το σχέδιο αξιοποίησης περιουσίας απο την Ελληνική Βιομ. Ζάχαρης όπως αποφάσισε η Αγροτική Τράπεζα με πρώτο ακίνητο στα Λαδάδικα Θεσ/νίκης με αρχική τιμή τα 19 εκ. ευρώ.

 

απο το σχέδιο συγχώνευσης των ΔΟΥ για τη μείωσή τους, η σύνδεση ΔΟΥ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ και ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ όπως και άλλων στη Θεσ/νίκη και στο πανελλήνιο .

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

10180 ΑΘΗΝΑ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 22 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με δημοσιεύματα για το μέτρο των αποδείξεων:

Σχετικά με σημερινά δημοσιεύματα που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα του
μέτρου της συλλογής των αποδείξεων, εξαιτίας των αυξημένων επιστροφών φόρου,
επισημαίνεται ότι:

-

Η εφαρμογή του μέτρου, που θεσπίστηκε με το νόμο 3842/2010, είχε ως στόχο
την έκδοση αποδείξεων, προκειμένου οι πολίτες να συνδράμουν στη μεγάλη
προσπάθεια για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, που αποτελεί κλοπή από
τον απλό φορολογούμενο και υπεξαίρεση των εσόδων ΦΠΑ της χώρας.
O στόχος αυτός επιτυγχάνεται. Είναι γεγονός και με βάση τα στοιχεία ότι
υπήρξε βελτιωμένη συμμόρφωση στην έκδοση αποδείξεων και αυξημένη
ευαισθητοποίηση των πολιτών. Οι πολίτες ζητούν τις αποδείξεις που τους
αναλογούν, γιατί αλλιώς είναι ως να συναινούν οι ίδιοι στην φοροδιαφυγή τρίτων
και στην τελική δική τους φορολογική επιβάρυνση.
- Τα δημοσιεύματα αποσιωπούν ότι με το νόμο 3842/2010, βασική πολιτική
επιλογή της Κυβέρνησης ήταν η ελάφρυνση από πλευράς φόρου των
εισοδημάτων μέχρι 40.000 ευρώ. Άρα, τυχόν πιστωτικά υπόλοιπα των δηλώσεων
δεν συνδέονται μόνο με το μέτρο των αποδείξεων, αλλά και με την παραπάνω
βασική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης.
Με την προσκόμιση των αποδείξεων σαφέστατα θα προκύψει ωφέλεια φόρου
για τους φορολογούμενους, η οποία είχε υπολογιστεί και βρίσκεται εντός των
προβλεπομένων στόχων.
- Τα νούμερα και τα στοιχεία τα οποία επικαλούνται τα δημοσιεύματα είναι
αναληθή και δεν επαληθεύονται, καθώς ο μέσος όρος έναντι των δηλουμένων
εισοδημάτων, προσεγγίζει ως ποσοστό το 28%.

Τέλος, υπογραμμίζεται για μία ακόμα φορά πως η υποβολή ειλικρινών δηλώσεων
με πραγματικά στοιχεία είναι υποχρέωση των φορολογουμένων. Το Υπουργείο
Οικονομικών θα προχωρήσει σε ελέγχους σε στοχευμένο και τυχαίο δείγμα, ειδικά σε
περιπτώσεις όπου το ποσό των αποδείξεων απέχει από το μέσο όρο για το αντίστοιχο
εισόδημα, καθώς και σε περιπτώσεις ποσό επιστροφής κάτω των 1500 ευρώ.

Για τις περιπτώσεις που θα διαπιστωθεί καταστρατήγηση του κινήτρου με δήλωση
ανακριβών ποσών στις δηλώσεις εισοδήματος, είναι αυτονόητο ότι θα υπάρξουν οι
συνέπειες που ορίζονται από το νόμο.

 

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ

Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης –ΠΑΣΟΚ

Θεσσαλονίκη, 22 Μαΐου 2011

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Μαγκριώτης μίλησε σήμερα σε ανοιχτή εκδήλωση πολιτικού διαλόγου που

διοργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ Κιλκίς και μεταξύ άλλων τόνισε:

Γιάννης

«Πρωταρχική μας επιδίωξη είναι να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση

και να μπούμε ξανά σε τροχιά ανάπτυξης.

Όλοι πρέπει να αλλάξουμε, πρωτίστως να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας.

Την αλλαγή όμως που ζητάει ο καθένας από τους άλλους πρέπει να την κάνει

πρώτα στον εαυτό του. Πρέπει να βάλουμε πιο ψηλά το γενικό συμφέρον από

το συμφέρον της κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκουμε ή το ατομικό μας

συμφέρον. Όλα αυτά πρέπει να μας ενώνουν, να είμαστε στην ίδια πλευρά της

μάχης. Ο αγώνας όμως αυτός και η προσπάθειά μας, δεν θα είναι απολύτως

επιτυχής, αν και η ΕΕ δεν πράξει το καθήκον της.

Η Ε.Ε και η Διεθνής Κοινότητα πρέπει σε δύο θέματα άμεσα να

πάρουν θέση :

Πρώτον, να βάλουν φραγμό στο διεθνές κερδοσκοπικό κεφάλαιο, που

τόσο βάναυσα χτυπά τη χώρα μας τον τελευταίο χρόνο. Το κεφάλαιο που δεν

παράγει τίποτα, δεν προσφέρει τίποτα, παρά μόνο καταβροχθίζει τον πλούτο

κρατών και πολιτών.

Δεύτερον, οι εταίροι μας πρέπει να διαχειριστούν έγκαιρα, συλλογικά

και με αίσθημα αλληλεγγύης τις εσωτερικές αντιφάσεις και τα αντικρουόμενα

1

συμφέροντα στην ΕΕ. Η σύνοδος κορυφής στο τέλος του ερχόμενου Ιουνίου

θα είναι καθοριστική».

Αναφερόμενος στην προοπτική της κυβερνητικής πολιτικής είπε:

«Εμείς πρέπει να είμαστε συνεπείς στην προσπάθεια εξυγίανσης της

οικονομίας, της ανάπτυξης και της διατήρησης της κοινωνικής συνοχής.

Όλα πρέπει να τα κάνουμε, δυστυχώς, σε πολύ λίγο χρόνο. Για αυτό γίνονται

και λάθη και υπάρχουν αδικίες. Λάθη και αδικίες που μπορούν και πρέπει να

διορθωθούν και θα διορθωθούν. Η βασική κατεύθυνση όμως δεν πρέπει να

αλλάξει. Είμαστε στη μέση του δρόμου και της προσπάθειας. Είναι επικίνδυνο

να κοντοσταθούμε, πολύ περισσότερο να κοιτάξουμε πίσω, όπως μας

προτείνει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Με το συνολικό σύστημα κοινωνικής και πολιτικής εκπροσώπησης σε

ανυποληψία, με τη χώρα σε κρίση, με τους πολίτες ανασφαλείς, με τα κόμματα

της αντιπολίτευσης να μη θέλουν να δουν την πραγματικότητα, να τους

ενδιαφέρει πρωτίστως η κομματική τους επιβίωση, με πολλούς διαμορφωτές

της κοινής γνώμης να τρομοκρατούν την κοινωνία, μπορώ να πω ότι οι

Έλληνες, δείχνουν μεγάλη αντοχή».

Από το καλοκαίρι και μετά θα έχουμε εμφανή σημάδια ανάτασης

και ανάκαμψης. Οι εξελίξεις αυτές θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή

των πολιτών και θα μας βοηθήσουν να τρέξουμε πιο γρήγορα.

Για το τετραετές πρόγραμμα δημοσιονομικής πολιτικής και

ανάπτυξης 2011 - 2014, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε:

«Οφείλουμε να εξισορροπήσουμε τις δαπάνες με τα έσοδά, γιατί η

ανισορροπία, η οποία τα τελευταία χρόνια επιδεινώθηκε, ήταν καταστροφική.

Δημιουργήσαμε ένα μοντέλο ανάπτυξης που κάλυπτε την ψαλίδα

δαπανών-εσόδων με εισαγόμενους πόρους από την ΕΕ και με δάνεια. Δάνεια

από το δημόσιο, τις επιχειρήσεις, τα νοικοκυριά. Δημιουργήθηκε έτσι ένα

τριπλό χρέος, που καμιά πλευρά του και κυρίως το δημόσιο, δεν μπορεί να

εξυπηρετήσει.

Η διεθνής οικονομική κρίση επιτάχυνε και αποκάλυψε το 2008 το

μέγεθος της εσωτερικής κρίσης. Επιδιώκουμε με κάθε τρόπο την διεύρυνση

2

της φορολογικής βάσης και την πάταξη της φοροδιαφυγής. Αυτό όμως είναι

δύσκολο και θέλει χρόνο, δεν υπάρχει όμως άλλος δρόμος. Από την άλλη,

πρέπει το κράτος, ο στενός και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, να γίνουν

παραγωγικοί, ανταγωνιστικοί και εξωστρεφείς».

Όσο αφορά το θέμα της συναίνεσης των πολιτικών κομμάτων

τόνισε:

«Υπάρχουν περιθώρια γιατί πάνω από όλα είναι απαίτηση της

κοινωνίας, αρκεί τα άλλα πολιτικά κόμματα να μην θέλουν να πάνε την

Ελλάδα και πάλι πίσω σε πολιτικές και πρακτικές που σε μεγάλο βαθμό

συνέβαλαν στη δημιουργία της κρίσης. Ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση θα

εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια. Εάν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, και ειδικά

η αξιωματική αντιπολίτευση δεν ανταποκριθούν, δεν έχουμε άλλη επιλογή

παρά να συνεχίσουμε μαζί με τους πολίτες την προσπάθεια να βγάλουμε την

χώρα από την κρίση. Θα συνεχίσουμε όμως και την προσπάθεια για πολιτική

συναίνεση, γιατί ξέρουμε ότι χρειάζεται πανεθνική συστράτευση για αν βγούμε

πιο γρήγορα από την κρίση».

Όσον αφορά στις προτάσεις της ΝΔ στο Ζάππειο ΙΙ τόνισε:

«Ο κ. Σαμαράς παρουσίασε πρόσφατα τις προτάσεις της Ν.Δ. για την

έξοδο της χώρας από την κρίση χαρακτηρίζοντας ξανά καταστροφική την

κυβερνητική πολιτική.

Είναι παράδοξο ότι ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση πιστεύει πως η

πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση είναι καταστροφική και πως αυτή έχει τις

λύσεις, δεν ζητά εκλογές για να ανατραπεί η καταστροφική πορεία της χώρας

και να ανοίξει ο δρόμος για την λύτρωση που προτείνει.

Ακόμη θυμίζω ότι το καλοκαίρι του 2010 με το ΖΑΠΠΕΙΟ 1,

ισχυρίζονταν ότι σε δύο χρόνια θα βγάλει τη χώρα από την κρίση, με το

ΖΑΠΠΕΙΟ 2, σε 3 συν 1 δηλαδή σε 4 χρόνια.

Αφήνω αυτά τα

δεν

πιστεύουν αυτά

αντιπολίτευσης τους επιβάλλουν να τα λένε .

Μόνο που οι πολίτες πλέον θέλουν, τόσο η κυβέρνηση τους, όσο και

το σύνολο των κομμάτων να λένε σαφήνεια τη γνώμη τους και να υπάρχει

αντιστοιχία λόγων και έργων.

παράδοξα, γιατί είμαι βέβαιος, ότι και οι ίδιοι

που λένε,

αλλά οι ανάγκες μιας παραδοσιακής

3

Με δυο λόγια θα ήθελα να πω τα εξής για τις προτάσεις της Ν.Δ.:

Εάν τώρα ξεκινούσε η υλοποίηση της πρότασης αυτής, γεγονός που θα

προϋπέθετε έγκριση από την ΕΕ, η οποία όμως ήδη το έχει απορρίψει, αλλά

έστω ότι εγκρίνεται και αρχίζει η υλοποίησή της, τότε, μέσα σε ένα χρόνο, θα

καίγαμε όλες τις προσπάθειες και τις θυσίες και θα γυρνούσαμε πίσω. Με τα

δεδομένα όμως του Μαΐου του 2010 δεν θα υπάρξει κανένα αύριο γιατί δεν

θα μπορέσει να συνεχιστεί η εφαρμογή αυτού του προγράμματος. Κανείς δεν

θα το επιτρέψει. Πρωτίστως η ελληνική κοινωνία και φυσικά οι εταίροι και οι

δανειστές μας.

Χαρακτηριστικά πρότεινε κάτι που ακούγεται πολύ καλό, αλλά δεν

μπορεί να είναι καθόλου πραγματικό ειδικά αυτή τη περίοδο, αντιθέτως είναι

καταστροφικό.

Πρότεινε άμεσα, είτε μέσα από την αύξηση των προνοιακών

επιδομάτων,

επιχειρήσεων, μερισματούχων και ΦΠΑ, όπως και μέσα από τη μείωση

ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών προς το ΙΚΑ να μην εισπράττει το

Υπουργείο Οικονομικών και το ΙΚΑ αθροιστικά περίπου 10,8 δις Ευρώ το

χρόνο.

Δεν είπε όμως από πού θα καλύψει αυτό το έλλειμμα ο ελλειμματικός

προϋπολογισμός και το ελλειμματικό ΙΚΑ κάθε χρόνο.

Μειώσαμε κατά 14 δις το έλλειμμα

αυτό θεωρείται αποτυχία της κυβέρνησης, επειδή στο προγραμματισμό

υπήρχε ακόμη 1,5 δις, για το 2010.

Κανείς δεν αναφέρει

έπεσε στο 1,5%, δηλαδή 2 δις περίπου γι’ αυτό και βγήκαμε από την

επιτήρηση.

Μ’ αυτή την εικονική επιτυχία προκήρυξαν τις πρόωρες εκλογές

του 2007. Τα αποτελέσματα της Eurostat, κατέγραψαν έλλειμμα 6,4%,

δηλαδή 14 δις Ευρώ περίπου, για το 2007. δηλαδή αντί για 2 δις €, 14 δις

€ έλλειμμα.

Αυτό πως κρίνεται από τη σημερινή ηγεσία της ΝΔ;

Για το 2009 έλεγαν ότι το έλλειμμα θα είναι κάτω από 3% του ΑΕΠ,

δηλαδή περίπου 7 δις Ευρώ.

είτε

μέσα

από

τη

μείωση

συντελεστών

φορολόγησης

περίπου, 6% του ΑΕΠ και

ότι το 2007 η ΝΔ έλεγε ότι το έλλειμμα

4

Η Ε.Ε. κατέγραψε έλλειμμα 16% του ΑΕΠ περίπου, δηλαδή 36 δις

Ευρώ περίπου. Δηλαδή αντί για 7 δις €, 36 δις € έλλειμμα. Αυτό επίσης

πως το χαρακτηρίζει η σημερινή ηγεσία της ΝΔ;

Τα ερωτήματα αυτά τίθενται για να φανεί στο κατά πόσο τηρούνται

οι ίδιες αρχές για την αξιολόγηση πολιτικών και των αποτελεσμάτων.

Δηλαδή στο κατά πόσο κάποιος είναι αξιόπιστος ή όχι.

Άλλο ένα συγκεκριμένο παράδειγμα είναι η πρόταση άμεσης

ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού. Ο κ Σαμαράς σημείωσε ότι έτσι θα φέρει

1δισ. ευρώ έσοδα στο κράτος και θα μειωθεί το έλλειμμα. Θα πρέπει όμως

να γνωρίζουν, πως έχουν φορτώσει την Εγνατία Οδό Α.Ε με 1,1δισ. ευρώ

δάνεια, αφού από το 2006 και μετά δεν χρηματοδοτούσαν την κατασκευή

της Εγνατίας από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να μην εμφανίζεται στο

έλλειμμα και το χρέος. Επέβαλαν στην εταιρία να πάρει δάνεια από ιδιωτικές

τράπεζες, βάζοντας ως υποθήκη τα διόδια και την επιστροφή του ΦΠΑ.

Ούτε τα διόδια έβαλαν, για να μην έχουν πολιτικό κόστος, ούτε

τα 700εκ. ευρώ που όφειλε το δημόσιο στην Εγνατία ΑΕ

επέστρεψαν.

Ας υποθέσουμε όμως ότι θα βρεθεί ιδιώτης, ο οποίος μέσα σε δυο

χρόνια θα πληρώσει 1δισ. στο δημόσιο, και θα αναλάβει 1δισ. ευρώ χρέη, θα

πληρώνει 60-100εκ. ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση και τη λειτουργία της

Εγνατίας και φυσικά θα έχει και το εύλογο κέρδος. Τότε τους ρωτούμε, πόσο

ακριβά και πυκνά διόδια θα επιβληθούν;

από το ΦΠΑ

Ο κ. Μαγκριώτης αναφερόμενος στο Νομό Κιλκίς σημείωσε:

«.H Κεντρική Μακεδονία, γενικότερα η ελληνική περιφέρεια, στηρίχθηκε

κυρίως στην ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας.

Ειδικότερα, ο Νομός Κιλκίς, τις τελευταίες δεκαετίες, στηρίχθηκε στο

δευτερογενή τομέα και κυρίως στη μεταποίηση. Παρότι, δέχεται μεγάλη πίεση

από μονάδες που έχουν εγκατασταθεί στις γειτονικές χώρες, λόγω χαμηλής

φορολογίας και πολύ χαμηλού εργατικού κόστους, άντεξε και φαίνεται πως

μπορεί να κοιτάζει στο μέλλον με αυτοπεποίθηση. Χρειάζεται κυρίως, να

ενισχυθεί η παραγωγικότητα και η εξωστρέφειά του.

Πέρα από τα ευεργετικά κίνητρα του νέου αναπτυξιακού νόμου

5

χρειάζεται η χωροθέτηση των περιοχών όπου αναπτύσσονται οι μεταποιητικές

μονάδες, ιδιαιτέρα στον άξονα «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη», η άρση της

γραφειοκρατίας και η παροχή πολλών αντικινήτρων. Επίσης, απαιτείται η

χωροθέτηση των χρήσεων γης και οι αντίστοιχες υποδομές που πρέπει να

προηγούνται της εγκατάστασης των μεταποιητικών μονάδων.

Ο Νομός Κιλκίς διαθέτει επίσης σημαντικό αιολικό δυναμικό, από

τα πιο σημαντικά της χώρας και της Ευρώπης. Στο νέο επικαιροποιημένο

ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής,

προβλέπεται η οριοθέτηση της ανάπτυξης των αιολικών πάρκων και η

κινητροδότησή τους.

Ο Νομός Κιλκίς με τις δυναμικές μονάδες στη μεταποίηση,

χρειάζεται υποδομές προσπέλασης στα καταναλωτικά κέντρα, αλλά και

στις πόλεις εισόδου και εξόδου της περιοχής. Συνεπώς, οι συνδέσεις με

αυτοκινητόδρομους με τη Θεσσαλονίκη, το λιμάνι και το αεροδρόμιο, όπως

και οι ανάλογες συνδέσεις με τους Ευζώνους και τον Προμαχώνα, είναι στις

άμεσες προτεραιότητές μας.

Από την πλευρά μας ως Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και

Δικτύων, προωθούμε αυτές τις οδικές συνδέσεις, που θα παίξουν καταλυτικό

ρόλο για την οικονομική τόνωση και την εξωστρέφεια της περιοχής.

Εκτός

22

Κεντρική Ευρώπη», είναι στις απόλυτες προτεραιότητες της πολιτικής μας.

Το Δεκέμβριο του 2010, υπεγράφη σχέδιο συμφωνίας και συνεργασίας των

σιδηροδρομικών δικτύων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας

και της Ουγγαρίας, με επισπεύδουσα την Ελλάδα, για την ανάπτυξη του

σιδηροδρομικού άξονα και τη χρηματοδότησή του από τα Ευρωπαϊκά

Διαρθρωτικά Ταμεία, στην επόμενη προγραμματική περίοδο, ως βασικό

Διευρωπαϊκό Δίκτυο.

Εκπροσωπώντας

Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών, της ΕΕ, που έγινε τον περασμένο

Φεβρουάριο στη Βουδαπέστη, με θέμα τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και

εκεί είχα την ευκαιρία να συζητήσω τόσο με τον ευρωπαίο επίτροπο όσο και με

τους Υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών των άλλων τριών χωρών, για τον

των

«Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Προμαχώνας-Βουλγαρία-Ρουμανία-Ουγγαρία-

οδικών

συνδέσεων,

ο

σιδηροδρομικός

άξονας

την ελληνική κυβέρνηση στην Άτυπη Σύνοδο

6

άξονα 22.

Πρέπει να σημειώσω ακόμη ότι ο ΟΣΕ έχει προγραμματίσει σημαντικά,

έργα αναβάθμισης στη γραμμή «Θεσσαλονίκη-Ειδομένη», με στόχο τόσο ο

άξονας 22 όσο και άξονα 10 να επιτρέπουν την ανάπτυξη ταχυτήτων μέχρι

160 χλμ/ώρα.

Επίσης, εκτός των οδικών αξόνων, βασικός μας στόχος είναι η σύνδεση

του Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη με προαστιακό σιδηρόδρομο».

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά στα οδικά έργα:

«Ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο συνιστά απαραίτητη

προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Νομού Κιλκίς αλλά και της ευρύτερης

περιοχής.

Συγκεκριμένα, στον οδικό άξονα «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνης»:

1. Το τμήμα από τον κόμβο Ασσήρου έως τον κόμβο Νέας Σάντας

εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 58 εκατ. ευρώ. Με το έργο

αυτό προβλέπεται η αντικατάσταση του υφιστάμενου οδικού άξονα

μήκους 13 χλμ. με νέα χάραξη και η μετατροπή του σε οδό ταχείας

κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι

Ασσήρου, Δρυμού, Καμάρας, Ν. Σάντας. Ακόμη προβλέπεται η

κατασκευή πλήρους παράπλευρου δικτύου μήκους 30 χλμ περίπου.

Το έργο δημοπρατήθηκε στις 9 Νοεμβρίου 2010. Η υπογραφή της

σύμβασης έγινε στις 28 Μαρτίου του 2011. Η διάρκεια κατασκευής

του έργου προβλέπεται σε 4,5 χρόνια. Άμεσα ξεκινά η κατασκευή

του.

2.Το τμήμα από τον κόμβο Νέας Σάντας μέχρι τον κόμβο

Μαυρονερίου, έχει ολοκληρωθεί και έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία

τμήμα μήκους 11,5 χλμ. ως οδός ταχείας κυκλοφορίας. Έχουν

κατασκευασθεί οι ανισόπεδοι κόμβοι Γαλλικού και Πεδινού. Ο

προϋπολογισμός της κατασκευής του έργου ανήλθε σε 33,6 εκατ. ευρώ.

Υπολείπεται η συμπλήρωση κατά τμήματα του παράπλευρου οδικού

δικτύου, του οποίου οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί με προϋπολογισμό

αμοιβής 100.000 ευρώ και θα ζητηθεί η ένταξη του έργου σε

7

χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

3. Στο τμήμα από τον κόμβο Μαυρονερίου ως το Κιλκίς προβλέπεται

η ανακαίνιση της εισόδου του Κιλκίς και η μετατροπή της σε οδό

ταχείας κυκλοφορίας σε μήκος 5,5 χλμ., με ανισόπεδους κόμβους

και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, θα κατασκευασθούν

οι ανισόπεδοι κόμβοι Μαυρονερίου, προβλέπεται ανακαίνιση του

υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Λεβεντοχωρίου και του κόμβου του

Σιδηροδρομικού Σταθμού Κρηστώνης. Έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί

όλες οι μελέτες συνολικού προϋπολογισμού 800.000 ευρώ και στις 11

Ιανουαρίου 2011 εγκρίθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Στο τέλος του Μαΐου θα προταθεί η ένταξη της κατασκευής του

έργου στο «ΕΣΠΑ 2007-2013 και άμεσα θα δημοπρατηθεί. Οι

πόροι δεν ήταν διασφαλισμένοι στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας

Διασφαλίστηκαν πρόσφατα με πρότασή μας στο Υπουργείο

Περιφερειακής Ανάπτυξης».

4.Στο τμήμα από τον κόμβο Μαυρονερίου μέχρι τον κόμβο

Σταυροχωρίου έχει κατασκευασθεί ο νέος οδικός άξονας μήκους

11,2 χλμ. και κυκλοφορείται από 20ετίας και πλέον, αλλά απαιτείται

η διαπλάτυνσή του και η μετατροπή του σε οδό ταχείας κυκλοφορίας

με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Προτείνεται η ένταξη της μελέτης διαπλάτυνσης στο νέο πρόγραμμα

μελετών του έτους 2010 με προϋπολογισμό αμοιβής 1,3 εκατ. ευρώ.

5. Το τμήμα Σταυροχώρι-Δροσάτο μελετάται ώστε να διαπλατυνθεί

ο υφιστάμενος οδικός άξονας και η μετατροπή του σε οδό ταχείας

κυκλοφορίας

παράπλευρο

οι ανισόπεδοι κόμβοι ΒΙΠΕ Κιλκίς, Χέρσου, Καλινδρίας, Ακρίτα,

Δροσάτου. Η μελέτη εκπονείται και η ολοκλήρωσή της (με την

προϋπόθεση ομαλής χρηματοδότησης) υπολογίζεται να γίνει περί τα

μέσα του 2012.

σε

μήκος

οδικό

δίκτυο.

17,0

χλμ.

Συγκεκριμένα

ανισόπεδους

θα

κόμβους

κατασκευασθούν

και

8

6. Για τον οδικό άξονα «Κλειδί(Χαλάστρα)-Εύζωνο»ι, εγκρίθηκε η ΚΥΑ

περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η Εγνατία Οδος ΑΕ ολοκλήρωσε την

τελευταία φάση προετοιμασίας για την ένταξη του έργου στο Τομεακό

Πρόγραμμα του Υπουργείου ύψους περίπου 300 εκ. Ευρώ.

Ο

αυτοκινητόδρομου, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και

ενδιάμεση προστατευτική νησίδα, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα

200 εκατ. ευρώ.

άξονας

θα

κατασκευαστεί

με

χαρακτηριστικά

σύγχρονου

Όσον

Προμαχώνας»:

1. Το τμήμα Δροσάτο-Ροδόπολη προβλέπεται να βελτιωθεί και να

διαπλατυνθεί. Για την εκπόνηση της μελέτης απαιτείται πίστωση 3,5

εκατ. ευρώ και για τη χορήγησή της ζητήθηκε η ένταξη νέας μελέτης στη

ΣΑΜΠ008 μαζί με τον οδικό άξονα «Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς»

συνολικού προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ.

αφορά

στον

άξονα

«Θεσσαλλονίκη-Κιλκίς-Σιδηρόκαστρο-

2. ια
Γ

για αντικατάσταση της υφιστάμενης οδού, μήκους 32,5 χλμ, με

ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο δίκτυο.

ενταγμένη στη ΣΑΜΠ008 με προϋπολογισμό 1,5εκ. ευρώ, αλλά για την

ολοκλήρωσή της απαιτείται επιπλέον πίστωση 3,2εκ. ευρώ.

το

τμήμα

Ροδόπολη-Πετρίτσι

προβλέπεται

νέα

χάραξη

Η μελέτη είναι

Όσον αφορά τα δυο τμήματα του άξονα «Γιαννιτσά-Αξιούπολη-

Πολύκαστρο-Κιλκίς»:

1. ο
Τ

Οδό

Γιαννιτσών-Σκύδρας

εξάγονται οπωροκηπευτικά, με τον ΠΑΘΕ και έτσι, θα μειώσει την

χρονοαπόσταση από τους συνοριακούς σταθμούς Ευζώνων, Δοϊράνης

τμήμα

«Γιαννιτσά-Αξιούπολη»

«Θεσσαλονίκης-Έδεσσας»

θα

και

συγκεκριμένα

συνδέσει

την

Εθνική

την

περιοχή

όπου

παράγονται,

τυποποιούνται

και

9

και Προμαχώνα.

Το

έργο

Κεντρικής Μακεδονίας για προκαταρκτικές μελέτες βελτίωσης της

υφιστάμενης επαρχιακής οδού, η οποία θα ξεκινά από την παλιά Εθνική

Οδό «Θεσσαλονίκης-Έδεσσας» και συγκεκριμένα δίπλα στον οικισμό

Γιαννιτσών, από τον ισόπεδο κόμβο Παραλίμνης και θα παρακάμπτει

τους οικισμούς Φιλυριά, Αγροσυκιά, Μεσιανό, Γουμένισσα, Στάθης,

Γοργόπη και θα καταλήγει έξω από την Αξιούπολη. Το μήκος θα

είναι περίπου 30 χλμ., με νέες χαράξεις για την παράκαμψη των

οικισμών και βελτιώσεις της υφιστάμενης οδού όπου είναι δυνατόν. Ο

προϋπολογισμός για την ολοκλήρωση όλων των σταδίων των μελετών

ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ.

εντάχθηκε

στη

χρηματοδότηση

της

Περιφέρειας

2.Το

τμήμα

πρόσβαση

Σταυροχωρίου με τον ΠΑΘΕ και τον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων. Το

τμήμα αυτό θα ξεκινά από την Αξιούπολη και παρακάμπτοντας την,

θα προβλέπει νέα γέφυρα στον ποταμό Αξιό, καθώς η υφιστάμενη

είναι πολύ στενή και δεν μπορεί να διαπλατυνθεί, και παρακάμπτοντας

το Πολύκαστρο θα φθάνει στον υφιστάμενο κόμβο με τον ΠΑΘΕ ,

και θα βελτιωθεί η Επαρχιακή οδός που περνά από τους οικισμούς

Βαφιοχώρι, Χωρύγιο, Βαπτιστή, Μεγάλη Βρύση , Μεταλλικό μέχρι

Κιλκίς. Προτάθηκε η χρηματοδότηση της μελέτης με 6,5 εκατ. ευρώ μαζί

με το οδικό τμήμα «Δροσάτο-Ροδόπολη».

«Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς»

του

Κιλκίς

θα

βελτιώσει

καθώς

και

της

Βιομηχανικής

την

Περιοχής

10

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

10180 ΑΘΗΝΑ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 22 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με τα επαγγέλματα που επηρεάζονται από την άρση των
αδικαιολόγητων περιορισμών στη πρόσβαση και άσκηση:

Με το ν.3919/2011 (άρθρο 2) καταργούνται όλοι οι αδικαιολόγητοι περιορισμοί στη
πρόσβαση και άσκηση οποιουδήποτε επαγγέλματος. Ειδικότερα, μετά τη πάροδο
τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή από τις 2 Ιουλίου 2011,
παύει να ισχύει κάθε περιορισμός που:

-

περιορίζει τον αριθμό προσώπων που έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα,

-

εξαρτά την χορήγηση άδειας από εκτίμηση ύπαρξης πραγματικής ανάγκης,

-

θέτει γεωγραφικά όρια στο δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος,

-

ορίζει ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των ασκούντων το επάγγελμα,

- απαγορεύει τη δημιουργία περισσότερων εγκαταστάσεων από το ίδιο
πρόσωπο,

- επιβάλλει ή απαγορεύει την διάθεση αγαθών από ορισμένου είδους
επαγγελματική εγκατάσταση,

-

επιβάλλει ή απαγορεύει την άσκηση επαγγέλματος υπό ορισμένη εταιρική
μορφή,

- περιορίζει την συμμετοχή στο εταιρικό κεφάλαιο με κριτήριο την
επαγγελματική ιδιότητα των συμμετεχόντων,

-

επιβάλλει υποχρεωτικές κατώτατες τιμές,

-

υποχρεώνει τον ασκούντα το επάγγελμα να προσφέρει μαζί με τη δική του
υπηρεσία και άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Όλοι οι πιο πάνω περιορισμοί αίρονται αυτόματα μετά τις 2 Ιουλίου, χωρίς να
απαιτείται οποιαδήποτε άλλη διοικητική πράξη.

Αντίθετα, απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, μόνο εφόσον κρίνεται

αναγκαία η διατήρηση για κάποιο επάγγελμα ενός ή περισσότερων από τους πιο
πάνω περιορισμούς και αυτό μόνο εφόσον συντρέχουν επιτακτικοί λόγοι δημοσίου
συμφέροντος.

Το Υπουργείο Οικονομικών έχει αποστείλει σχετικές επιστολές σε όλα τα αρμόδια
Υπουργεία, με τις οποίες επίσης ζητήθηκε η ρητή κατάργηση κάθε αντίθετης
απόφασης ή εγκύκλιου.

Πέραν της άρσης των ανωτέρω περιορισμών, με το άρθρο 3 του νόμου, μετά τις 2
Ιουλίου καταργείται και η απαίτηση έκδοσης διοικητικής άδειας για την άσκηση
επαγγέλματος και αντικαθίσταται με την απλή αναγγελία έναρξης επαγγέλματος,
συνοδευόμενης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Αν μετά τη παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της αναγγελίας η αρμόδια αρχή
δεν απαγορεύσει την άσκηση του επαγγέλματος, επειδή δεν συντρέχουν οι νόμιμες
προϋποθέσεις, το επάγγελμα ασκείται ελεύθερα. Και σε αυτή την περίπτωση,
απαιτείται έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, μόνο εφόσον κρίνεται απαραίτητη
η διατήρηση της αδειοδοτικής διαδικασίας. Αλλιώς η κατάργησή της επέρχεται
αυτοδίκαια.

Ακολουθεί ένας ενδεικτικός και μη εξαντλητικός κατάλογος επαγγελμάτων που
εμπίπτουν στις διατάξεις του κεφαλαίου Α' του ν.3919/2011.

Στο κατάλογο αυτό δεν περιλαμβάνονται επαγγέλματα τα όποια:

• ρυθμίζονται στο Β΄ Κεφάλαιο του Νόμου (Συμβολαιογράφοι, Δικηγόροι,
Μηχανικοί, Νόμιμοι Ελεγκτές),

• εξαιρούνται σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 2 του Νόμου (οδικές εμπορευματικές
μεταφορές, φαρμακοποιοί, γεωτεχνικοί),

• έχουν ρυθμιστεί με ειδικό τρόπο από την κοινοτική νομοθεσία.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΙΣ
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α΄ ΤΟΥ Ν. 3919/2011

1. Αισθητικός
2. Αμπιγιέρ
3. Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης
4. Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Χορού
5. Αργυραμοιβός
6. Αρτοποιός
7. Αρχαιοπώλης
8. Ασφαλιστικός Πράκτορας
9. Ασφαλιστικός Σύμβουλος
10. Γομωτής-πυροδότης
11. Γραφείο Συμβούλων Εργασίας
12. Γραφείο Τελετών
13. Διαγνωστικά Κέντρα
14. Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
15. Διασώστης ασθενοφόρου
16. Διερμηνέας
17. Δύτης
18. Εικονολήπτης
19. Εκμίσθωση Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής
20. Εκπαιδευτής Υποψηφίων Οδηγών και Μοτοσυκλετών
21. Ενεχυροδανειστής
22. Επιβατικά ταξί Δημόσιας Χρήσης (αγοραία)
23. Επισκέπτης Υγείας
24. Επιχείρηση Εμπόρων Αρχαίων ή Νεώτερων Κινητών Μνημείων
25. Επιχείρηση Ενοικίασης Λιμουζινών
26. Επιχείρηση Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας
27. Επιχείρηση Τουριστικών Λεωφορείων
28. Ερασιτεχνική Σχολή Χορού
29. Εργοθεραπευτής
30. Εφημεριδοπώλης
31. Ηλεκτρολόγος
32. Ηλεκτρονικός
33. Ηλεκτροσυγκολλητής
34. Ηχολήπτης
35. Θαλάσσιο ταξί
36. Θερμαστής
37. Ιδιωτικά ΚΤΕΟ
38. Κολλέγια
39. Ιδιωτικά Σχολεία
40. Καπνοπώλης
41. Καταδυτικές Υπηρεσίες Αναψυχής
42. Καταδυτικό Συνεργείο
43. Κατασκευή, Επισκευή, Εισαγωγή και Εμπορία Όπλων
44. Κατασκευή, Επισκευή, Εισαγωγή Πυρομαχικών, Εκρηκτικών Υλών, Κροτίδων κλπ

45. Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος επί θαλασσοπλοούντων πλοίων
46. Κλειθροποιός
47. Κοινωνικός Λειτουργός
48. Κομμωτής-κουρέας
49. Κρεοπώλης-εκδοροσφαγέας
50. Λάντζα (Μηχανοκίνητου Σκάφους)
51. Λειτουργία Γραφείων Ιδιωτικών Ερευνών
52. Λειτουργία Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας
53. Λιανικό Εμπόριο
54. Λιμενεργάτης
55. Λογιστής Φοροτέχνης
56. Λογοθεραπευτής
57. Μαία
58. Μακιγιέρ
59. Μακινίστας
60. Μελισσοκόμος
61. Μεσιτικά Επαγγέλματα
62. Μεταφραστής
63. Ναυαγοσώστης
64. Ναυτικός Πράκτορας
65. Ξεναγός
66. Ξυλουργός
67. Οδικοί μεταφορείς επιβατών
68. Οδοντοτεχνίτης
69. Οικονομολόγος
70. Οξυγονοκολλητής
71. Οπλοπώλης
72. Οπτικός
73. Ορκωτός Εκτιμητής
74. Πυροτεχνουργός
75. Ραδιοηλεκτρολόγος
76. Ραδιοτεχνίτης
77. Ρυμουλκά
78. Σκηνογράφος-ενδυματολόγος
79. Σκηνοθέτης
80. Συντηρητής Αρχαιοτήτων, Έργων Τέχνης - Αποκατάστασης
81. Σύσταση Οδοντιατρικής Εταιρείας
82. Τεχνικός Αερίων Καυσίμων
83. Τεχνικός Ανελκυστήρων
84. Τεχνικός Αρτοποιίας - Ζαχαροπλαστικής
85. Τεχνικός αυτοκινήτων - Οχημάτων
86. Τεχνικός Αυτοματισμών
87. Τεχνικός Δικτύου Εκπομπής
88. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού
89. Τεχνικός Εργαστηρίου Φωτογραφίας
90. Τεχνικός Εφαρμογών Οπτικής
91. Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων
92. Τεχνικός Κινητής Τηλεφωνίας και Τηλεπικοινωνιών
93. Τεχνικός Λήψης Φωτογραφίας
94. Τεχνικός μηχανημάτων έργων

95. Τεχνικός Μίξης Ήχου
96. Τεχνικός Μοτοποδηλάτων και Μοτοσυκλετών
97. Τεχνικός Οργάνων Μέτρησης
98. Τεχνικός Περιελίξεων Ηλεκτρικών Μηχανών
99. Τεχνικός Ροής Προγράμματος
100. Τεχνικός Συντήρησης Έργων Ζωγραφικής
101. Τεχνικός Συντήρησης Βιβλιακού και Αρχειακού Υλικού
102. Τεχνικός Συντήρησης και Επισκευής Γεωργικών Μηχανημάτων
103. Τεχνικός Συστημάτων Τηλεπικοινωνιών και Μετάδοσης Πληροφορίας
104. Τεχνικός της Βιομηχανίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης
105. Τεχνικός Φαρμάκων , Καλλυντικών και παρεμφερών προϊόντων
106. Τεχνικός Χρωματικού Ελέγχου Ταινίας
107. Τεχνίτης Βαφής
108. Τεχνίτης Εγκαταστάσεων Θέρμανσης
109. Τεχνίτης Εξαερωτήρων - Αναμεικτήρων (καρμπυρατέρ)
110. Τεχνίτης Μοτοσυκλετών και Μοτοποδηλάτων
111. Τεχνίτης Περιποίησης Χεριών και Ποδιών
112. Τεχνίτης Σκηνικών
113. Τεχνίτης Συσκευών Υγραερίου
114. Τεχνίτης Συστημάτων Εξαγωγής Καυσαερίων
115. Τεχνίτης Τροχών
116. Τεχνίτης ψηφιακών ταχογράφων
117. Υδραυλικός
118. Υπηρεσίες Αγροτουρισμού
119. Υπηρεσίες Άθλησης
120. Υπηρεσίες Ασφαλείας
121. Υπηρεσίες Δασοκομίας
122. Υπηρεσίες Διαφήμισης
123. Υπηρεσίες Εκμίσθωσης Αυτοκινήτων
124. Υπηρεσίες Ελέγχου και Εκπαίδευσης
125. Υπηρεσίες Κατασκευών
126. Υπηρεσίες Οργάνωσης Εκδηλώσεων, Εκθέσεων
127. Υπηρεσίες Πιστοποίησης
128. Υπηρεσίες Συντήρησης και Υποστήριξης Γραφείων
129. Φορτοεκφορτωτής
130. Φροντιστής
131. Φύλακας Κατασχεμένου Πλοίου
132. Φυσικοθεραπευτής
133. Χημικός Ναυτιλίας
134. Ψυκτικός
135. Ψυχολόγος
136. Ωδεία-Μουσικές Σχολές

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ

To ΣΤΙΓΜΑ της ημέρας1

Στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου παρουσιάζεται το
μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα με κοστολογημένα μέτρα και εναλλακτικά σενάρια,
ώστε να υπάρξει πεδίο διαλόγου με κάθε υπουργείο, ο Γ. Παπανδρέου, ενόψει των
διαπραγματεύσεων με την τρόικα, επιχειρεί μέσα από τις συναντήσεις του με τους
πολιτικούς αρχηγούς να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή συνεννόηση και συνεργασία
στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, ευρωπαίοι αξιωματούχοι κλιμακώνουν τις πιέσεις
τους προς την κυβέρνηση ενόψει των εξαγγελιών της κυβέρνησης με τον Jean Claude
Juncker σε συνέντευξή του στο Der Spiegel να προτείνει τη σύσταση ανεξάρτητης
υπηρεσίας που αποτελείται από ξένους εμπειρογνώμονες για την άμεση προώθηση των
ιδιωτικοποιήσεων και τον Wolfang Schäuble να θέτει ως προϋπόθεση για την παροχή
επιπλέον βοήθειας στην Ελλάδα τη λήψη πρόσθετων μέτρων, τη συμμετοχή ιδιωτών
επενδυτών και τραπεζών και την έγκριση της ΕΚΤ για την επιμήκυνση αποπληρωμής
ομολόγων.

Η αγωνία για την Ελλάδα κορυφώνεται, καθώς το ερχόμενο δεκαήμερο κρίνονται
τα πάντα, σχολιάζει το ΕΘΝΟΣ. Το κύριο άρθρο της εφημερίδας αναφέρει ότι ο
Πρωθυπουργός με τη συνέντευξή του στο ΕΘΝΟΣ της Κυριακής δεν άφησε την
παραμικρή αμφιβολία ότι γνωρίζει πολύ καλά τι πρέπει να κάνει και ότι είναι
αποφασισμένος να το κάνει: «λίγα 24ωρα πριν από τις κρίσιμες συναντήσεις που θα
έχει και τις αποφάσεις που θα ληφθούν, εκείνο που ο Πρωθυπουργός κατέδειξε
είναι πως και σχέδιο έχει, και αποφασισμένος για σκληρές αποφάσεις είναι, και
τη συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων ειλικρινά επιδιώκει, προκειμένου και η
χρεοκοπία να αποτραπεί και η Ελλάδα να αλλάξει».

23 Μαΐου 2011

Για τα ΝΕΑ οι αλλαγές που φέρεται να προωθεί η κυβέρνηση στη φορολογική
νομοθεσία θα έχουν και πολιτικές επιπτώσεις: «θα παρεμποδίσουν τη σύγκλιση
των δύο κομμάτων εξουσίας σε εκείνους τουλάχιστον τους τομείς στους οποίους
η πολιτική τους δεν διαφέρει. Θα μετατρέψουν εκ νέου το φορολογικό σύστημα
σε κινούμενη άμμο, σε µια περίοδο όπου απαιτείται η πιστή εφαρμογή του για να
αποδώσει. Και, τέλος, θα εντείνουν την κόπωση που αισθάνεται η κοινωνία µε τη
συνεχή αφαίμαξη των εισοδημάτων, χωρίς να φαίνεται στον ορίζοντα η διέξοδος. Η
κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίσει σταθερό οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.
Και άρα να αποφύγει αιφνιδιασμούς που θα προκαλέσουν σύγχυση και δυσφορία
στην κοινωνία και στις άλλες πολιτικές δυνάμεις».

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ ο νέος επενδυτικός νόμος στέλνει ενθαρρυντικά μηνύματα
για την ανάπτυξη, καθώς στις 15 πρώτες ημέρες έχει δεχτεί 500 προτάσεις για
χρηματοδότηση. Στην ίδια εφημερίδα διαβάζουμε ότι ο υπουργός Περιφερειακής
Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ετοιμάζει εδώ και μήνες τη δημιουργία
Δημόσιας Επενδυτικής Αναπτυξιακής Τράπεζας με στόχο τη χορήγηση κεφαλαίων

Εφημερίδες που διερευνήθηκαν σήμερα: ΝΕΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΘΝΟΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ,
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ.

κίνησης σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σκοπός της είναι να δανειοδοτούνται
με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους επιχειρήσεις με λιγότερες εξασφαλίσεις για τη
χρηματοδότησής τους, ενώ κάποια στοιχεία της λειτουργίας της θα μοιάζουν με
εκείνα του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων.

Ο αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος της
Γερμανίας Frank Steinmeier εξαπολύει επίθεση κατά της γερμανικής κυβέρνησης
και της πολιτικής της στο Der Speigel δηλώνοντας: «η Merkel δεν βρίσκει κανένα πια
κοινό σημείο με την Ευρώπη. Κάθε λίγο ταλαντεύεται, ανάμεσα στην ευρωπαϊκή
στήριξη και σε κουβέντα καφενείου. Αντί να εξηγήσει την κατάσταση στον λαό και
το συμφέρον που έχουμε στην Ευρώπη, προσπαθεί να χρησιμοποιήσει προσβλητικές
εκφράσεις για άλλες χώρες και να αποσπάσει το φτηνό χειροκρότημα. Σίγουρα η
Merkel γνωρίζει καλά ότι οι Έλληνες και οι Πορτογάλοι έχουν λιγότερες μέρες από
τους Γερμανούς, δουλεύουν περισσότερο από εμάς και δεν βγαίνουν νωρίτερα στη
σύνταξη» (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)

Επιμέλεια κειμένου: Πέγκυ Ζαγορίτη

 

μπορεί τα προβλήματα της αγοράς όπως και του κράτους σε θέματα ρευστότητας να μετακυλίωνται στον κόσμο, καθώς ο κύκλος της αγοραπωλησίας πρέπει να περιστρέφεται. Τα τελευταία χρόνια μεγάλες εταιρείες και οργανισμοί που ανατράφηκαν απο το τραπεζικό σύστημα δείχνουν σήμερα να μην ανταποκρίνονται στα νέα δεδομέςνα όπως για παράδειγμα η SATO ΑΕ και τα καταστήματα ΕΝΤΟΣ , οι κατασκευαστικές εταιρείες και ούτο καθεξής συνεργαζόμενο με τις τράπεζες που έμαθε να παίρνει σε τρείς μέρες τα χρήματα και που σήμερα οπου οι στρόφιγγες κλείνουν, να φέρονται το ίδιο.

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ

To ΣΤΙΓΜΑ της ημέρας1

Στη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Γ. Παπακωνσταντίνου και τον Λ.
Παπαδήμο ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την οριστικοποίηση του μεσοπρόθεσμου
προγράμματος που θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα στο υπουργικό συμβούλιο, η συζήτηση
για την αντιμετώπιση του ελληνικού δημόσιου χρέους προκαλεί αντιπαραθέσεις στο
εσωτερικό της Ευρώπης (διαβάζουμε για «κατάσταση εκτός ελέγχου», «διβουλία και
αναποφασιστικότητα»), ενώ πληροφορίες θέλουν την κυβέρνηση να έχει καταλήξει
σε συμφωνία για τη χορήγηση νέου δανείου ύψους 60 δισ. ευρώ για τα έτη 2012
και 2013 (ΗΜΕΡΗΣΙΑ), δημοσίευμα της γερμανικής έκδοσης των Financial Times
αναφέρει ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα παύσει να δέχεται τα ελληνικά
ομόλογα ως ενέχυρο σε περίπτωση που η χώρα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση
χρέους, ο Olli Rehn κάνει λόγο για «κόκκινες γραμμές» που θέτουν κάποια κράτη-
μέλη, η ΕΚΤ, το ΔΝΤ και «οι πολιτικοί περιορισμοί στην Ελλάδα» και καλεί όλους
τους εμπλεκόμενους να ξεπεράσουν τις κόκκινες γραμμές και «να συμβάλουν
εποικοδομητικά στην εξεύρεση λύσης», ενώ το Reuters, επικαλούμενο εκπρόσωπο
των ελεγκτών, σε χθεσινό τηλεγράφημά του, αναφέρει ότι οι αξιωματούχοι της Ε.Ε. του
ΔΝΤ και της ΕΚΤ αναμένουν δημοσιονομικό πλάνο και αναλυτικά στοιχεία για το
χρονοδιάγραμμα των αποκρατικοποιήσεων δημόσιων εταιρειών και της αξιοποίηση
της δημόσιας περιουσίας.

Για την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ η διαμάχη πολιτικών και τραπεζιτών σημαίνει ότι το
πρόβλημα του ελληνικού χρέους βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού: «ουσιαστικά
είναι μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης. Υποτίθεται ότι στη σύνοδο κορυφής του
Ιουνίου θα ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις για το παρόν και, κυρίως, το μέλλον της
χώρας. για τις οποίες, όμως, η ηγεσία της Ευρώπης – πολιτική και τεχνοκρατική – δεν
μπορεί να ομονοήσει. Είναι μια ‘σχιζοφρενική κατάσταση’ όπως αναγκάστηκε
να ομολογήσει χθες ο επίτροπος Rehn. Μόνο που δεν μας είπε πόσο θα κοστίσει
στους Έλληνες, τους Πορτογάλους και τους Ιρλανδούς η ομαδική ψυχοθεραπεία
που θα χρειαστούν σίγουρα, αν συνεχιστεί για πολύ ακόμη η σημερινή
κατάσταση αβεβαιότητας, ανασφάλειας και φόβου».

Σημεία

Το περιοδικό Spiegel σε δημοσίευμα με τίτλο «Ο μύθος των τεμπέληδων του
Νότου» καταρρίπτει τους ισχυρισμούς της γερμανίδας καγκελαρίου για τις
συντάξεις και τις διακοπές. Συγκρίνοντας τα στοιχεία του ΟΑΣΑ και της Κομισιόν
για τις τρεις χώρες και για τη Γερμανία, καταλήγει: ναι μεν οι οικονομίες των τριών
χωρών έχουν δομικά προβλήματα, αλλά δεν κάθονται και απλώς απολαμβάνουν
τον ήλιο της Μεσογείου. Στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας συνταξιοδότησης
βρίσκεται στα 61,9 χρόνια, έναντι 61,8 για Ισπανία και Γερμανία – οι δε Πορτογάλοι
βγαίνουν σε σύνταξη, στην πράξη κατά μέσο όρο στα 67 έτη. Όσον αφορά τις ημέρες
άδειας, τα στοιχεία διαψεύδουν επίσης το στερεότυπο. Κατά μέσο όρο Ισπανοί και
Πορτογάλοι παίρνουν άδεια περίπου 22 μέρες τον χρόνο, οι Έλληνες 23. Αντίστοιχα

1

Εφημερίδες που διερευνήθηκαν σήμερα: ΝΕΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΘΝΟΣ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ,
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

20 Μαΐου 2011

οι Γερμανοί έχουν κατά μέσο όρο 30 μέρες, «χώρια τις δημόσιες αργίες», σημειώνει
το Spiegel, που δεν είναι σημαντικά λιγότερες από ό,τι στις υπόλοιπες χώρες, του
Βορρά ή του Νότου (ΕΘΝΟΣ).

Επιμέλεια κειμένου: Πέγκυ Ζαγορίτη

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
3332551/2

10180 ΑΘΗΝΑ
TΗΛ.: 210-

FAX: 210-3332559
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 18 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με την ενημέρωση για την εκκαθάριση της φορολογικής
δήλωσης μέσω κινητού μέσω της υπηρεσίας M-TAXIS (Mobile TAXIS):

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών
ανακοινώνει την έναρξη της υπηρεσίας M-TAXIS (Mobile TAXIS). Η υπηρεσία αυτή
προσφέρει τη δυνατότητα στους πολίτες να ενημερωθούν έγκαιρα και έγκυρα για
την εκκαθάριση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το Οικονομικό Έτος
2011.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν με την αποστολή ενός μόνο SMS να εγγραφούν
στην υπηρεσία M-TAXIS για το 2011. Το SMS θα πρέπει απλά να αναγράφει τον
ΑΦΜ (Αριθμό Φορολογικού Μητρώου) του ενδιαφερόμενου και θα πρέπει να
αποσταλεί στον αριθμό 19456. Το κόστος είναι 0,21 ευρώ συμπεριλαμβανομένου
του ΦΠΑ 23%. Επισημαίνεται ότι το κόστος του μηνύματος εγγραφής καλύπτει
πλήρως το κόστος της αποστολής όλων των απαντητικών μηνυμάτων και ότι ο
πολίτης δεν έχει καμία επιπλέον επιβάρυνση.

Με την εγγραφή του στην υπηρεσία, ο πολίτης εξασφαλίζει ενημέρωση για την
εκκαθάριση της δήλωσής του, όποτε αυτή πραγματοποιηθεί, εντός του 2011,
ενώ στην περίπτωση που η δήλωση είναι χρεωστική, ο πολίτης θα λαμβάνει
έγκαιρες προειδοποιήσεις για την καταβολή των τυχόν οφειλομένων δόσεων.
Επίσης θα υπάρχουν ειδοποιήσεις και για τις ειδικές περιπτώσεις που μπορεί
να υπάρξουν κατά τη διαδικασία επεξεργασίας και εκκαθάρισης της δήλωσης.
Κάθε ενημέρωση του πολίτη θα πραγματοποιείται μέσω αποστολής ενός SMS σε
αυτόν.

Η πληροφορία που αποστέλλεται δεν είναι εμπιστευτική και είναι παρόμοια
με αυτή που ήδη δίνεται μέσω της αντίστοιχης τηλεφωνικής ή διαδικτυακής
υπηρεσίας.

Η υπηρεσία M-TAXIS αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρει η κινητή
τηλεφωνία, καθώς και τη μεγάλη της διείσδυση στην κοινωνία. Εντάσσεται στο
πλαίσιο της στρατηγικής της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων
για την εξυπηρέτηση και την ενημέρωση του πολίτη στο μεγαλύτερο δυνατό

βαθμό και μέσω όλων των τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών.

Η προθεσμία υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων του έτους 2011, που
υποβάλλονται στη Δ.Ο.Υ., ορίζεται στις ίδιες ημερομηνίες με τη δήλωση
φορολογίας εισοδήματος για τους παραπάνω υπόχρεους.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

10180 ΑΘΗΝΑ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 20 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με τα αποτελέσματα από την εκκαθάριση (2ης Αποστολής)

του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2011:

Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) δημοσιοποιεί τα

αποτελέσματα από την εκκαθάριση (2ης Αποστολής) του Φόρου Εισοδήματος

Φυσικών Προσώπων 2011:

20/5/2011

Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα από την εκκαθάριση (2ης Αποστολής)
του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2011

ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Φ.Π. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2011
ΑΠΟΣΤΟΛΗ : 2η

Κατηγορία



Χρεωστικές

Πιστωτικές

Μηδενικές

ΣΥΝΟΛΟ

Δηλώσεις

Πλήθος

106.501

Φορολογούμενο

%

18,62

Φόρος

Φορολογικά
Ενήμεροι

Πλήθος

Εισόδημα

3.221.566.332

257.449.101

68.846

%

64,64

228.389

236.942

39,94

41,44

5.325.117.209

2.122.096.578

-206.779.150

0

165.150

169.743

72,31

71,64

571.832

100,00

10.668.780.119

50.669.951

403.739

70,60

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι από τα 571.832 εκκαθαριστικά σημειώματα τα 403.739 δηλαδή ποσοστό 70,60%
επέχουν θέση φορολογικής ενημερότητας. Έγινε επεξεργασία 600.058 δηλώσεων εκ των οποίων 452.445
υπεβλήθησαν μέσω Internet και 147.613 μέσω των Δ.Ο.Υ.

20/5/2011

Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα από την εκκαθάριση (1ης έως και 2ης
Αποστολής) του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2011

ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Φ.Π. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2011
ΑΠΟΣΤΟΛΗ : 1η έως και 2η

Κατηγορία



Χρεωστικές

Πιστωτικές

Μηδενικές

ΣΥΝΟΛΟ

Δηλώσεις

Πλήθος

146.735

311.471

323.406

781.612

Φορολογούμενο

%

18,77

39,85

41,38

100,00

Φόρος

Φορολογικά
Ενήμεροι

Πλήθος

Εισόδημα

4.467.661.914

7.058.742.819

2.886.242.824

14.412.647.557

396.656.027

%

57,04

-311.630.999

0

85.025.028

83.698

203.834

209.419

496.951

65,44

64,75

63,58

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι από τα 781.612 εκκαθαριστικά σημειώματα τα 496.951 δηλαδή ποσοστό 63,58% επέχουν θέση
φορολογικής ενημερότητας.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

10180 ΑΘΗΝΑ
TΗΛ.: 210-3332551/2
FAX: 210-3332559
e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Αθήνα, 20 Μαΐου 2011

Ανακοίνωση σχετικά με την αξιολόγηση του οίκου Fitch:

Η απόφαση υποβάθμισης από τον οίκο Fitch έρχεται σε μια περίοδο που το
οικονομικό πρόγραμμα αξιολογείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ΕΚΤ και το
ΔΝΤ και επηρεάζεται από την έντονη φημολογία η οποία κατακλύζει τον έντυπο
και ηλεκτρονικό τύπο. Παραβλέπει δε τις επιπρόσθετες δεσμεύσεις που έχει ήδη
αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση, ώστε να επιτύχει τον δημοσιονομικό στόχο
για το 2011, αλλά και να επιταχύνει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων. Οι
συγκεκριμένες πολιτικές για να υλοποιηθούν αυτές οι δεσμεύσεις θα
ανακοινωθούν με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του Ελληνικού προγράμματος.

 

Κυριακη οι εκλογες στη Λεσχη Φιλων Αρη , μονο που ξερουν οτι αυτο που θεωρουν πρωτοτυπο ειναι σημερα παρανομο.

 

υπαρχουν χρηματα καραμελιζουν εδω και καιρο οι ιθυνοντες του ΠΑΟΚ , οι αποτυχιες ομως επενδυσεων που δεν απεδωσαν γινονται μουγκα στη στρουγκα καθως 10εκ. δεν εχουν αποφερει ουτε ενα ευρω καθως γνωριζουν ολοι οτι ο ΠΑΟΚ ειναι κερδοφορος αλλα τον θελουν ζημιογονο ακομη και οι θεσσαλονικεις για να τον ελενχουν.

 

τιτλος μερα που περνα απο δικνυετε περιτρανα η σκλαβια του ΠΑΟΚ απο τον Ολυμπιακο.

 
Ερωτηματολόγιο

Συμπληρώστε τα δύο μας ερωτηματολόγια:
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-1
και
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-2

Links

Μενέλαος Τριανταφύλλου
Προφίλ στο Facebook

Ηφαιστος Group
ΑΜΕΑ Δυτικών Συνοικιών Θεσσαλονίκης

Menelaos Blog
Ανακοινώσεις - Αρθρα

Mobile Alarm
Συναγερμοί - Σταθερή & Κινητή Τηλεφωνία

Youtube
Οπτικοακουστικό υλικό απο εκδηλώσεις - συνεντεύξεις - απόψεις

TerraBalcan
Το Ελληνικό portal των Βαλκανίων

Το πηγάδι (Blog)
Θαυμαστή μεγάλη πόλη

Πρόσφατα Άρθρα