εκατ. Ευρώ, τα χρέη του Δήμου Πολυγύρου Χαλκιδικής, με αποτελέσμα να οδηγούνται σε δανεισμό.

 

οι υπολογιστές απο το πολιτικό γραφείο της Θεσ/νίκης της βουλευτού ΠΑΣΟΚ κας Εύα Καιλή, με αποτέλεσμα να υπάρχει αναστάτωση στο εσωτερικό τους περιβάλλον.

 

ο νόμος 3996 του 2011 που αναμορφώνει το σώμα επιθεώρησης εργασίας, καθώς προωθεί και την βελτίωση διατάξεων του νόμου 3863 για το νέο ασφαλιστικό σύστημα με αρκετά προνόμια σε αδύναμους αλλά και σε πολίτες που δεν μπορούσαν να βγάλουν σύνταξη.

 

τα τέλη Σεπτέμβρη οι επιχορηγήσεις του Αναπτυξιακού νόμου για τους νέους επαγγελματίες.

 

εως τα τέλη του 2012 το πρόγραμμα ΤΖΕΡΕΜΥ, διάρκειας 72 μηνών αποπληρωμής για πάγια περιουσιακά και 48 μηνών για κεφάλαιο κίνησης, με το ποσό να ανέρχεται χωρίς προσημείωση τις 30.000 €

 

στις επόμενες 10 ημέρες πρόκειται να προκυρηχθούν τα προγράμματα πλησίον στη σύνταξη για τους Δήμους καθώς και των αποφοίτων ΑΕΙ με όφελος την επιδότηση προσωπικού απο τις επιχειρήσεις.Στα τέλη Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη πρόκειτααι να ξεκινήσουν οι προσλήψεις 5μηνης διάρκειας απο τους Δήμους για το πρόγραμμα κοινωφελή εργασία καθώς και η επιχορήγηση για την έναρξη νέων επαγγελματιών απο τα τοπικά ολοκληρωμένα προγράμματα.

στις αρχές του 2012 πρόκειται απο τον ΟΑΕΔ να προκυρήσονται 25.000 θέσεις εργασίας 5μηνης διάρκειας για τε έργα αυτεπιστασίας των Δήμων, κατι που πρόκειται να διαρκέσει μέχρι το 2015 και πάντοτε για τεχνικά επαγγέλματα.

 

αίτημα για προσλήψεις απο τα ΕΛΤΑ για το κεντρικό στην οδό Λαγκαδά και του Ωραιοκάστρου, με ειδικότητες διανομέων και εσωτερικής εκμετάλευσης. Τον Σεπτέμβριο αναμένονται οι προκυρήξεις διάρκειας 4άρων και 8 μηνών.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                                                                        TΗΛ.: 210-3332551/2

FAX: 210-3332559

e-mail : press@minfin.gr

Αθήνα, 19 Αυγούστου 2011

 

 

Συνέντευξη του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών, κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, στην εκπομπή «Πρωινή Γραμμή» του Ραδιοφώνου του ΣΚΑΪ και στον δημοσιογράφο Βασίλη Λυριτζή

 

 

 

Β. Λυριτζής: Είναι στην τηλεφωνική μας γραμμή ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός των Οικονομικών, κ. Ευάγγελος Βενιζέλος. Καλημέρα κ. Υπουργέ.

Ευ. Βενιζέλος: Καλημέρα σ’ εσάς και στους ακροατές σας.

 

Για τις φιλανδικές εγγυήσεις

Β. Λυριτζής: Να ξεκινήσουμε κ. Υπουργέ με αυτό το θέμα με τη συμφωνία με τη Φιλανδία που έχει προκαλέσει και εσωτερική πολιτική αντιπαράθεση αλλά έχει και κάποιες παρενέργειες καθώς και άλλες χώρες στην ευρωζώνη ζητούν τώρα ν’ ακολουθηθεί η ίδια πρακτική και γι’ αυτές με αυτήν που ακολουθήθηκε με τη Φιλανδία. Μήπως κάπου κάναμε λάθος;

 

Ευ. Βενιζέλος: Η Φιλανδία είναι μια χώρα που έχει ζήσει η ίδια την εμπειρία ενός προγράμματος προσαρμογής της οικονομίας της στο παρελθόν. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 είχε η ίδια υποχρεωθεί να παράσχει εγγυήσεις προκειμένου να της δοθεί βοήθεια από το εξωτερικό. Το ζήτημα, λοιπόν, αυτό έχει μείνει στη συλλογική μνήμη των Φιλανδών, είναι πάρα πολύ έντονες οι εσωτερικές πολιτικές συζητήσεις, προεκλογικά κυριάρχησε στον πολιτικό διάλογο και τώρα που σχηματίστηκε μια εξακομματική κυβέρνηση συνεργασίας, το ζήτημα αυτό ήταν βασικό στοιχείο της συμφωνίας των έξι κομμάτων που σχημάτισαν τη νέα κυβέρνηση.

Αυτά τα είχε πει η Φιλανδία με πάρα πολύ σαφή τρόπο εδώ και μήνες στο Eurogroup και στο επίπεδο του Συμβουλίου Κορυφής της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης γιατί ο νέος Πρωθυπουργός, ο οποίος ανήκει στην ευρύτερη χωρία του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, εκεί όπου ανήκει και η Νέα Δημοκρατία δηλαδή, ήταν μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες Υπουργός Οικονομικών.

 

Β. Λυριτζής: Ναι, αλλά γιατί εμείς κ. Υπουργέ σπεύσαμε…

 

Ευ. Βενιζέλος: Μισό λεπτό, δε σπεύσαμε καθόλου. Εμείς στο πλαίσιο αυτό το οποίο ήταν πασίγνωστο και το είχαμε ανακοινώσει με όλους τους τρόπους, είχαμε την υποχρέωση σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου Κορυφής της 21ης Ιουλίου, να κάνουμε σε διμερές επίπεδο μια διαπραγμάτευση με τη Φιλανδία για να δούμε αν σε διμερές επίπεδο μπορεί να ικανοποιηθεί η σχετική απαίτηση της Φιλανδίας, χωρίς αυτό να δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην εκτέλεση του προγράμματος, στις δικές μας χρηματοοικονομικές ανάγκες και χωρίς να έχει η οποιαδήποτε εγγύηση εμπράγματο χαρακτήρα, γιατί εμείς δεν θέλαμε και δεν θέλουμε να δώσουμε εγγυήσεις εμπραγμάτου χαρακτήρα.

 

Β. Λυριτζής: Και γιατί δε φροντίσαμε αυτό να διασφαλιστεί στην απόφαση της 21ης Ιουλίου ότι αφορά το θέμα μόνο τη Φιλανδία;

 

Ευ. Βενιζέλος: Οι χώρες δεν εκφράζονται πάντα πάρα πολύ καθαρά. Υπήρχαν, λοιπόν, χώρες οι οποίες είχαν κρατήσει επιφυλάξεις και είχαν πει ότι «αυτό θα το δούμε, αλλά αν η Φιλανδία αποκτήσει μια διμερή εγγύηση μπορεί κι εμείς να χρειαστεί να ζητήσουμε τέτοια εγγύηση». Αυτό το είχε πει μάλιστα με πολύ καθαρό τρόπο η Σλοβάκα Πρωθυπουργός. Αυτά όλα είναι γνωστά και είναι καταγεγραμμένα στα πρακτικά του Συμβουλίου.

Γι’ αυτό κι εμείς είπαμε στους Φιλανδούς να βρούμε ένα σχήμα, ένα σχήμα το οποίο να είναι ασφαλές -γι’ αυτό και έπρεπε να έχουμε τη γνώμη των διεθνών νομικών μας συμβούλων γύρω από το θέμα αυτό- να μη δημιουργεί καμία παρενέργεια, αλλά βεβαίως αυτό πρέπει να υποβληθεί στο επίπεδο της Ευρωζώνης για έγκριση διότι πρέπει να συμφωνήσουν όλοι και βεβαίως, εάν τεθεί ένα ζήτημα από άλλες χώρες, τότε το θέμα ξεφεύγει από το διμερές επίπεδο και πρέπει το Eurogroup σε επίπεδο αναπληρωτών των Υπουργών, Υπουργών ή και Πρωθυπουργών, να βρει μια λύση.

 

Β. Λυριτζής: Τίθεται εν αμφιβόλω η απόφαση της 21ης Ιουλίου;

 

Ευ. Βενιζέλος: Όχι, δεν τίθεται εν αμφιβόλω διότι είναι ζωτικής σημασίας για την ευρωζώνη. Η απόφαση της 21ης Ιουλίου δεν είναι μια απόφαση για την Ελλάδα. Είναι μια απόφαση που αφορά και την Ελλάδα ως μέρος ενός πολύ γενικότερου προβλήματος, αλλά όπως έχουμε δει όλοι μας στις οθόνες των τηλεοράσεών μας κι έχουμε διαβάσει στις εφημερίδες, από τις 21 Ιουλίου και μετά έχουμε μπει σε μια νέα περιδίνηση, σε μια νέα φάση, σ’ ένα νέο παροξυσμό της διεθνούς χρηματοοικονομικής κρίσης.

 

Β. Λυριτζής: Όντως, αυτό θα το δούμε μετά έτσι κι αλλιώς και τις επιπτώσεις στην Ελλάδα. Να κλείσουμε λίγο το θέμα με τη Φιλανδία..

 

Ευ. Βενιζέλος: Να σας πω όμως το εξής: Η αλήθεια είναι ότι εμείς θα προτιμούσαμε αυτή η ανακοίνωση δημόσια να γίνει αφού το θέμα συζητηθεί πρώτα στο επίπεδο των κρατών-μελών της Ευρωζώνης. Επειδή όμως πιεζόταν η φιλανδική κυβέρνηση να κάνει δική της ανακοίνωση, γι’ αυτό μετά από την ανακοίνωση της Φιλανδίας δημοσιοποιήσαμε κι εμείς το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούμαστε.

Είπαμε, όμως, και το είπα εγώ στη δήλωσή μου ρητά, ότι όλα εξαρτώνται από την έγκριση των άλλων μελών της Ευρωζώνης. Εκεί βρισκόμαστε τώρα. Αλλά μη βιαζόμαστε, διότι όλα αυτά θα έχουν ένα χρόνο επώασης. Τώρα συζητάμε στο επίπεδο της τεχνικής ομάδας. Την άλλη εβδομάδα θα συζητήσουμε στο επίπεδο των εκπροσώπων…

 

Β. Λυριτζής: Εντάξει, αλλά να δούμε όμως και την πολιτική παρενέργεια.

 

Ευ. Βενιζέλος: Δεν υπάρχει καμία πολιτική παρενέργεια για την Ελλάδα. Υπάρχει πολιτική παρενέργεια και υπάρχει και χρηματοοικονομική παρενέργεια κάθε φορά που η Ευρωζώνη δε στέλνει καθαρά μηνύματα. Γι’ αυτό κι εμείς είμαστε υπέρ των καθαρών και θετικών μηνυμάτων από πλευράς της Ευρωζώνης. Γιατί αυτό δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα. Αυτό αφορά την επάρκεια της ευρωζώνης να παίρνει αποφάσεις και την επάρκεια των θεσμικών της μηχανισμών. Και οι βασικοί θεσμικοί μηχανισμοί είναι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το EFSF.

 

Β. Λυριτζής: Να επανέλθω… Γιατί εμείς όταν οι χώρες της Ευρωζώνης δεν ήθελαν να στείλουν ένα καθαρό μήνυμα σε σχέση με αυτό που συζητάμε τώρα, στις αποφάσεις της 21ης Ιουλίου, γιατί εμείς δεν επιμείναμε για να διασφαλιστούμε από αυτή τη θολή κατάσταση;

 

Ευ. Βενιζέλος: Διότι δεν θα συμφωνούσε η Φιλανδία στην έκδοση της απόφασης. Είναι τόσο απλό. Και η απόφαση λέει ότι προβλέπεται να δοθεί η εγγύηση “where appropriate”, όπου αυτό είναι πρόσφορο και με τον τρόπο που είναι πρόσφορο. Τα κείμενα αυτά είναι προϊόν πολύ σκληρής διαπραγμάτευσης.

Ο κ. Σαμαράς, λοιπόν, και η Νέα Δημοκρατία είναι μια χρυσή ευκαιρία τώρα να βοηθήσουν τη χώρα, έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με τον Πρωθυπουργό της Φιλανδίας που ανήκει στο ίδιο κόμμα, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, με τον κ. Σαμαρά, που υπεδέχθη τον κ. Σαμαρά στην τελευταία συνάντηση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στο Ελσίνκι… Να αντιληφθεί και η φιλανδική κυβέρνηση ότι δε μπορεί να δημιουργεί τέτοιου είδους ευρύτερα προβλήματα στη λειτουργία της ευρωζώνης.

 

Β. Λυριτζής: Και στην περίπτωση που δεν συμβεί κάτι άλλο τι γίνεται;

 

Ευ. Βενιζέλος: Θα το δούμε. Όλοι αντιλαμβάνονται ότι με μισόλογα και με ημιτελείς πρωτοβουλίες δεν μπορεί να παίξει το ρόλο που πρέπει να παίξει η Ευρωζώνη. Η Ευρωζώνη είναι μια μεγάλη οικονομική οντότητα. Μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι οι δύο μεγαλύτερες οικονομικές οντότητες στον κόσμο. Κουβαλάνε το βάρος της παγκόσμιας οικονομικής διακυβέρνησης και της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

 

Β. Λυριτζής: Ναι, αλλά προσέξτε κ. Υπουργέ γιατί επιμένω σε αυτό, γιατί έτσι παραμένει ένα θέμα πολύ σημαντικό σε μεγάλη εκκρεμότητα, ένα θέμα όμως το οποίο συνδέεται με άμεσες αποφάσεις.

 

Ευ. Βενιζέλος: Μην χάνετε την αίσθηση του συσχετισμού των δυνάμεων και την αίσθηση του μέτρου. Το κάθε πράγμα έχει κάποιες διαστάσεις. Είναι καλό στην απόφαση που θα ληφθεί από το EFSF να μετέχουν όλες οι χώρες.

Στην προηγούμενη δανειακή διευκόλυνση των 110 δισεκατομμυρίων, που ήταν διακρατικού χαρακτήρα, ξέρετε ότι υπήρξε μία μικρή χώρα η οποία δεν μετέχει και είναι η Σλοβακία.

Εμείς δε θέλουμε να φεύγουν από τα σχήματα αυτά οι μικρές χώρες και ιδίως δεν πρέπει να φεύγουν οι χώρες εκείνες που έχουν υγιή δημοσιονομικά και έχουν πάρα πολύ υψηλή αξιολόγηση.

Η Φιλανδία είναι μία χώρα που έχει ΑΑΑ στην αξιολόγησή της κι αυτό ανεβάζει τη συνολική αξιολόγηση του EFSF.

Επειδή δε, γίνεται πάρα πολύ μεγάλη συζήτηση για το ευρωομόλογο κι έχω πει σε ένα σχόλιο που έκανα για τις δηλώσεις που έκανε η κ. Merkel και ο κ. Sarkozy ότι πρέπει να δούμε τις θετικές όψεις, μπορεί το ευρωομόλογο να μην έχει ακόμη ωριμάσει. Αλλά, το EFSF είναι ένας μηχανισμός ο οποίος μπορεί να παρεμβαίνει τώρα και στην πρωτογενή και στη δευτερογενή αγορά και ο οποίος εκδίδει τα δικά του ομόλογα τα οποία είναι πολύ υψηλής αξιολόγησης και πάρα πολύ συμφέροντα στην αγορά και αυτά τα ομόλογα είναι ένα είδος υβριδικών ομολόγων τα οποία έχουν πανευρωπαϊκό χαρακτήρα.

 

Για την εκταμίευση της επόμενης δόσης

Β. Λυριτζής: Ωραία, ακόμα κι αν έτσι έχουν τα πράγματα κ. Υπουργέ, έχει ανοίξει μια διαδικασία η οποία είναι προφανές ότι και λόγω του προβλήματος με τη Φιλανδία και των αιτιάσεων που θέτουν ορισμένες από τις άλλες χώρες -Ολλανδία Αυστρία και Σλοβακία- αυτό είναι ένα θέμα το οποίο θα πάρει χρόνο για την επίλυσή του. Το λέω γιατί επηρεάζεται στην άμεση εκταμίευση χρημάτων. Εμείς έχουμε να πάρουμε μέσα στο Σεπτέμβρη την έκτη δόση. Αυτή η έκτη δόση με βάση ποιο καθεστώς θα χορηγηθεί;

 

Ευ. Βενιζέλος: Θα σας απαντήσω. Λοιπόν κατ’ αρχάς αυτή τη στιγμή γίνεται μία χρηματοοικονομική επιχείρηση με επίκεντρο την Ελλάδα, η οποία έχει συνολικό ύψος περίπου 450 δισεκατομμύρια ευρώ. Διότι έχουμε τα 219 δισεκατομμύρια αθροιστικά από τη συμμετοχή των εταίρων μας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και από την άλλη μεριά ο ιδιωτικός τομέας, δηλαδή ο διεθνής τραπεζικός τομέας, μετέχει στην πρωτοβουλία αυτή με ομόλογα, τα οποία λήγουν μέχρι το 2020 και τα οποία έχουν συνολική ονομαστική αξία περίπου 220 δισεκατομμύρια, από τα οποία πρέπει να αντληθεί μία συμμετοχή που θα μας επιτρέψει να έχουμε τουλάχιστον 135 δισεκατομμύρια μέσα στο σχήμα αυτό.

 

Β. Λυριτζής: Ωραία, αυτό είναι το γενικό σχήμα της απόφασης.

 

Ευ. Βενιζέλος: Αυτό είναι το γενικό σχήμα της απόφασης, το οποίο φέρνει τα δύο σκέλη, τους δύο πυλώνες, τον πυλώνα του δημοσίου τομέα και τον πυλώνα του ιδιωτικού τομέα, σε μία θέση «μετωπική», δηλαδή πρέπει να ολοκληρωθεί ο ένας για να ολοκληρωθεί ο άλλος και το αντίστροφο.

Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, κάνουμε όλες τις κινήσεις που απαιτούνται, προκειμένου ο δημόσιος τομέας να ολοκληρωθεί ως σχήμα και να δώσει και εγγυήσεις στον ιδιωτικό τομέα για να ολοκληρωθεί αυτός με τη σειρά του, αλλά και ο δημόσιος τομέας περιμένει να ευδοκιμήσει η διαπραγμάτευση με τον ιδιωτικό τομέα για να είναι σίγουρος ότι όλα όσα κάνουμε έχουν νόημα.

 

Β. Λυριτζής: Την έκτη δόση θα την πάρουμε υπό ποιο καθεστώς; Το παλαιό ή το νέο;

 

Ευ. Βενιζέλος: Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 45 δισεκατομμύρια, τα οποία είναι διαθέσιμα από το παλαιό δάνειο. Άρα, υπάρχουν τα παλαιά χρήματα και υπάρχει και το νέο καθεστώς και στόχος μας είναι να έχουν ολοκληρωθεί όλα αυτά το ταχύτερο. Αλλά εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί θα υπάρξει ένα μεταβατικό σχήμα, το οποίο στη συνέχεια βεβαίως θα μεταφερθεί στο νέο καθεστώς. Αλλά, να σας πω κάτι για να έχουμε μία αίσθηση του χρονοδιαγράμματος. Μην περιμένουμε να τελειώσουμε πριν από την πρώτη ή τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου.

 

Β. Λυριτζής: Δεν φαίνεται νωρίτερα.

 

Ευ. Βενιζέλος: Διότι πρέπει να ψηφίσουν τα Κοινοβούλια, πρέπει οι τράπεζες να κάνουν τις δικές τους διαδικασίες, πρέπει τα ασφαλιστικά ταμεία διεθνώς να κάνουν τις δικές τους διαδικασίες, έτσι;

 

Β. Λυριτζής: Μα γι’ αυτό ρωτώ, επομένως ουσιαστικά η έκτη δόση αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε πρόβλημα..

 

Ευ. Βενιζέλος: Για την ακρίβεια δε μιλάμε τώρα για έκτη δόση, μιλάμε για την κάλυψη των δανειακών αναγκών της Ελλάδος το Σεπτέμβριο. Αλλά, εμείς θέλουμε να έχουμε και άνεση μεγαλύτερη των αριθμητικών δανειακών αναγκών μας, γιατί στόχος είναι όλα αυτά να αλλάξουν λίγο το κλίμα στις τράπεζες, να αλλάξουν τα επίπεδα ρευστότητας και να βοηθηθεί η πραγματική οικονομία.

 

Για την πραγματική οικονομία 

Β. Λυριτζής: Για να μπούμε λοιπόν στην πραγματική οικονομία.

 

Ευ. Βενιζέλος: Ό,τι πιο χρήσιμο μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, ότι πιο πρακτικό μπορούμε να κάνουμε για να ανέβει η ρευστότητα στην αγορά, είναι αυτό που κάνουμε τώρα. Δεν είναι θεωρητικό αυτό, αυτό δεν αφορά μόνον το κράτος και το μέλλον. Αφορά την οικονομία, τις επιχειρήσεις, τα εισοδήματα, την απασχόληση. Γιατί εάν δεν πάνε καλά οι επιχειρήσεις δεν πάνε καλά οι εργαζόμενοι γιατί δεν έχουν δουλειά.

 

Β. Λυριτζής: Ωραία, μπορούμε επομένως με βάση το περιβάλλον, έτσι όπως φαίνεται να διαμορφώνεται, εννοώ με εντεινόμενο το υφεσιακό περιβάλλον. Φαίνεται ότι φέτος μπορεί να βρεθούμε και στο 5% παρά τις προβλέψεις, διεθνείς οίκοι μιλούν για ύφεση και την επόμενη χρονιά που εμείς βλέπαμε να υπάρχει θετικό πρόσημο. Το λέω, διότι πέραν των τεχνικών χαρακτηριστικών η Κυβέρνηση πρέπει να μας πει εάν με το νέο περιβάλλον, που δεν έχει σχέση με αυτά τα οποία εμείς σχεδιάζαμε με βάση άλλες προβλέψεις, θα χρειαστούν νέα μέτρα.

 

Ευ. Βενιζέλος: Λοιπόν, να σας πω. Το νέο περιβάλλον κατ’ αρχάς ποιο είναι; Είναι ότι όλες οι χώρες είναι αντιμέτωπες με μεγάλα προβλήματα και σε όλες τις χώρες εφαρμόζονται σκληρά προγράμματα, τα οποία είναι λίγο-πολύ σαν το ελληνικό. Δηλαδή ότι συμβαίνει στην Ελλάδα, συμβαίνει τώρα πλέον και όχι μόνο στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία, αλλά στην Ισπανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία. Άρα λοιπόν βλέπει ο κόσμος την ίδια την Αμερική να έχει τεράστιο πρόβλημα, την ίδια την Αμερική να μην μπορεί να πείσει τους οίκους αξιολόγησης.

 

Β. Λυριτζής: Εμείς είμαστε δύο χρόνια σε αυτή τη διαδρομή τώρα.

 

Ευ. Βενιζέλος: Μα βεβαίως είμαστε δυο χρόνια. Για σκεφθείτε τα μεγέθη μας, για σκεφθείτε ότι αυτή τη στιγμή συγκρίνουμε την κατάσταση στην οποία είναι η Ελλάδα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία, η Ιταλία κτλ.

 

Β. Λυριτζής: Εντάξει, είναι διαφορετικές οικονομίες και είναι σε πολλές των περιπτώσεων και διαφορετικού τύπου τα προβλήματα.

 

Ευ. Βενιζέλος: Άρα, λοιπόν, ο πολίτης βλέπει ότι υπάρχει ένα ρευστό, επισφαλές περιβάλλον διεθνές και πρέπει μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό εμείς να είμαστε όσο γίνεται πιο ασφαλείς και να έχουμε μία προοπτική.

Άρα, πρέπει να ανταποκρινόμαστε στις υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει, διότι μπορεί οι συνέπειες από τη δική μας αδυναμία ή έλλειψη βούλησης να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις αυτές να έχει εξαιρετικά δυσμενείς επιπτώσεις. Πρέπει όμως να φύγουμε από την..

 

Για την ύφεση

Β. Λυριτζής: Το καταλαβαίνω, πρέπει όμως να επιμείνω στην ερώτηση. Αυτό υπάρχει ως πραγματικότητα κ. Υπουργέ, εμείς σχεδιάζουμε λοιπόν με βάση μια άλλη πραγματικότητα και περιμένουμε αποτελέσματα με βάση άλλη προοπτική.

 

Ευ. Βενιζέλος: Να σας πω για την ύφεση...

 

Β. Λυριτζής: Η ύφεση λοιπόν μας δίνει άλλα στοιχεία, θα χρειαστούν νέα μέτρα;

 

Ευ. Βενιζέλος: Να σας πω κατ’ αρχάς για την ύφεση για να ξέρετε. Το πρόγραμμα είχε ξεκινήσει να υπολογίζει μία ύφεση για το 2011 της τάξεως του 3,5%, στη συνέχεια αυτό μετατράπηκε, εδώ και αρκετούς μήνες, μέσα από τις προβλέψεις που έκανε η Τρόικα αλλά και η Τράπεζα της Ελλάδος και μετακινηθήκαμε στο επίπεδο του 3,8%-3,9%.

 

Β. Λυριτζής: Και πάει για 5%.

 

Ευ. Βενιζέλος: Τώρα, υπάρχει ένα εύρος προβλέψεων, το οποίο μπορεί να κινηθεί πάνω από το 4,5% και θα δούμε που θα σταθεί. Εγώ θα ήμουνα ευτυχής εάν είχαμε βέβαια το πιο καλό, το πιο αισιόδοξο αποτέλεσμα. Αλλά η αλήθεια είναι ότι η συγκυρία και η εσωτερική και η διεθνής έχει επιτείνει την ύφεση κι αυτό είναι το μεγάλο μας πρόβλημα.

 

Για την πιθανότητα λήψης νέων μέτρων 

Β. Λυριτζής: Άρα αυτό εκ των πραγμάτων σας οδηγεί σε νέα μέτρα.

 

Ευ. Βενιζέλος: Όχι, μισό λεπτό, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα δε θα επηρεαστεί τόσο αυτόματα, διότι προσπαθούμε να κάνουμε κινήσεις και στο σκέλος των δαπανών, όχι μόνον στο σκέλος των εσόδων, που να μας επιτρέπουν να φτάσουμε στον δημοσιονομικό μας στόχο, δηλαδή στο στόχο μας σε σχέση με το έλλειμμα του 2011, για να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα το 2012 και για το λόγο αυτό έχουν ήδη ψηφιστεί μέτρα τα οποία, εάν αποδώσουν πλήρως, υπερκαλύπτουν το στόχο αυτό. Η απάντηση λοιπόν στο ερώτημα αν θα χρειαστούν νέα μέτρα είναι ότι δεν πρέπει να χρειαστούν νέα μέτρα και αν κάνουμε την προσπάθεια να εφαρμόσουμε και στο σκέλος των εσόδων και στο σκέλος των δαπανών όλα όσα έχουμε ψηφίσει στη Βουλή των Ελλήνων δε θα χρειαστούν νέα μέτρα.

 

Β. Λυριτζής: Και τι σας κάνει εσάς αισιόδοξο ότι θα το πετύχουμε όταν το πρώτο επτάμηνο είμαστε εκτός στόχων και στο επίπεδο των εσόδων και στο επίπεδο των δαπανών;

 

Ευ. Βενιζέλος: Το τελευταίο τετράμηνο είναι το τετράμηνο στο οποίο κορυφώνεται η οικονομική δραστηριότητα και εν πάση περιπτώσει έχουν γίνει και πάρα πολλές μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία της φορολογικής διοίκησης, στη λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού και ασκούμε μια πολύ πιο έντονη εποπτεία σε σχέση με τις δαπάνες σε όλα τα Υπουργεία και σε όλους τους Οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Άρα, λοιπόν, το θέμα είναι να μην επιβαρυνθούν τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα. Είναι δεδομένο ότι τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα δε μπορούν να επιβαρυνθούν άλλο και δε θα επιβαρυνθούν άλλο.

 

Β. Λυριτζής: Άρα στην πιθανή ανάγκη λήψης νέων μέτρων...

 

Ευ. Βενιζέλος: Δε μιλάω για ανάγκη λήψης μέτρων, μιλάω για ανάγκη εφαρμογής μέτρων αλλά σε κάθε περίπτωση, βάζω και μια άλλη κόκκινη γραμμή, ότι δεν πρόκειται να επιβαρύνουμε τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα.

 

Για έσοδα και δαπάνες

Β. Λυριτζής: Η αντιμετώπιση του προβλήματος «έσοδα-δαπάνες», ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τους τελευταίους δυο τρεις μήνες είναι συνήθως οι μήνες που μαζεύει το κράτος περισσότερα λεφτά, πώς σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε; Θέλω να πω, οι όποιες αλλαγές έχουν γίνει μέχρι τώρα στους εισπρακτικούς μηχανισμούς έχουν αποδώσει αυτό, που δεν είναι θετικό. Οι δαπάνες δεν είναι θέμα εισπρακτικών μηχανισμών, είναι θέμα λειτουργίας του κράτους.

 

Ευ. Βενιζέλος: Όχι, δεν είναι έτσι. Δυστυχώς, η αδυναμία των ασφαλιστικών φορέων να εισπράξουν τις ασφαλιστικές εισφορές και τα μειωμένα έσοδα των Ασφαλιστικών Ταμείων από εισφορές λόγω ανεργίας ή λόγω μείωσης των αποδοχών, οδηγεί στην ανάγκη ν’ αυξήσουμε δαπάνες με τη μορφή επιχορήγησης στα Ασφαλιστικά Ταμεία. Άρα, η αδυναμία εσόδων με τη μορφή εισφορών, όχι φόρων, αλλά το πράγμα είναι τελικά ίδιο για την αγορά, οδηγεί σε αύξηση της δαπάνης.

 

Β. Λυριτζής: Ναι, αλλά αυτό το φαινόμενο θα εντείνεται το επόμενο διάστημα, η ίδια η κυβέρνηση εκτιμάει ότι θα έχουμε αύξηση της ανεργίας.

 

Ευ. Βενιζέλος: Προφανώς, διότι η οικονομία πιέζεται, διότι οι επιχειρήσεις δεν έχουν ένα σταθερό κλίμα, διότι δεν υπάρχουν λεφτά στην αγορά γιατί υπάρχει μειωμένη ρευστότητα.

Άρα, βλέπετε ότι στην πραγματικότητα γυρίζουμε σε όλα αυτά που έχουν σχέση με την ανάπτυξη. Αλλά επειδή η ανάπτυξη δεν είναι κάτι αόριστο και η ανάπτυξη δε μπορεί να γίνει χωρίς ένα τραπεζικό σύστημα που παρεμβαίνει θετικά και δημιουργικά στην αγορά, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να λύσουμε όλα αυτά τα προβλήματα που έχουν σχέση με το νέο πακέτο, προκειμένου να παίξουν πια έναν άλλο ρόλο οι τράπεζες.

 

Β. Λυριτζής: Ναι, αλλά είναι θέμα μόνο των Τραπεζών; Την ώρα που από το ΕΣΠΑ, στη μέση του προγράμματος είμαστε στο 17% απορρόφησης...

 

Ευ. Βενιζέλος: Εκεί έχουμε πάρει πολύ μεγάλες πρωτοβουλίες, θα γίνει αναδρομική ένταξη έργων, θα εισρεύσουν χρήματα με την αναδρομική ένταξη έργων, η κοινοτική συμμετοχή αυξάνεται στο 95% -περιορίζεται μόνο στο 5% η εθνική συμμετοχή- και θα κινηθούν και όλοι οι μηχανισμοί του Υπουργείου Ανάπτυξης σε σχέση με τον αναπτυξιακό νόμο. Αλλά και πάλι μια επιχείρηση που μπαίνει στον αναπτυξιακό νόμο, εάν δεν πάρει και δάνειο από την Τράπεζα δε μπορεί να ολοκληρώσει την επένδυση.

Χρειάζεται να σκεφτούμε το εξής: Εάν δεν κάνουμε μια συνολική προσπάθεια όλοι μαζί με μια αισιοδοξία και αν δε βασιστούμε στη δουλειά μας και την πρωτοβουλία μας και την αυτοπεποίθησή μας, δεν θα μπορέσουμε να βγάλουμε το κεφάλι μας από το νερό.

Εάν είμαστε συνεχώς σε μια ανακύκλωση της μιζέριας και βλέπουμε πάντα την αρνητική όψη και μόνο ελεεινολογούμε τον εαυτό μας και την κατάσταση, δεν θα γίνει τίποτα. Χρειάζεται μια ανάταση, χρειάζεται μια πίστη, χρειάζεται μια συστράτευση προκειμένου να αλλάξουμε το κλίμα, γιατί τελικά επηρεάζουμε δυσμενώς τον εαυτό μας.

 

Β. Λυριτζής: Κύριε Υπουργέ, να σας καλέσω στην τηλεόραση και δημοσίως να συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση. Να είστε καλά, σας καλημερίζουμε.

 

Ευ. Βενιζέλος: Σας ευχαριστώ κι εγώ. -

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                                                                       TΗΛ.: 210-3332551/2

FAX: 210-3332559
e-mail : press@minfin.gr

 

Αθήνα, 19 Αυγούστου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με την εκτέλεση Προϋπολογισμού Ιανουαρίου-Ιουλίου 2011:

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού για το επτάμηνο Ιανουάριου – Ιουλίου 2011, σε δημοσιονομική βάση, το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώνεται στα 15.571 εκατ. € έναντι του νέου στόχου 16.475 εκατ. € όπως προσδιορίστηκε μετά το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) και ελλείμματος 12.449 εκατ. € το αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Τα συνολικά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού (Τακτικός και ΠΔΕ) υστερούν έναντι του νέου στόχου κατά 87 εκατ. €, ενώ οι συνολικές δαπάνες (Τακτικός και ΠΔΕ) παρουσιάζονται μειωμένες κατά 992 εκατ. €.

Ειδικότερα τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 26.846 εκατ. € και περιορίζεται η μείωσή τους έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2010 σε 6,4% από 8,3% στο α΄ εξάμηνο. Η υστέρηση των εσόδων σε επίπεδο επταμήνου οφείλεται κυρίως στη μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη, κατά την περίοδο σύνταξης του προϋπολογισμού, ύφεση, στη μη επανάληψη των εισπράξεων τελών κυκλοφορίας κατά 393 εκατ. € τον μήνα Ιανουάριο, αφού φέτος δεν δόθηκε η ίδια παράταση στην εξόφληση των τελών, στις μειωμένες εισπράξεις από παρακράτηση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά το τρέχον έτος λόγω της ευνοϊκότερης φορολόγησης βάσει του νέου φορολογικού νόμου και στη μείωση των εισοδημάτων και τέλος, στις αυξημένες επιστροφές φόρων λόγω συμψηφισμού εκκρεμοτήτων παρελθόντων ετών.

Τα έσοδα του ΠΔΕ είναι μειωμένα κατά 8,1% ή κατά 104 εκατ. €.

Τονίζεται ότι η παρούσα υστέρηση των εσόδων αναμένεται να αντιμετωπισθεί στο απομένον πεντάμηνο, με την απόδοση των φορολογικών ρυθμίσεων που περιέχονται στους εφαρμοστικούς νόμους του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011 – 2015.

Επισημαίνεται ότι τα έσοδα του επταμήνου βάσει του δελτίου εκτέλεσης του Π/Υ είναι σε ταμειακή βάση. Το συνολικό όμως αποτέλεσμα των εσόδων του 2011, σε εθνικολογιστική βάση, καθορίζεται και από την πορεία των εσόδων έως το πρώτο δίμηνο του 2012, ενώ μέρος των εσόδων της τρέχουσας περιόδου λογίζονται εθνικολογιστικά στα έσοδα του 2010.

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες κατά 7,3% έναντι του 2010. H αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως:

  • στις αυξημένες δαπάνες για τόκους κατά 1.305 εκατ. €
  • στις αυξημένες επιχορηγήσεις στα Ασφαλιστικά Ταμεία εξαιτίας της μείωσης των εσόδων τους από ασφαλιστικές εισφορές κατά 1.691 εκατ. ευρώ,
  • στον ΟΑΕΔ για την καταβολή επιδομάτων ανεργίας κατά 301 εκατ. ευρώ και
  • στα νοσοκομεία κατά 779 εκατ. ευρώ (535 εκατ. ευρώ για την πληρωμή των προμηθειών του έτους 2011 και 244 εκατ. ευρώ για την καταβολή οφειλών από προμήθειες παρελθόντων ετών).

Ειδικότερα, οι πρωτογενείς δαπάνες είναι αυξημένες κατά 4,8% ή κατά 1.390 εκατ. €, κυρίως λόγω των αυξημένων επιχορηγήσεων στα Ασφαλιστικά Ταμεία (κυρίως στον ΟΓΑ κατά 411 εκατ. ευρώ και στο ΙΚΑ κατά 1.217 εκατ. ευρώ), στον ΟΑΕΔ κατά 301 εκατ. ευρώ και στα νοσοκομεία κατά 535 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες του ΠΔΕ, τέλος, παρουσιάζουν μείωση κατά 37,6 ή 1.581 εκατ. €.

Υπενθυμίζεται, ότι όλα τα παραπάνω στοιχεία αφορούν μόνο στην εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού και όχι στο σύνολο των δημοσιονομικών δεδομένων για το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης – κατά τον ορισμό του ESA95 – που αποτελεί το κριτήριο για την αξιολόγηση του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής της Ελλάδας.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                                                                        TΗΛ.: 210-3332551/2

FAX: 210-3332559

e-mail : press@minfin.gr

 

Αθήνα, 18 Αυγούστου 2011

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

 

Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομικών, κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Όπως είχα δηλώσει προχθές, το χρηματοοικονομικό σχήμα στο οποίο έχουμε καταλήξει στις συζητήσεις μας με τους Φινλανδούς τελεί υπό την έγκριση των υπολοίπων κρατών-μελών της Ευρωζώνης. Η σχετική συζήτηση άρχισε σήμερα στο επίπεδο της τεχνικής ομάδας εργασίας και θα συνεχιστεί την επόμενη εβδομάδα στο επίπεδο των εκπροσώπων των Υπουργών (Euro Working Group). Στο μεταξύ, βρίσκομαι εδώ και μέρες σε επαφή με ομολόγους μου.

Η Ελλάδα ως κράτος-μέλος της Ευρωζώνης σέβεται απολύτως και εφαρμόζει τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής της 21ης Ιουλίου 2011. Έχουμε δείξει την καλοπιστία και την ευελιξία μας, προκειμένου να βοηθήσουμε όχι μόνο στην εφαρμογή του νέου ελληνικού προγράμματος, αλλά και στην εκπομπή ενός καθαρού, θετικού μηνύματος, ως προς την ικανότητα και την ετοιμότητα της Ευρωζώνης να διαχειριστεί τη νέα φάση της κρίσης που δεν είναι μόνο ή κυρίως ελληνική.

Όσο διεξάγεται αυτή η δύσκολη και λεπτή διαπραγμάτευση, είναι τουλάχιστον επιπόλαιο και ανεύθυνο δυνάμεις της Αντιπολίτευσης να προτρέχουν, να κινδυνολογούν ή να επιχαίρουν γιατί υπάρχουν προβλήματα, λες και αυτό είναι καινούργιο ή απροσδόκητο. Το να επενδύει κάποιος πολιτικά στην αρνητική εξέλιξη είναι όχι μόνο κατώτερο του επιπέδου εθνικής ευθύνης στο οποίο πρέπει να κινούμαστε, αλλά και πολιτικά αδιέξοδο. Γιατί κανείς δεν πρόκειται να κερδίσει από μια αρνητική εξέλιξη που εις πείσμα όσων επενδύουν σε αυτή δεν θα υπάρξει, αρκεί εμείς να είμαστε σοβαροί και υπεύθυνοι ως Έθνος».

 

Συνδιάσκεψη-πυξίδα
για το ΠΑΣΟΚ, για την κοινωνία, για την Ελλάδα

 


Με ομιλία-κεντρική πολιτική παρέμβαση του πρωθυπουργού και προέδρου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Παπανδρέου θα κορυφωθούν στις 3 Σεπτεμβρίου οι εργασίες της Εθνικής Συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ. Με τις εργασίες της Συνδιάσκεψης, που ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες σε περιφερειακό επίπεδο, με τη συζήτηση στην ολομέλεια και στα εργαστήρια καθώς και με την ομιλία του Γιώργου Παπανδρέου το ΠΑΣΟΚ θα δώσει το στίγμα: προς τα πού πρέπει να πάει η χώρα. Θα αναδειχθούν οι διαφορές του ΠΑΣΟΚ από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, θα φανεί καθαρά, προς κάθε κατεύθυνση, ότι η χώρα προχωρά με αποτελεσματικότητα και δικαιοσύνη σε όλα τα επίπεδα, σε όλα τα δύσκολα ανοιχτά μέτωπα. Ενόψει της Συνδιάσκεψης ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των περιφερειακών συνδιασκέψεων που εκκρεμούν. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Γραμματέας του Ε.Σ. του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης έκανε λόγο για «ιστορικά εθνική επιτυχία» αναφερόμενος στο πακέτο της νέας δανειακής σύμβασης. Υποστήριξε επίσης ότι «κάθε μορφής εξουσία και Αρχή, σε περιόδους κρίσης, έχει την υποχρέωση να είναι ορατή, διάφανη και προσπελάσιμη.» Δείτε το πρόγραμμα των συνδιασκέψεων και διαβάστε τη συνέντευξη του Μιχάλη Καρχιμάκη.


Οι Ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ
καταγγέλλουν διγλωσσία της ΝΔ

Σε αντίθεση με την «έντονα αναπτυξιακή» ρητορική του Αντώνη Σαμαρά στο εσωτερικό της χώρας, στην Ευρωβουλή η Ν.Δ. ευθυγραμμίζεται με τις επιλογές των Συντηρητικών και των Φιλελεύθερων. Πρόσφατα οι γαλάζιοι βουλευτές καταψήφισαν τον «χρυσό κανόνα» που προτάθηκε από τους Σοσιαλιστές και τους Πράσινους. Ο «κανόνας» περιλαμβάνει την εξαίρεση από την προσμέτρηση του δημόσιου χρέους και των δημοσιονομικών ελλειμμάτων των επενδύσεων στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στην καινοτομία και, γενικότερα, στη βιώσιμη ανάπτυξη, ώστε να βοηθηθεί η ανάκαμψη και η δημιουργία θέσεων εργασίας στις χώρες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Με αφορμή δηλώσεις στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σύμφωνα με τις οποίες «όλοι έρχονται στις θέσεις της Ν. Δ., ότι η διέξοδος πρέπει να αναζητηθεί στην αναπτυξιακή προοπτική», η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξέδωσε σχετική ανακοίνωση. Διαβάστε περισσότερα. Ταραχές στη Μεγάλη Βρετανία:
«χρεοκοπία» της Big Society του Κάμερον;

Ο αποκλεισμός ορισμένων κοινωνικών ομάδων από τον καταναλωτισμό, με φόντο τις κοινωνικές ανισότητες, φαίνεται να αποτελεί το σημείο σύγκλισης στις ποικίλες ερμηνείες και αναλύσεις για τις πρόσφατες εκτεταμένες και αιματηρές ταραχές στη Μεγάλη Βρετανία. Ο Ρομέν Γκαρμπέ, καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Παρισιού, μιλά στην εφημερίδα Le Monde για «κρίση νέου τύπου» και «μείζονα πρόκληση» για τον Ντέιβιντ Κάμερον (www.nooz.gr) Μιλώντας στο spd.de o Χένιγκ Μέγιερ, πολιτικός επιστήμονας, συνεργάτης του London School of Economics, αξιολογεί τα φαινόμενα τις βίας και τις κοινωνικές εξελίξεις που συνδέονται με αυτά ως «δήλωση χρεοκοπίας» της Big Society που ευαγγελίζεται ο Ντέιβιντ Κάμερον και προειδοποιεί για εξάπλωση και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Διαβάστε αναλυτικ

 

Μενέλαος Τριανταφύλλου

Αντιγόνου 7 Άνω Ηλιούπολη Θες/νίκη

Τ.Κ. 56431

Τηλ. 6934 496756

Web site: menelaos-suncity.blogspot.com

Email : menelaostr@gmail.com 

ΠΡΟΣ: Κο Διαμαντή Παπαδόπουλο Δήμαρχο Π. Μελά Θεσσαλονίκης & Γενικό Γραμματέα. 

ΘΕΜΑ: Παρουσίαση Απόψεων και προτάσεων

Αξιότιμοι κύριοι,

Στα πλαίσια εφαρμογής κοινών πολιτικών για την αναπηρία σύμφωνα με το νόμο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ για το Δήμο Π. Μελά Θες/νίκης σας προτείνονται τα κάτωθι:

  1. Τη δημιουργία συγχώνευσης ή δημιουργίας νέου συλλόγου με την επωνυμία ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙΝ που να περιλαμβάνει άτομα με αναπηρίες και των 3ων κοινοτήτων ή στην επαναλειτουργία ενός νομικού προσώπου ΝΠΙΔ με την επωνυμία ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΓΚΡΟΥΠ όπου εναρμονιζόμενο με το νόμο 2646/98 που πλέον περνά στους Δήμους η λειτουργία του νόμου, να το μετατρέπει το νομικό πρόσωπο σε ένα δίκτυο εντασσόμενο στις προδιαγραφές και τις επιλεξιμότητες που εντάσσονται στην Ελληνική οικονομία. Τα παρόντα νομικά πρόσωπα, όποια από τα δύο επιλεγεί εάν και για το δεύτερο υπάρχει καταστατικό με αποτέλεσμα το κόστος του να είναι μειωμένο καθώς χρειάζεται μόνο η τροποποίησή του δύνανται διαμέσου προγραμματικής συμβάσεως να συλλειτουργήσουν ως μια κοινωνική υπηρεσία που λειτουργεί ως συνεταιρισμός περιορισμένης ευθύνης, έχοντας υπόψη τις νομοθεσίες που διέπονται οι ΚΥΣΠΕ από τα Υπουργεία Υγείας και Εργασίας, με όφελος τη συναυτουργία και συγχρηματοδότηση δράσεων για τις συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού, εφαρμόζοντας σε πολλές από αυτές τις δράσεις για την επίτευξή τους τα συστήματα εταιρικής και κοινωνικής ευθύνης όπως για παράδειγμα αυτό της ΟΠΑΠ Α.Ε. ή άλλων εταιρειών που το εφαρμόζουν.
  2. Από τη στιγμή που δύναται να προκύψει η παραπάνω λειτουργία σε όλο της το φάσμα, δύναται να τεθεί ο προγραμματισμός για την υλοποίηση στόχων όπως της προσβασιμότητας που υπάρχει ήδη εγκύκλιος από το Υπουργείο Εσωτερικών στις τεχνικές μας υπηρεσίες, έτσι ώστε να προκύπτει βελτιούμενη λειτουργία στις υποδομές και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση στην καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρίες.
  3. Στα πλαίσια των τοπικών ολοκληρωμένων προγραμμάτων του Υπ. Εργασίας και θέτοντας προδιαγραφές συνέργιας να προκύπτει δια μέσου της ενημέρωσης και πληροφόρησης των συγκεκριμένων ομάδων, η δομή και ΚΕΠΙΚΑ, ως ενός κέντρου πληροφόρησης κοινωνικής αλληλεγγύης, που να ενημερώνει να διευθετεί και να αποδίδει τα δικαιώματα για τις συγκεκριμένες ομάδες.
  4. Με αφορμή το νόμο 3995του 2011 που περιλαμβάνει την απογραφή, ζητώνται οι διαθέσεις σας για την έκδοση νέων αδειών περιπτέρων για άτομα με αναπηρίες και πολύτεκνους σύμφωνα και με την τροποποίηση του 3846.
  5. Όπως διαπιστώνεται σε πάρα πολλούς Δήμους, η κοινωνική ευθύνη των πολιτών τους αποτελεί την επίλυση καθημερινών ζητημάτων παιδείας και υγείας διαμέσου δωρεών, γι’ αυτό και σας προτείνεται η σύσταση και λειτουργία του Ταμείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

Περιχαρής αναμένω τις απαντήσεις σας καθώς και διατίθεμαι στον οποιονδήποτε διάλογο για την προώθηση των θεμάτων.

Για περισσότερα μπορείτε να σχηματίσετε γνώμη από το hfaistosgroup.gr

 

 

Mετά Τιμής

Μενέλαος Δ. Τριανταφύλλου

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                                                                        TΗΛ.: 210-3332551/2

FAX: 210-3332559

e-mail : press@minfin.gr

 

Αθήνα, 16 Αυγούστου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Κύκλοι προσκείμενοι στον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομικών κ. Ευάγγελο Βενιζέλο, καλούμενοι να σχολιάσουν τη σημερινή συνέντευξη Μέρκελ-Σαρκοζί στο Παρίσι, δήλωσαν τα εξής:

«Η θετική όψη του μηνύματος που έστειλαν η Γερμανίδα Καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ και ο Γάλλος Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί σήμερα είναι:

  • Πρώτον, η εμμονή στις αποφάσεις της 21ης Ιουλίου και άρα στον διευρυμένο ρόλο του EFSF, που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά συνολικά την Ευρωζώνη. Μπορεί η συζήτηση για το ευρωομόλογο να μην έχει ωριμάσει, αλλά ο νέος ρόλος του EFSF είναι κάτι πολύ σημαντικό, πρακτικό και συγκεκριμένο.
  • Δεύτερον, η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ενίσχυση των θεσμών οικονομικής διακυβέρνησης, που δεν αρκεί να υπάρχει σε ευρωπαϊκό, αλλά απαιτείται να υπάρξει και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα κράτη και οι διεθνείς οργανισμοί που αναφέρονται σε λαούς και πραγματικούς ανθρώπους πρέπει αναμφίβολα να έχουν την ευθύνη των εξελίξεων.

Η συνταγματική κατοχύρωση του δημοσιονομικού κανόνα, ούτως ή άλλως, κατ’ αποτέλεσμα, υφίσταται ήδη, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 28 του ελληνικού Συντάγματος, οι σχετικοί κανόνες του πρωτογενούς Ευρωπαϊκού Δικαίου υπερισχύουν της εθνικής νομοθεσίας.

Άλλωστε, όλο το ελληνικό πρόγραμμα προσαρμογής, σε αυτό στοχεύει: στην αποκατάσταση της δημοσιονομικής ισορροπίας της χώρας μας, στο πλαίσιο της Ευρωζώνης.

Τέλος, ελπίζουμε ότι οι ανακοινώσεις που σχετίζονται με τους ενιαίους κανόνες φορολογίας των επιχειρήσεων και των χρηματοοικονομικών συναλλαγών θα λειτουργήσουν θετικά, ώστε με την πρώτη ρύθμιση να αποφεύγονται φαινόμενα φορολογικού dumping στο εσωτερικό της Ευρωζώνης και με τη δεύτερη ρύθμιση να υπάρξουν επαρκείς ίδιοι πόροι της Ευρωπαϊκής Ένωσης που μπορούν εν δυνάμει να στηρίξουν την δημοσιονομική προσαρμογή προς όφελος του κοινού νομίσματος και άρα όλων των χωρών-μελών».

 
Ερωτηματολόγιο

Συμπληρώστε τα δύο μας ερωτηματολόγια:
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-1
και
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-2

Links

Μενέλαος Τριανταφύλλου
Προφίλ στο Facebook

Ηφαιστος Group
ΑΜΕΑ Δυτικών Συνοικιών Θεσσαλονίκης

Menelaos Blog
Ανακοινώσεις - Αρθρα

Mobile Alarm
Συναγερμοί - Σταθερή & Κινητή Τηλεφωνία

Youtube
Οπτικοακουστικό υλικό απο εκδηλώσεις - συνεντεύξεις - απόψεις

TerraBalcan
Το Ελληνικό portal των Βαλκανίων

Το πηγάδι (Blog)
Θαυμαστή μεγάλη πόλη

Πρόσφατα Άρθρα