρείται η γενική
αρχή «Ο ρυπαίνων πληρώνει».
- Ένατο, δίνουμε τη δυνατότητα πρόβλεψης ειδικότερων μορφών
Επιχειρηματικών Πάρκων, εξασφαλίζοντας σχετική ευελιξία στον
νόμο, για να καλύψει πιθανές μελλοντικές ανάγκες
- Δέκατο, στα πλαίσια του νέου επενδυτικού νόμου, εντάσσονται
επενδύσεις που υλοποιούνται εντός Επιχειρηματικό Πάρκου
και λαμβάνουν επιπλέον 5 μονάδες στο προβλεπόμενο κατά
κατηγορία επιχειρήσεων ποσοστό εντός των ορίων του χάρτη των
περιφερειακών ενισχύσεων.
- Ενδέκατο, προβλέπουμε τη δυνατότητα σε κάθε Επιχειρηματικό
Πάρκο να είναι ενεργειακά αυτόνομο, κάτι το οποίο αποτέλεσε
και πρόταση των βουλευτών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Δεν μπορούμε να συζητούμε για ανάπτυξη, δεν μπορούμε να
συζητάμε για μια χώρα φιλική προς τις επιχειρήσεις και την
επιχειρηματικότητα αν δεν αναμετρηθούμε με προβληματικές
και ξεπερασμένες διαδικασίες που για χρόνια εμποδίζουν την
επιχειρηματικότητα να αναπτυχθεί.

Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε μια οικονομία ανταγωνιστική,
αν οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν σαν σύγχρονοι Λεβιάθαν,
καθυστερώντας τις άδειες, τις εγκρίσεις και δεν έχουν επαφή με
την αγορά.

Με τις νέες ρυθμίσεις, η πραγματική οικονομία αποκτά
περισσότερα εφόδια, ενώ η σχέση κράτους – επιχειρηματία
αλλάζει ριζικά προς το καλύτερο και αυτό νομίζω ότι είναι ένα
βήμα που θα πρέπει κάθε φορά να κάνουμε στην αίθουσα αυτή όταν
ψηφίζουμε νομοσχέδια.

Να αλλάξουμε ριζικά το κράτος το οποίο δημιούργησε και
δημιουργεί
πολλά
προβλήματα
στην
ανάπτυξη,
στην
επιχειρηματικότητα και στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Έχουμε
ενδείξεις
ότι
η
ανταγωνιστικότητα
της
οικονομίας
μας
βελτιώνεται, και θα αποτυπωθεί σύντομα στους διεθνείς πίνακες
κατάταξης.

Οι νέες ρυθμίσεις δεν ήρθαν ουρανοκατέβατες. Είναι αποτέλεσμα
αξιοποίησης της δουλειάς που είχε γίνει και στο παρελθόν στο
υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,
με διαβούλευση με φορείς, την αγορά και γόνιμο διάλογο στις
επιτροπές του Κοινοβουλίου.

Η ανάπτυξη είναι πεδίο σύγκλισης και συναίνεσης. Και έτσι
πρέπει να είναι, σήμερα που η πατρίδα χρειάζεται ευθύνη και
αποφάσεις. Σας καλώ να υπερψηφίσετε το σχέδιο νόμου και να
στείλουμε ένα θετικό μήνυμα εντός και εκτός συνόρων, ότι
η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας, η φιλική προς το
επιχειρείν Ελλάδα, είναι εθνική υπόθεση.

Β. Σημεία Λόγου της δευτερολογίας του υπουργού:

Η μεγάλη αξία είναι η εργασία. Μια μεγάλη αξία που είναι
ανθρώπινη και κοινωνική αξία. Η εργασία αναδείχθηκε μέσα από
τους αιώνες σε ένα ζήτημα κοινωνικών αγώνων και διεκδίκησης
και σήμερα είναι ένα μεγάλο ζητούμενο στη χώρα. Μ’ ένα μέγεθος
κυρίως στη νέα γενιά που δεν μας τιμά. Και δεν τιμά κανέναν
μας. Και ας καθίσουμε κάτω να δούμε γιατί φτάσαμε εδώ: 40%
ανεργία στους νέους ανθρώπους καλά μορφωμένους.

Αναρωτιέμαι τι υπερασπιζόμαστε. Υπερασπιζόμαστε το πελατειακό
κράτος; Ένα κράτος που δημιούργησε γύρω του προσοδοθήρες οι
οποίοι δεν έκαναν τίποτα άλλο από το να αξιοποιούν και να
εκμεταλλεύονται; Ένα κράτος το οποίο έγινε τελικά εχθρός του
πολίτη και εχθρός της επιχειρηματικότητας; Θα συνεχίσουμε να
έχουμε αυτό το κράτος;

Θα
συνεχίσουμε
να
υποστηρίζουμε
ένα
είδος
κρατικού
καπιταλισμού, ουσιαστικά, που αναδείχθηκε στη χώρα τα
τελευταία σαράντα χρόνια, στρεβλού, άδικου, που οδήγησε σε
τεράστιες κοινωνικές αδικίες και ανισότητες;

Πιστεύω ότι πρέπει, τουλάχιστον σε κάποιες βασικές συνιστώσες
του δημόσιου βίου και των αναγκών που έχει σήμερα ο τόπος, να
συμφωνήσουμε και να συνεργαστούμε.

Μέσα από τις πολιτικές μας προχωράμε στην απελευθέρωση των
δημιουργικών δυνάμεων της χώρας, να απεγκλωβίσουμε δυνάμεις
οι οποίες είναι φυλακισμένες αυτή τη στιγμή και εγκλωβισμένες
στη λογική της γραφειοκρατίας, στη λογική της χειραγώγησης,
στη λογική του κρατισμού, που οδήγησαν σε μία οικονομία
δυστυχώς αντιπαραγωγική -καταστράφηκε όλη η παραγωγική βάση
της χώρας στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα- εσωστρεφή –
καθώς καταστράφηκαν οι εξαγωγές της χώρας- καθόλου καινοτομική
και καθόλου ανταγωνιστική.

Να θυμίσω λίγο το αποτέλεσμα στη Νέα Δημοκρατία; Το 6% του
ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών του 2004 έγινε 14% το 2009.
Έπιασε ιστορικό ρεκόρ. Σήμερα επιχειρούμε αυτό να το μειώσουμε
μέσα από την αύξηση των εξαγωγών.

Θέλω, επίσης, να αναφερθώ σε αυτά τα οποία ο κ. Μαρκόπουλος
εδώ, από το Βήμα της Βουλής. Δεν καταλαβαίνω το εξής και
πραγματικά θα ήθελα μία απάντηση: Είπατε ότι είναι μεγάλοι οι
φόροι στην Ελλάδα. Θέλω να συμφωνήσουμε και να ξεκαθαρίσουμε
ορισμένα πράγματα. Τι εννοείτε; Το 20% φόρος στις επιχειρήσεις
είναι μεγάλος φόρος; Υπάρχει, δηλαδή, χώρα στην Ευρωζώνη –
αν εξαιρέσουμε την Κύπρο για πάρα πολλούς και διαφορετικούς
λόγους- η οποία έχει φόρους κάτω από 20%;

Μήπως, όμως, ο κ. Μαρκόπουλος με το 40% εννοεί ότι
φορολογούνται τα διανεμόμενα κέρδη; Γιατί, υπάρχει χώρα
στην Ευρωζώνη η οποία δεν φορολογεί τα διανεμόμενα κέρδη;
Τι εννοείτε; Πείτε μας. Πού θέλετε, δηλαδή, να πάμε τους
φόρους σε αυτή τη χώρα; Διότι υπάρχουν κάποιοι συνάδελφοι που
λένε ότι η γειτονική FYROM έχει 12% φόρο, η Βουλγαρία έχει
10% φόρο, η Ρουμανία και η Ουκρανία επίσης. Εκεί θέλετε να
φτάσουμε; Πείτε το, να το ξέρουμε, διότι αυτό είναι κρίσιμο
ζήτημα. Και είναι κρίσιμο ζήτημα οικονομικό και κοινωνικό.

Οι επιχειρήσεις δεν ενδιαφέρονται απλά για το ύψος του φόρου.
Δεν τους ενδιαφέρει αυτό. Δείτε όλες τις μελέτες που γίνονται
αυτή τη στιγμή για την ελληνική οικονομία και διεθνώς. Οι
επιχειρήσεις θέλουν σταθερό φορολογικό καθεστώς, θέλουν φιλικό
επιχειρηματικό περιβάλλον, θέλουν σύστημα δικαιοσύνης και
απονομή δικαιοσύνης. Θέλουν, δηλαδή, σταθερούς κανόνες.

Είναι άλλο ζήτημα το μνημόνιο, το οποίο κάθε δυο-τρεις μήνες
επικαιροποιείται και το οποίο μπορούμε να διαπραγματευόμαστε,
να ανανεώνουμε, να αφαιρούμε ή να προσθέτουμε διάφορες
ρυθμίσεις και είναι άλλο το ζήτημα του σχεδίου εθνικής
σωτηρίας, στο οποίο νομίζω ότι συμφωνείτε, γιατί δεν άκουσα
καμία άλλη πρόταση.

Ας μη δημιουργούμε συγχύσεις. Είστε υπέρ του σχεδίου εθνικής
σωτηρίας, έχετε διαφορετικές απόψεις στο μνημόνιο. Το
λέω αυτό, επειδή επιχειρήσατε πριν από λίγους μήνες στις
τοπικές εκλογές να χωρίσετε τους Έλληνες σε μνημονιακούς
και αντιμνημονιακούς. Μετά το ξεχάσατε γιατί μπήκαν μέσα οι
Ιρλανδοί και οι Πορτογάλοι. Άρα, είναι ευκαιρία να καταθέτετε
και εσείς τις απόψεις σας, ούτως ώστε να βελτιώσουμε τη
συνολική συνθήκη υπό την οποία δανείζεται η χώρα.

Γ. Σημεία Λόγου της τριτολογίας του υπουργού:

Χαίρομαι που επανήλθε ο κ. Μαρκόπουλος, μεταξύ άλλων στο
ζήτημα της φορολογίας των επιχειρήσεων, γιατί υπέβαλα
ένα ερώτημα πως αντιλαμβάνεται το κόμμα της Αξιωματικής
Αντιπολίτευσης το ζήτημα της φορολόγησης των επιχειρήσεων
και αν θεωρεί ότι είμαστε ψηλά στην κλίμακα τουλάχιστον, της
Ευρωζώνης –για την παραδοσιακή Ευρώπη αναφέρομαι- σε ό,τι
αφορά τη φορολόγηση.

Διαπιστώνω ότι κατέθεσε ή έχει υπόψη του κάποιο πίνακα, ο
οποίος λέει ότι είμαστε σχετικά ψηλά στο Νότο. Θέλω να πω,
λοιπόν, ότι έστω κι αν είμαστε σχετικά ψηλά στο νότο, η Ελλάδα
δεν έχει αυτή τη στιγμή υπερβολικά υψηλή φορολογία. Θέλω να
είμαστε καθαροί σε αυτό. Κι αν θέλετε, είναι κι ένα μεγάλο
ιδεολογικοπολιτικό ζήτημα το πού θα πάμε τη φορολογία των
επιχειρήσεων.

Σας θυμίζω –το γνωρίζετε πολύ καλά- ότι υπάρχουν χώρες της
Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης και της Σκανδιναβίας όπου οι
φόροι είναι σχεδόν υπερδιπλάσιοι από την ελληνική φορολογία.

Ουδέποτε στη διαδρομή μου –τουλάχιστον εγώ προσωπικά- έχω
συναντήσει, κύριε Μαρκόπουλε, επιχειρηματίες και επιχειρήσεις
που να θέτουν θέμα φορολογίας απλά. Θα έλεγα ότι θέτουν ζήτημα
κυρίως που έχει σχέση με το σταθερό φορολογικό καθεστώς, τους
δίκαιους κανόνες της φορολογίας, ένα ορθό σύστημα απονομής
δικαιοσύνης και, βεβαίως, ένα επιχειρηματικό περιβάλλον
φιλικό προς τις επιχειρήσεις και το επιχειρείν. Αυτές είναι
οι βασικές προϋποθέσεις, αν θέλετε, για να μπορεί μία χώρα να
είναι ελκυστική στις επενδύσεις.

Εμείς δεν έχουμε πολλά από αυτά τα προσόντα, τα κριτήρια
αυτή τη στιγμή. Επιχειρούμε και με το σημερινό νομοσχέδιο –
μετά το one stop shop- και μια σειρά από άλλες παρεμβάσεις,
να δημιουργήσουμε μία Ελλάδα φιλική προς τις επιχειρήσεις,
προσπαθούμε να αλλάξουμε συνολικά το κράτος και τους θεσμούς.

Σε ό,τι αφορά τη φορολογία θέλω να τονίσω το εξής: Υπάρχουν
ορισμένοι επιχειρηματίες ή επιχειρηματικοί φορείς που μιλάνε
για το ζήτημα των φόρων στη χώρα με έναν τρόπο ο οποίος,
κατά τη γνώμη μου, δεν είναι ορθός και δεν αποδίδει την
πραγματικότητα. Η φορολογία των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, όπως
ξέρετε, είναι 20%. Ενδεχομένως να μειωθεί κι άλλο. Το συζητάμε
αυτό.

Υπάρχουν, όμως, κάποιοι άλλοι οι οποίοι λένε ότι δεν πρέπει να
υπάρχει φόρος στα διανεμόμενα κέρδη. Αυτό δεν μπορεί να είναι
πολιτική ενός σύγχρονου κράτους. Σε ποια χώρα της Ευρωζώνης

δεν υπάρχει φορολογία των διανεμόμενων κερδών; Εμείς δεν την
είχαμε. Και πολύ κακώς δεν την είχαμε.

Εκτιμώ ότι πρέπει να υπάρξει συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα,
έτσι ώστε να μην οδηγηθούμε από το ένα άκρο στο άλλο, να
οδηγηθούμε, δηλαδή, ουσιαστικά στην αποφορολόγηση των
επιχειρήσεων. Αυτό θα είναι πολύ κακό για το κοινωνικό σύνολο,
για το κοινωνικό κράτος, για την ανάπτυξη, για τις επενδύσεις,
για τα δημόσια αγαθά.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

10180 ΑΘΗΝΑ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 1 Ιουνίου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με την αξιολόγηση του οίκου Moody’s:

Η απόφαση υποβάθμισης από τον οίκο Moody’s γίνεται την ίδια στιγμή που
βρίσκονται στην Ελλάδα για να αξιολογήσουν το οικονομικό πρόγραμμα της χώρας
οι εκπρόσωποι της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ. Επηρεάζεται από την έντονη φημολογία
στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο και παραβλέπει τις δεσμεύσεις της Ελληνικής
Κυβέρνησης, προκειμένου να επιτύχει τον δημοσιονομικό στόχο για το 2011, αλλά
και να επιταχύνει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων. Είναι αξιοσημείωτο ότι
ο οίκος αναγνωρίζει τις προσπάθειες της χώρας, αλλά την ίδια στιγμή προχωρά σε
υποβάθμιση, αναμένοντας την υλοποίηση των δεσμεύσεων αυτών, προκειμένου να
προχωρήσει σε αναβάθμιση.

Η Ελληνική Κυβέρνηση έχει ήδη επιτύχει σημαντικούς δημοσιονομικούς στόχους
και τις επόμενες ημέρες θα καταθέσει στη Βουλή το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα
Δημοσιονομικής Στρατηγικής, με το οποίο αναλαμβάνει ακόμα πιο συγκεκριμένες
δεσμεύσεις με στόχο την συνέχιση της δημοσιονομικής προσπάθειας, αλλά και
την απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων στην κοινωνία. Στόχος είναι να
απελευθερωθούν οι δυνάμεις της αγοράς, που θα επιτευχθεί και με την έξοδο
του Δημοσίου από την επιχειρηματική αρένα, δίνοντας αναπτυξιακή προοπτική
στην οικονομία. Όσο για την πολιτική κόπωση που επικαλείται η ανακοίνωση της
Moody’s, η Κυβέρνηση έχει κάνει απολύτως ξεκάθαρο ότι επιδιώκει την ευρύτερη
δυνατή συνεννόηση γύρω από τις μεγάλες αλλαγές που πρέπει να γίνουν, αλλά θα
προχωρήσει σε κάθε περίπτωση αταλάντευτη στο δρόμο που έχει χαράξει για τη
σωτηρία της χώρας.

 

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ

 

To ΣΤΙΓΜΑ της ημέρας[1] 2 Ιουνίου 2011

Η αλλαγή κλίματος στο εσωτερικό της Ευρωζώνης σχετικά με τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και οι εκτιμήσεις που θέλουν τους εταίρους να προωθούν συνεννόηση με τους ιδιώτες επενδυτές για εθελοντική διακράτηση των ελληνικών τίτλων ανοίγει τη συζήτηση για τη μορφή της οικονομικής ενίσχυσης που θα λάβει η χώρα μας το επόμενο διάστημα, ο Θ. Πάγκαλος παρουσιάζει λίστα με 75 οργανισμούς που συγχωνεύονται, αναδιαρθρώνονται ή καταργούνται και ανακοινώνει τη δημιουργία Μητρώου Φορέων του Δημοσίου το οποίο θα καταγράφει τα στοιχεία των οργανισμών, τον προϋπολογισμό τους, τον αριθμό των υπαλλήλων και τα προσόντα τους, ο Κ. Σκανδαλίδης παρουσιάζει τα νέα προγράμματα για την αγροτική επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη της υπαίθρου ύψους 2,1 δισ. ευρώ, ενώ το σύνολο του Τύπου, στον απόηχο των προχθεσινών επεισοδίων στη Βουλή από μερίδα διαδηλωτών, εκφράζει προβληματισμό και ανησυχία για τη «διόγκωση ενός αντικοινοβουλευτικού και αντισυστημικού ρεύματος».

 

Το ΕΘΝΟΣ τονίζει στο κύριο άρθρο του ότι σε καμία περίπτωση η διαμαρτυρία, η απογοήτευση και η οργή δεν μπορούν να εξελιχθούν σε επίθεση εναντίον της Δημοκρατίας και ιδιαίτερα του κορυφαίου θεσμού της, που είναι το Κοινοβούλιο: «έχουμε πικρή εμπειρία και όχι τόσο μακρινή σε αυτόν τον τόπο από τις παρενέργειες του ευτελισμού των δημοκρατικών θεσμών και την απαξίωση των εκπροσώπων του λαού».

Στο ίδιο πλαίσιο η εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ αναφέρει ότι οι κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών είναι αναμενόμενες για μια κοινωνία που ζει υπό το βάρος των σκληρών μέτρων, ωστόσο επισημαίνει στο κύριο άρθρο της: «η χώρα έχει ελάχιστα περιθώρια να ξαναβρεί το δρόμο της, αλλά είναι ακόμη ζωντανή και μπορεί να ελπίζει ότι θα τα καταφέρει. Αν η εσωτερική κατάσταση ξεφύγει και επέλθει αποσταθεροποίηση, τότε η καταστροφή είναι βεβαία».

Για τα ΝΕΑ ο προπηλακισμός και η παρεμπόδιση βουλευτών από μια μικρή μερίδα συγκεντρωμένων δημιουργούν τις προϋποθέσεις να μετατραπούν αυτές οι συγκεντρώσεις σε πεδία μάχης και παραπέμπουν σε εικόνες που για πολλά χρόνια αποθάρρυναν τους πολίτες να μετέχουν σε κινητοποιήσεις: «η μαζικότητα της πλατείας ενισχύθηκε ακριβώς γιατί υπήρξε η βεβαιότητα ότι δεν θα εκτυλίσσονταν σκηνές βίας. Αν αυτή η μαζικότητα χαθεί, τότε θα χαθεί και το νόημα αυτών των συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας».

Το κύριο άρθρο της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ σχολιάζει: «στις δημοκρατίες οι βουλευτές εκλέγονται από τους ψηφοφόρους για να βουλεύονται ελεύθερα. Έχουν υποχρέωση να αφουγκράζονται και τους ψηφοφόρους και τους άλλους πολίτες, αλλά να μην αποφασίζουν υπό καθεστώς φόβου. Όπως λέει και το Σύνταγμα, ενεργούν κατά συνείδηση και για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Οι πολίτες με τις διαμαρτυρίες έχουν δικαίωμα να διεκδικούν. Όμως, χρειάζεται προσοχή, ώστε η ισοπέδωση να μην γίνει κανόνας. Άλλωστε, έχουμε ακραία παραδείγματα από το παρελθόν, που οδήγησαν σε περίεργα μονοπάτια, και αυτό πρέπει να το θυμούνται οι υπεύθυνοι πολιτικοί και πολίτες».

 

Σημεία

 

Η Επιτροπή Μελέτης Επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής, που συστάθηκε το 2009 με πρωτοβουλία της Τράπεζας της Ελλάδος, παρουσίασε χθες ενώπιον του Πρωθυπουργού, έκθεση για τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την έκθεση αν δεν ληφθεί κανένα μέτρο αντιμετώπισης του προβλήματος και μείωσης των ανθρωπογενών εκπομπών αερίου, το κόστος για την ελληνική οικονομία θα φτάσει τα 701 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του αιώνα, κάτι που ισοδυναμεί με το τριπλάσιο του σημερινού ετήσιου ΑΕΠ της χώρας. Αν αναληφθούν μέτρα δραστικής μείωσης των εκπομπών, το κόστος θα μετριαστεί σημαντικά, χωρίς βέβαια να εξαλειφθεί (ΕΘΝΟΣ).

 

O Πανελλήνιος Σύλλογος Εξαγωγέων προβλέπει αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά 8-10% για το 2011 ενώ η πρόεδρος του Χρ. Σακελλαρίδη, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ακόμη και να ξεπεράσουν το ρεκόρ του 2008, όταν η αξία τους είχε φτάσει τα 17,4 δισ. ευρώ. Καθοριστικό ρόλο στην πορεία των ελληνικών εξαγωγών θα διαδραματίσει η κατάσταση των ευρωπαϊκών οικονομιών και κυρίως των βασικών πελατών των ελληνικών προϊόντων, δηλαδή της Γερμανίας και της Ιταλίας και της Κύπρου, η ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο, η εξομάλυνση της κατάστασης στη Β. Αφρική και τη Μ. Ανατολή και φυσικά οι τιμές του πετρελαίου (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

 

Επιμέλεια κειμένου: Πέγκυ Ζαγορίτη



[1] Εφημερίδες που διερευνήθηκαν σήμερα: ΝΕΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΘΝΟΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

 

τα προγράμματα νεανικής επιχειρηματικότητας απο το Υουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Για περισσότερα  6934 496756 με τον Μενέλαο Τριανταφύλλου.

 

απο σήμερα προγράμματα επιχορήγησης για θεατρικές ομάδες. Για περισσότερα στο 6934 496756 με τον Μενέλαο Τριανταφύλλου.

 

Οι Φιλανδοί , οι Γερμανοί και οι Ολανδοί δεν θέλουν να δώσουν άλλες δόσεις στη χώρα ξεχνώντας τη δική μας αγοραστική προέλευση προιόντων τους όπως για παράδειγμα το ECDL. Ας σκεφτούν χωρίς την αγορά του Νότου πως θα ήταν και αυτοί.

 

οι υπηρεσίες για τον πολίτη με την επίταξη του ΦΠΑ στο 23% για κλάδους  που δήλωναν το χρόνο βάσει συντελεστή και πολλές φορές βάσει τεκμαρτού.

το ζήτημα όμως είναι οι συγκεκριμένοι να αποδώσουν μέρος των εσόδων τους και για τα προηγούμενα χρόνια.

 

στον ΟΦΗ  απο την ΕΠΟ

 

για να εκλεγεί στς εκλογές των Συλλόγων και Γονέων ο κος Χρόνης Μακρίδης παίρνοντας το βάπτισμα του πυρός στις ψηφοφορικές διαδικασίες.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

10180 ΑΘΗΝΑ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 30 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με την άμεση ηλεκτρονικής έκδοση φορολογικής
ενημερότητας:

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών
ανακοινώνει ότι είναι πλέον σε λειτουργία η υπηρεσία άμεσης χορήγησης
Βεβαίωσης Φορολογικής Ενημερότητας μέσω διαδικτύου.

Με τη νέα μορφή της υπηρεσίας, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις που διαθέτουν
λογαριασμό στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΓΓΠΣ (TAXISnet), έχουν τη δυνατότητα
άμεσης έκδοσης βεβαίωσης φορολογικής ενημερότητας μέσω διαδικτύου, χωρίς
την αναμονή της μιας μέρας που ίσχυε μέχρι σήμερα. Η βεβαίωση που χορηγείται
μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας είναι ισότιμη με αυτή που χορηγείται στις
ΔΟΥ, βάσει της απόφασης 2873/0030/11.11.2003 (ΦΕΚ 1685/Β).

Η νέα υπηρεσία μπορεί να προσπελαστεί από τον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας
Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr), μέσω των ενοτήτων «Υπηρεσίες προς
Πολίτες» ή «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις/Επιτηδευματίες» και επιλέγοντας στη
συνέχεια την «Έκδοση Φορολογικής Ενημερότητας».

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ

To ΣΤΙΓΜΑ της ημέρας1

31 Μαΐου 2011

Στο εσωτερικό της Ε.Ε. εντείνονται οι διαβουλεύσεις για τη μορφή και το ύψος της
ενίσχυσης της Ελλάδας ενώ παράλληλα πληθαίνουν τα επιθετικά δημοσιεύματα στον
Ευρωπαϊκό Τύπο δημιουργώντας ερωτήματα και προβληματισμό για τη σκοπιμότητά
τους, σύμφωνα με πηγές της Κομισιόν οι συζητήσεις για την εκταμίευση της
πέμπτης δόσης θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της βδομάδας και αμέσως μετά
θα ακολουθήσει η εισήγηση της Επιτροπής προς το Eurogroup (ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ), η
κυβέρνηση μελετά τη μείωση συντελεστών ΦΠΑ (του υψηλού από το 23% στο 20%
και του χαμηλού από το 13% στο 10%) με παράλληλες μετατάξεις κάποιων υπηρεσιών
στον υψηλό συντελεστή καθώς και εξαίρεση μισθωτών και συνταξιούχων από τον
νέο χαμηλότερο αφορολόγητο (ΕΘΝΟΣ), μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να
ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για τη μορφή και τη λειτουργία του ταμείου δημόσιας
περιουσίας το οποίο θα λειτουργήσει ως ανεξάρτητος φορέας με τη συμμετοχή ξένων
σε ρόλο συμβούλων-εμπειρογνωμόνων (ΗΜΕΡΗΣΙΑ), ο Μ. Χρυσοχοΐδης ανακοινώνει
ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την πρόταση συμφώνου ρευστότητας 1
δισ. ευρώ για το 2011 από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
και επιδοτήσεων 150 εκατ. ευρώ για τη νεανική επιχειρηματικότητα, ενώ ο Αντ.
Σαμαράς στην ομιλία του στην Κ.Ο. της Ν.Δ. προσδιορίζει σημεία συγκλίσεων
με την κυβέρνηση και θέτει ως «κόκκινη γραμμή» τη μείωση της φορολογίας
και τη συνολική επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου ως προς τα «ενδιάμεσα
βήματα» (διαβάζουμε για «χαραμάδα συναίνεσης» ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, «γαλάζια
χείρα συναίνεσης» ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, αλλά και για «αλχημείες συναίνεσης» ΝΕΑ,
και «συναίνεση στα λόγια» ΕΘΝΟΣ»).

Σημεία

Το ΕΘΝΟΣ αναφέρει ότι η κυβέρνηση προωθεί τη μείωση των συντελεστών του
ΦΠΑ καθώς επιδιώκει αφενός να αποφευχθεί ένα νέο πλήγμα στα εισοδήματα
των ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων, αφετέρου να επιτύχει πολιτική συναίνεση
τουλάχιστον με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το κύριο άρθρο της
εφημερίδας τονίζει στην κατακλείδα του: «αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, τότε
θα συμβάλουν στη διαμόρφωση κλίματος προσέγγισης ανάμεσα στα δύο μεγάλα
κόμματα και θα ενισχύσουν τις πιθανότητες να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή
συνεργασία τους σε μια περίοδο που οι ανάγκες της χώρας επιβάλλουν. Έστω και
καθυστερημένα, ίσως αποδειχθεί ότι οι πολιτικοί είναι ικανοί για υπερβάσεις».

Για την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ οι «κινητοποιήσεις των πλατειών» ή
των «αγανακτισμένων» αιφνιδιάζουν και προκαλούν αμηχανία στις πολιτικές
δυνάμεις, καθώς αποτελούν ένα φαινόμενο που ξεπήδησε έξω από τις
παραδοσιακές μορφές οργάνωσης, τις οποίες ο παραδοσιακός πολιτικός κόσμος
γνωρίζει και χρησιμοποιεί. «Είναι πολύ νωρίς για να συμπεράνει κανείς αν αυτές

1

Εφημερίδες που διερευνήθηκαν σήμερα: ΝΕΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΘΝΟΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ,
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ.

οι διαμαρτυρίες θα έχουν διάρκεια και θα πάρουν τη μορφή κινήματος» σημειώνει
το κύριο άρθρο της εφημερίδας: «δείχνουν, όμως, κάτι ενδιαφέρον. Ότι οι μορφές
οργάνωσης και δράσης στο εξής μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές
που γνωρίζαμε. Και καθετί το νέο και αδιαμόρφωτο προκαλεί αμηχανία, ίσως και
ανησυχία, σε όσους έχουν συνηθίσει μέχρι τώρα να έχουν υπό τον έλεγχό τους τα
πάντα».

Αύξηση τουριστικών εσόδων που αναμένεται να αγγίξει το 10% προβλέπουν για
το 2011, παράγοντες της αγοράς, μετά από μία διετία συνεχούς πτώσης. Όπως
σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Α.
Ανδρεάδης σε συνέντευξή του σε ειδησεογραφικό πρακτορείο «εάν δεν υπάρξουν
εκπλήξεις προβλέπουμε αύξηση των εσόδων κοντά στο 10%». Τα αρνητικά
δημοσιεύματα για την οικονομική κρίση μπορεί να επηρεάσουν μερικώς την όλη
κατάσταση, είπε, προσθέτοντας όμως ότι «στη χειρότερη περίπτωση η τουριστική
κίνηση θα κυμανθεί κοντά σε αυτά τα επίπεδα». Σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, τον
Μάρτιο οι εισπράξεις από τον τουρισμό ανήλθαν σε 186,1 εκατ. από 181,9 εκατ.
πέρσι και σε επίπεδο 3μήνου διαμορφώθηκαν σε 498,9 εκατ. από 476,6 εκατ. το
αντίστοιχο διάστημα του 2010 (ΗΜΕΡΗΣΙΑ).

Η Γερμανία είναι η πρώτη μεγάλη βιομηχανική δύναμη που εγκαταλείπει την
πυρηνική ενέργεια. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες την απόφασή της να κλείσει
όλους τους πυρηνικούς αντιδραστήρες μέχρι το 2022 και να μειώσει την
κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 10% μέχρι το 2020. Η καγκελάριος
Angela Merkel, σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, σε μια χρονιά όπου το κόμμα της
ηττάται στις τοπικές εκλογές, κάνει στροφή 180 μοιρών στο θέμα της πυρηνικής
ενέργειας, μετά το δυστύχημα της Φουκοσίμα της Ιαπωνίας, προσπαθώντας να
προσεγγίζει την πλειονότητα των Γερμανών που δηλώνουν αντίθετοι στη χρήση της
και τους Πράσινους ως εν δυνάμει συμμάχους της (ΝΕΑ).

Επιμέλεια κειμένου: Πέγκυ Ζαγορίτη

 
Ερωτηματολόγιο

Συμπληρώστε τα δύο μας ερωτηματολόγια:
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-1
και
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-2

Links

Μενέλαος Τριανταφύλλου
Προφίλ στο Facebook

Ηφαιστος Group
ΑΜΕΑ Δυτικών Συνοικιών Θεσσαλονίκης

Menelaos Blog
Ανακοινώσεις - Αρθρα

Mobile Alarm
Συναγερμοί - Σταθερή & Κινητή Τηλεφωνία

Youtube
Οπτικοακουστικό υλικό απο εκδηλώσεις - συνεντεύξεις - απόψεις

TerraBalcan
Το Ελληνικό portal των Βαλκανίων

Το πηγάδι (Blog)
Θαυμαστή μεγάλη πόλη

Πρόσφατα Άρθρα