γεγονός πως η ΕΕ χρειάζεται μια νέα συνθήκη πλέον για μια δίκαιη κοινωνία και ευημερεία των λαών έναντι στις αγοραστικές συνήθειες των τεχνοκρατών, καθώς δεν μπορεί για παράδειγμα να ζητούνται οι δεσμεύσεις ως εμπράγματη εγγύηση, οι εισπράξεις των εισητηρίων απο την Ακρόπολη και να μην αποδέχονται την αξία του ακινήτου της Ακρόπολης ως έσοδο της χώρας, μόνο και μόνο για να υπάρχει ο φαύλος κύκλος των τοκοχρεωλυσιών για τους ισχυρους.

 

ο Ανδρέας Παπανδρέου μίλησε για το ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο, σήμερα ο Γ. Παπανδρέου χτυπάει στις αδυναμίες τις ΕΟΚ διαμέσου του ΝΑΤΟ, έχοντας και μια σαφής προσήλωση σε μια αξιόπιστη εξωτερική πολιτική της Ελλάδος σε σχ'εση με τα Βαλκάνια και τη Μ. Ανατολή κάτι που κάνει την Ελλάδα να είναι απαραίτητη στο Γεωπολιτικό χάρτη.

 

 

Λεωφ. Μεσογείων 119, T.K. 101 92 Αθήνα

Τηλ.: 210 6969903, 210 6969802, 210 6974732

Fax: 210 6969607

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. | www.mindev.gov.gr

 


Αθήνα, 21 Ιουλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ελληνογερμανικό business-plan για την Ανάπτυξη με 5 μέτρα στήριξης της Ελληνικής Οικονομίας


Εμβάθυνση και περαιτέρω ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας εξασφάλισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μ. Χρυσοχοΐδης, στο πλαίσιο σειράς επαφών που είχε σήμερα, 21 Ιουλίου 2011, στο Βερολίνο, με το Σύνδεσμο Γερμανικών Βιομηχανιών και τις ηγεσίες των Γερμανικών Υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας.

«Σήμερα λαμβάνονται σημαντικές αποφάσεις για τη διευθέτηση του ελληνικού προβλήματος και κατ’ επέκταση της κρίσης χρέους στην ευρωζώνη. Ταυτόχρονα αναλαμβάνουμε συνεχείς πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη», δήλωσε ο Έλληνας υπουργός Ανάπτυξης, και συνέχισε «μετά τη συμφωνία για την αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων, ξεκινάω σήμερα από το Βερολίνο, μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία, τη «Συμμαχία για την Ανάπτυξη», με στόχο την ενίσχυση του αναπτυξιακού πυλώνα στο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας μας».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Χρυσοχοϊδης συμμετείχε σε ημερίδα που διοργάνωσε στο Βερολίνο, ο Σύνδεσμος Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI), με θέμα «Νέες Επενδυτικές Ευκαιρίες στην Ελλάδα», και ταυτόχρονα συναντήθηκε διαδοχικά με το Γερμανό Υπουργό Οικονομικών, κ. Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, και τον Υφυπουργό Οικονομίας και Τεχνολογίας, κ. Μπέρναρντ Χάιτζερ, με τους οποίους κατέληξαν σε ένα λεπτομερές σχέδιο δράσης για την εμβάθυνση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκαν και δρομολογήθηκαν με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2011, οι ακόλουθες 5 δράσεις μεταξύ των 2 χωρών:

1) Συζητήθηκε η πρόταση-δήλωση του Υπουργού Οικονομικών, κ. Σόιμπλε για την παραγωγή και εξαγωγή ενέργειας από ΑΠΕ από την Ελλάδα προς τη Γερμανία και συμφωνήθηκε η εξειδίκευση της πρότασης από την Ελληνική Κυβέρνηση και διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

2) Αποστολή εμπειρογνωμόνων της Γερμανικής Επενδυτικής Τράπεζας (KFW) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην Ελλάδα, προκειμένου να αξιολογήσουν το πρόβλημα ρευστότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και να υποβάλουν λύσεις και τεχνικές προτάσεις για τη σκοπιμότητα και το περιεχόμενο της δημιουργίας Επενδυτικής-Αναπτυξιακής Τράπεζας στην Ελλάδα, στο πρότυπο της Γερμανικής Επενδυτικής Τράπεζας.

3) Δημιουργία μικτής ομάδας Ελλήνων και Γερμανών Επενδυτών και Τεχνικών Συμβούλων, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Γερμανικού Συνδέσμου Βιομηχάνων, με στόχο την καταγραφή και ανάδειξη οικονομικών ευκαιριών για την προσέλκυση μεγάλων Γερμανικών επενδύσεων στην Ελληνική Αγορά.

4) Επίσκεψη του Γερμανού Υπουργού Οικονομίας και Τεχνολογίας, κ. Φίλιπ Ρέσλερ, το Φθινόπωρο στην Ελλάδα, με μεγάλη αντιπροσωπεία Γερμανών Επιχειρηματιών για περαιτέρω διερεύνηση επενδυτικών ευκαιριών στους τομείς της ενέργειας, των νέων τεχνολογιών, του τουρισμού, της διαχείρισης απορριμμάτων και υγρών αποβλήτων, και ταυτόχρονα δημιουργία ομάδας εμπειρογνωμόνων των 2 Υπουργείων με στόχο την καταγραφή και αξιοποίηση των ευκαιριών στον συγκεκριμένο τομέα.

5) Δημιουργία κοινής ομάδας εργασίας μεταξύ του Γερμανικού Συνδέσμου Χονδρικού Εμπορίου, Εξωτερικού Εμπορίου και Υπηρεσιών, και των 3 Ελληνικών Συνδέσμων Εξαγωγέων, με στόχο την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανική αγορά και ταυτόχρονα την από κοινού Ελληνογερμανική οικονομική «διείσδυση» σε τρίτες χώρες.

«Οι επαφές μου με τον Γερμανό Υπουργό Οικονομικών, κ. Σόιμπλε, τον Υφυπουργό Οικονομίας κ. Χάιτζερ και τις μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις, δείχνουν ότι μπορούμε να αισιοδοξούμε», δήλωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης και συμπλήρωσε «με σκληρή δουλειά, συνέπεια και έμφαση στο αποτέλεσμα μπορούμε μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, να φέρουμε σημαντικές επενδύσεις στην ελληνική οικονομία, στην ενέργεια, τον τουρισμό, τις υποδομές, το περιβάλλον. Οι γερμανικές επιχειρήσεις δήλωσαν σήμερα ότι σε αυτή την προσπάθεια μπορούν και θα αποτελέσουν ένα σημαντικό στρατηγικό εταίρο και σύμμαχο για την ελληνική οικονομία».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Χρυσοχοΐδη στο Σύνδεσμο Γερμανικών Βιομηχανιών.

 

«Κυρίες και κύριοι,

Σας ευχαριστώ θερμά που ανταποκριθήκατε στην πρόσκλησή μου να σας παρουσιάσω τις μεταρρυθμιστικές δράσεις, που υλοποιούμε ως αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας στην Ελλάδα.

Θα ήθελα όμως αρχικά να αναφερθώ στις εξελίξεις των τελευταίων ημερών για την αντιμετώπιση της κρίσης στην Ευρωζώνη και στην ανάγκη να προχωρήσει η Ευρώπη σε όλα εκείνα τα τολμηρά βήματα για να εξασφαλίσει οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη.

Δεκατέσσερις μήνες μετά την έναρξη του μεταρρυθμιστικού μας προγράμματος, η Ελλάδα έχει επιτύχει μία εντυπωσιακή δημοσιονομική προσαρμογή, ενώ παράλληλα έχει θέσει σε εφαρμογή πολλές δομικές μεταρρυθμίσεις μεγάλου βεληνεκούς. Ειδικότερα τους τελευταίους μήνες, η κυβέρνηση εργάζεται σε συνεργασία με την ΕΕ και το ΔΝΤ προκειμένου να καταρτιστεί μία αξιόπιστη μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική, η οποία θα περιλαμβάνει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα συνεχίσει να αποτελεί κινητήρια δύναμη της μεταρρυθμιστικής διαδικασίας και θα τονώσει την ανάπτυξη.

Παρ’ όλα αυτά, σε καμία περίπτωση δεν έχει παρέλθει η κρίση που αντιμετωπίζουμε.

Είναι πλέον ξεκάθαρο σε όλους, ότι, παρά τις προσπάθειες της Ελλάδας, εάν η Ευρώπη δεν λάβει τις σωστές, συλλογικές και ισχυρές αποφάσεις τώρα, κινδυνεύουμε από νέες και ίσως παγκόσμιες αναταράξεις στις αγορές. Κι αυτό γιατί θα αμφισβητηθεί η ικανότητά μας να προστατεύσουμε το κοινό μας νόμισμα.

Για το λόγο αυτό απαιτείται η ευρωπαϊκή ηγεσία να επιδείξει όραμα και πυγμή. Δεν έχουμε πλέον ως Ευρώπη την πολυτέλεια να λαμβάνουμε αποφάσεις που στο τέλος αποδεικνύονται ανεπαρκείς και αδύναμες να πείσουν τις αγορές για τη σοβαρότητά μας,

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, είναι αναγκαίο πιο πολύ από ποτέ να καταλήξουμε σε μια αποτελεσματική λύση που θα εγγυάται την επίτευξη τριών βασικών στόχων: βιωσιμότητα του χρέους, πρόσβαση στις αγορές και παροχή μέσων για την επανεκκίνηση της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Και πρέπει να επιμείνουμε στο τελευταίο, γιατί, όσο αναγκαία κι αν είναι τα δημοσιονομικά μέτρα προσαρμογής, η οικονομική ανάκαμψη δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Χωρίς να οδηγηθούμε σε οικονομική μεγέθυνση.

Πως όμως θα το καταφέρουμε αυτό;

1. Αναμφισβήτητα, η θετική κατάληξη των διαπραγματεύσεων που είχα την προηγούμενη εβδομάδα στις Βρυξέλλες με τον αρμόδιο Επίτροπο και η απεμπλοκή 14 δις ευρώ κοινοτικών κονδυλίων απο τα προγράμματα συνοχής αποτελεί ένα πρώτο σημαντικό βήμα.

2. Ένα δεύτερο θα είναι η ενεργοποίηση της ίδιας της Ευρώπης στην κατεύθυνση αυτή. Ως υπουργείο ενεργοποιούμε την πρωτοβουλία «Συμμαχία για την ανάπτυξη στην Ευρώπη», για την ενίσχυση του αναπτυξιακού πυλώνα στο πρόγραμμα προσαρμογής. Και σκοπεύουμε να γίνουμε πιο συστηματικοί στο κτίσιμο μιας συμμαχίας γύρω από αυτή την ατζέντα.

Σ’ αυτή μας την προσπάθεια έχουμε πολλούς υποστηρικτικές και συμμάχους ανά την Ευρώπη. Υποστηρικτές όπως, για παράδειγμα, τα ανώτατα στελέχη 48 γαλλικών και γερµανικών επιχειρήσεων που σε κοινό τους άρθρο τον προηγούμενο μήνα στο γαλλικό και γερμανικό Τύπο επισημαίνουν αυτό το οποίο λέμε κι εμείς. Ότι δηλαδή τα προγράμματα διάσωσης όλων των χωρών, όχι μόνο της Ελλάδας, πρέπει σταδιακά να μετεξελιχθούν σε προγράμματα οικονομικής ανάπτυξης.

3. Το τρίτο είναι η αντιμετώπιση των δομικών προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνσιτικότητας. Προβλήματα τα οποία είμαστε σε ένα δύσκολο αλλά σταθερό δρόμο για να τα αντιμετωπίσουμε.

Κυρίες και κύριοι,

Αν κάποιος θέλει να εξηγήσει το πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας αρκούν δύο απλές διαπιστώσεις.

Καταναλώνουμε πιο πολλά από όσα παράγουμε.

Εισάγουμε πιο πολλά από όσα εξάγουμε.

Κι εδώ θα πρέπει να αναζητήσουμε τα αίτια στο πρότυπο ανάπτυξης το οποίο ακολουθούσαμε ως χώρα τα τελευταία χρόνια.

Το πρότυπο ανάπτυξης που στηρίχθηκε στην εγχώρια κατανάλωση, δημόσια και ιδιωτική, και τροφοδοτήθηκε με δανεισμό, εξάντλησε τα όριά του.

Το πρότυπο αυτό βασιζόταν στο τι θα καταναλώσουμε σήμερα παρά στο τι θα παράγουμε αύριο. Και βασιζόταν ακόμα σε μια τραγική ψευδαίσθηση. Ότι η ανάπτυξη θα μπορούσε να στηρίζεται επ’ άπειρον στο δημόσιο τομέα. Η άνοδος της κατανάλωσης, που χαρακτηριζόταν και από ισχυρή ροπή προς εισαγόμενα αγαθά, ενθάρρυνε και στήριξε μια "ρηχή" εγχώρια επιχειρηματικότητα, που ήταν προσανατολισμένη στον τομέα της διανομής και στον τελικό καταναλωτή.

Ταυτόχρονα, δεν είχαν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για να ενθαρρυνθεί μια νέα επιχειρηματικότητα στη θέση της παλιάς. Μια επιχειρηματικότητα υγιής που να εστιάζει στην καινοτομία, την παραγωγική διαδικασία, τη γνώση και τη δημιουργικότητα.

Με δυο λόγια, η κρίση της ελληνικής οικονομίας είναι και η κρίση ενός προτύπου ανάπτυξης το οποίο δεν μπορούσε να διατηρηθεί άλλο.

Για να αντιμετωπίσουμε λοιπόν την κρίση, πέρα από τη δημοσιονομική προσαρμογή, θα πρέπει να κάνουμε μια μεγάλη στροφή.

Τι εννοώ;

Το νέο πρότυπο ανάπτυξης που χρειάζεται η χώρα σημαίνει στροφή από την κατανάλωση στην αποταμίευση, τις επενδύσεις και τις εξαγωγές, σημαίνει στροφή από τον κρατισμό και το μοίρασμα προνομίων στον ανταγωνισμό και την επιχειρηματική πρωτοβουλία.

Σημαίνει δηλαδή νέο υπόδειγμα κατανάλωσης, επιχειρηματικότητας και λειτουργίας του κράτους.

Σημαίνει αύξηση του μεριδίου των επενδύσεων και των εξαγωγών στο ΑΕΠ, συρρίκνωση του μεριδίου της ιδιωτικής και της δημόσιας κατανάλωσης, ουσιαστική ενίσχυση της αποταμίευσης, στροφή της επιχειρηματικότητας στον ανταγωνιστικό τομέα της παραγωγής με προσανατολισμό στις διεθνείς αγορές.

Και φυσικά λειτουργία της δημόσιας διοίκησης με τρόπο που δεν θα αποθαρρύνει τις επενδύσεις ούτε θα ανέχεται τη φοροδιαφυγή.

Γι αυτό επιμένω ότι η αναγκαία δημοσιονομική προσαρμογή θα παραμείνει επιταγή χωρίς αντίκρισμα και δεν θα υπάρχει πραγματική ανάκαμψη, αν δεν αλλάξουμε πρότυπο ανάπτυξης.

Πλέον όμως γνωρίζουμε καλά και που πατάμε και που θέλουμε να πάμε.

 

Προετοιμάσαμε και υλοποιούμε ένα σχέδιο το οποίο αποτελεί για μας τον οδικό χάρτη για την επανεκκίνηση της επενδυτικής δραστηριότητας. Έναν οδικό χάρτη για να βάλουμε τέλος στο φαύλο κύκλο της ύφεσης και να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον φιλικό για νέες επενδύσεις.

Και το κάνουμε αυτό:

-       Ενισχύοντας συστηματικά τις ελληνικές εξαγωγές.

-       Αναδιαρθρώνοντας ριζικά το νομοθετικό πλαίσιο των επενδυτικών ενισχύσεων

-       Αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό περιβάλλον, κάνοντάς το πιο ελκυστικό και φιλικό στις επενδύσεις.

-       Χτίζοντας ένα περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές

-       Ενισχύοντας τους νέους και τους καινοτόμους επιχειρηματίες

-       Υιοθετώντας συνθήκες διαφάνειας στις σχέσεις των επιχειρήσεων με το κράτος.

-       Αξιοποιώντας με οικονομική αποτελεσματικότητα τους κοινοτικούς πόρους.

-       Προσελκύοντας επενδύσεις από το εξωτερικό.

Τα πρώτα θετικά σημάδια για την απεμπλοκή της πραγματικής οικονομίας από την οικονομική ύφεση είναι ορατά.

-         Οι προβλέψεις έγκυρων διεθνών οργανισμών τοποθετούν την εκκίνηση της ανάκαμψης μέσα στις αρχές του 2012.

-         Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, τους πρώτους 4 μήνες του 2011, η αύξηση των εξαγωγών σε ετήσια βάση ήταν 31%.

-         Η φετινή αύξηση του τουρισμού προβλέπεται να φτάσει στο 10%.

-         Η πορεία του πληθωρισμού είναι πτωτική. Το ίδιο ισχύει για τις τιμές των υπηρεσιών και των ακινήτων.

-         Πάνω από 2000 ελληνικές και ξένες εταιρίες έχουν ιδρυθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες μέσω του “one stop shop”.

 

Η οριστική επαναφορά της Ελληνικής οικονομίας σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης θα εξασφαλισθεί με την υλοποίηση των ακόλουθων πολιτικών.

Τοποθετούμε την εξωστρέφεια της οικονομίας μας ως βασική προτεραιότητα των πολιτικών μας. Σε στενή συνεργασία με τις ίδιες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, δημιουργήσαμε για πρώτη φορά στη χώρα μας ολοκληρωμένη πολιτική για την εξωστρέφεια. Από τη δημιουργία χρηματοδοτικών εργαλείων με στόχευση στις εξαγωγές μέχρι τη θεσμική άρση των αντικινήτρων για τις εξαγωγές.

Αλλάζουμε βήμα-βήμα τον χάρτη στο επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρα μας. Η υπηρεσία μιας στάσης, το λεγόμενο «one stop shop», λειτουργεί εδώ και τέσσερις μήνες και επιτρέπει σε εταιρίες να ξεκινήσουν δραστηριότητα σε μία μέρα με μία διαδικασία με το μισό κόστος. Μια αυτονόητη για πολλές χώρες διαδικασία. Η υπηρεσία που συμπληρώνεται με το νόμο για τη ριζική απλοποίηση των αδειοδοτήσεων των επιχειρήσεων και των βιομηχανικών πάρκων, αλλά και το νόμο για το fast track. Τη νέα νομοθεσία, δηλαδή, για την επιτάχυνση στις διαδικασίες υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων, είτε αυτές προέρχονται αμιγώς από τον ιδιωτικό τομέα (επενδύσεις πχ. στον τουρισμό ή στην ενέργεια) είτε αυτές προέρχονται μέσω συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Παράλληλα κάνουμε πράξη, το επόμενο δίμηνο, μια πραγματικά μεγάλη μεταρρύθμιση, το «Business friendly Greece», που προβλέπει την ολική άρση γραφειοκρατικών εμποδίων που βρίσκονται σε όλο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης. Για την επεξεργασία αυτού του μεγάλου σχεδίου είμαστε εδώ και πολλούς μήνες σε συνεννόηση και διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ήδη, έχουμε και τα πρώτα αισιόδοξα μηνύματα με την αξιολόγηση των διαρθρωτικών αλλαγών από τον ΟΟΣΑ και την αναμενόμενη βελτίωση της θέσης της χώρας μας στην κατάταξη«Doing Business» της έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2011.

Σημαντικό εργαλείο για την προσέλκυση αλλά και την υποστήριξη νέων επενδύσεων είναι η Υπηρεσία «Invest in Greece». Εξειδικευμένα στελέχη της Υπηρεσίας βρίσκονται δίπλα στους επενδυτές σε κάθε βήμα, σε κάθε στάδιο της επένδυσης, παρέχοντας υποστήριξη σε γραφειοκρατικά ζητήματα που παρουσιάζονται. Στο πλαίσιο αυτό, η Υπηρεσία συνέβαλλε όλο το τελευταίο διάστημα στην απεμπλοκή σημαντικών επενδύσεων που είχαν κολλήσει στα ασφυκτικά γρανάζια της γραφειοκρατίας.

Κυρίες και κύριοι,

Σε συνδυασμό με τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας και το υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό, όλα αυτά μπορούν να αποτελέσουν ένα τρίπτυχο μιας επιτυχημένης επένδυσης.

Σας καλώ να στηρίξετε δυναμικά την προσπάθεια οικονομικής ανάκαμψης με επενδύσεις που θα είναι αμοιβαία επωφελείς. Και για εσάς αλλά και για την ελληνική οικονομία.

Είμαι πολιτικός που πιστεύει στον πραγματισμό της πολιτικής και στα απτά αποτελέσματα.

Ταυτόχρονα πιστεύω στην εμβάθυνση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας. Γνωρίζω ότι η επιχειρηματική παρουσία στη Γερμανία είναι σημαντική. Οι Γερμανικές εξαγωγές και ο τζίρος είναι ετησίως 20 δις ευρώ, δηλαδή ένα μεγάλο κομμάτι του ΑΕΠ μας.

Βρίσκομαι εδώ για να χτίσουμε μαζί μια συστηματική και σταθερή συνεργασία με στόχο ένα ακόμη πιο θετικό κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίας οικονομικής συνεργασίας.

Η Ελλάδα σε αυτή τη συγκυρία έχει ανάγκη από σοβαρές, μεσοπρόθεσμες επενδύσεις. Και γνωρίζω καλά ότι αυτό είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό γνώρισμα των γερμανικών επενδύσεων. Σας καλώ λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο, να οικοδομήσουμε μια επωφελή και για τις δύο χώρες συνεργασία και για το σκοπό αυτό να συστήσουμε άμεσα μια κοινή ομάδα εργασίας που θα διερευνήσει και θα χαρτογραφήσει μέσα στον επόμενο μήνα όλες τις πιθανές επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται σήμερα στην Ελλάδα, για τις μεγάλες και μεσαίες γερμανικές επιχειρήσεις.

Με μεθοδικότητα, σκληρή δουλειά, ευέλικτα και αποδοτικά σχήματα, και φυσικά με έμφαση πάντα στο αποτέλεσμα, πιστεύω ότι μπορούμε να πετύχουμε πολλά.

 

Σας ευχαριστώ»

 

 

 

 

άραγε δεν προχωρά η μετεγκατάσταση της έκθεσης στην πόλη της Θεσσαλονίκης; Τι επιτυγχάνει η σύγκρουση συμφερόντων;

 

του δημάρχου Π. Μελά Θεσσαλονίκης Διαμαντή Παπαδόπουλο με εκπροσώπους του τραπεζικού κλάδου για να επιτύχει όσο γίνεται χαμηλότοκο δάνειο για την αναχρηματοδότηση του δήμου.

 

μεγαλύτερο σκάνδαλο στη χώρα απο την ματαίωση των μεσογειακών αγώνων; Συμμετείχε στο σκάνδαλο ο σύζυγος της κας Μπακογιάννη κος Κούβελος;

 

απομαγνητοφωνημένο κείμενο της Ντόρας Μπακογιάννη με τον κο Μπέο για τους στημένους αγώνες; Το οποίο αποκρύπτεται;

 

25% στην τιμή της κοκα κόλας όταν το μπουκάλι των 330 ml μετατρέπεται σε 250 ml, κατ' τα άλλα απειλούν οτι θα φύγουν απ' τη Θεσσαλονίκη, άντε στο καλό, καθώς η αισχροκέρδια δεν μπορεί να είναι κερδοφορία.

 

στην εκδήλωση του αρμα πολιτών ο Γ. Στεφάνου μέλος της νομαρχιακής ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης, κάτι πρέπει επιτέλους λειτουργώντας το ΠΑΣΟΚ να αποτρέψει τις αθλιότητες, του γραμματέα της νομαρχιακής επιτροπής Θεσσαλονίκης,του μέλος της νομαρχιακής επιτροπής Θεσσαλονίκης όπως επίσης δεν νομίζω οτι είναι οφέλιμο μέλος που κατέχει τη βουλευτική ιδιότητα με το ΠΑΣΟκ, να θέλει να είναι αρχηγός κόμματος όπως ο Γ. Δημαράς και να μην παραιτείται.

 

 

Λεωφ. Μεσογείων 119, T.K. 101 92 Αθήνα

Τηλ.: 210 6969903, 210 6969802, 210 6974732

Fax: 210 6969607

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. | www.mindev.gov.gr

 

Αθήνα, 21 Ιουλίου 2011

 

Σας ενημερώνουμε για σημερινό ρεπορτάζ του Reuters που βασίστηκε σε συνέντευξη (στο Reuters) του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη κατά τη διάρκεια της σημερινής του επίσκεψης στο Βερολίνο.

Euro leaders "will do their duty" later on

Greek development minister urges swift EU bailout decision

 

By David Milliken and Gernot Heller

On a visit to Berlin to drum up support from German investors for the ailing Greek economy, Michalis Chrysohoidis said it was impossible for Greece to boost growth without a final deal on its debt. "We need now, immediately, decisions," he said as euro zone leaders gathered to discuss a new bailout package. "A lack of making decisions is a disaster for Europe, and for Greece it is a slow death for our economy, for the feeling of our people and for our enterprises," he told Reuters in an interview at the headquarters of Germany's BDI business lobby. European leaders are trying to make Greece's debt more sustainable and prevent fears of a disorderly default from poisoning access to the bond market for other euro zone states. Ahead of Thursday's summit, Dutch Finance Minister Jan Kees de Jager said a short-term or selective default for Greece, previously opposed by the European Central Bank, was now a possible part of a broader crisis response plan. Any new Greek bailout would supplement a 110 billion euro ($156 billion) rescue plan launched in May last year. Chrysohoidis said that he was hopeful of a deal that would satisfy financial markets, but declined to speculate on its much-debated details. "I believe that European leaders today will do their duty and serve the interests of Europe, nations and people in Europe," he said. "If you do not have a (clear) solution, you cannot do anything in the area of growth." Greece is already undertaking structural reforms to attract foreign investment and aims to raise 50 billion euros by 2015 through privatisations. Greece's economic output should return to its 2009 level within the next 3-4 years, Chrysohoidis added, telling investors that Greece was a country where they could make strong returns.

Ακολουθεί το κείμενο στα ελληνικά:

Οι Ευρωπαίοι ηγέτες "θα κάνουν το καθήκον" τους στη Σύνοδο της Πέμπτης

O Χρυσοχοΐδης ζητά άμεση λύση από την ΕΕ για την Ελλάδα

 

Των David Milliken, Gernot Heller

 

Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Βερολίνο με στόχο την προσέλκυση γερμανικών επενδύσεων λίγες ώρες πριν την κρίσιμη σύνοδο κορυφής της ευρωζώνης, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι είναι αδύνατον να ενισχυθεί η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αν δεν υπάρξει τελική λύση για το χρέος. «Χρειαζόμαστε αποφάσεις τώρα, άμεσα», είπε χαρακτηριστικά.

«Η απουσία λήψης αποφάσεων είναι καταστροφή για την Ευρώπη, και στην Ελλάδα είναι αργός θάνατος για την οικονομία μας, για το αίσθημα του λαού μας και για τις επιχειρήσεις μας», επισήμανε ο υπουργός από τα κεντρικά γραφεία της Ομοσπονδίας Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI).

Στις Βρυξέλλες έχει ήδη ξεκινήσει η συνάντηση των Ευρωπαίων ηγετών προκειμένου να βρεθεί μια λύση που θα καθιστά το ελληνικό χρέος βιώσιμο και θα αποτρέπει μια ανεξέλεγκτη χρεοκοπία, η οποία θα δημιουργούσε και σε άλλες χώρες της ευρωζώνης προβλήματα πρόσβασης στις αγορές ομολόγων. Το νέο πακέτο στήριξης θα προστεθεί στο σχέδιο διάσωσης των 110 δις ευρώ που συμφώνησε η Ελλάδα με την ΕΕ και το ΔΝΤ πέρυσι το Μάιο.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης εξέφρασε την ελπίδα ότι θα υπάρξει μια συμφωνία που θα ικανοποιήσει τις αγορές, αλλά αρνήθηκε να κάνει την όποια πρόβλεψη αναφορικά με τις λεπτομέρειες που συζητούνται. «Πιστεύω ότι οι Ευρωπαίοι ηγέτες σήμερα θα κάνουν το καθήκον τους...και θα υπηρετήσουν τα συμφέροντα της Ευρώπης, των κρατών και των λαών της Ευρώπης».

«Εάν δεν έχεις μια τελική λύση, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα στο θέμα της ανάπτυξης. Η χώρα ήδη προωθεί διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να προσελκύσει ξένες επενδύσεις και στοχεύει στην άντληση 50 δις ευρώ μέσω του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων έως το 2015. Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ), της Ελλάδας αναμένεται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2009 εντός των επόμενων 3-4 χρόνων», συμπλήρωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, λέγοντας στους επενδυτές ότι «η Ελλάδα είναι μια χώρα από την οποία μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη».

 

το παρακράτος του ΠΑΟΚ και της χώρας στη χθεσινή εξέλιξη με τον κο Φλωρίδη. Απο τον Απρίλιο μήνα διαδραματιστηκε αλλαγή σκυτάλης απο κυβερνητικής πλευράς με σκοπό να τοποθετηθεί ως επικεφαλής ο Ζήσης Βρύζας, όμως κατα τη διάρκεια της περιόδου και όσο τα πράγματα καθυστερούσαν, τα δεδομένα άλλαζαν ώσπου σήμερα διασταυρώνεται ότι πρόεδρος για κάποιο χρονικό διάστημα πρέπει να μείνει ο Θ. Ζαγοράκης, απ' την στιγμή που πρόκειται να βρεθεί και λύση του χρέους προς το δημόσιο. Όταν βέβαια κατ΄λαβε οτι κάποιοι απ΄τον κύκλο του Ζαγοράκη, κλείνουν τον κύκλο τους με την αλλαγή στο ιδιοκτησιακό, αντέδρασαν, προσπάθησαν να επιβληθούν με εξωθεσμικές διαδικασίες και φυσικά κατέληξαν στα χθεσινά. Να σκεφτεί επίσης κανείς ότι ο κος Φαρλαλής αν δεν κάνω λάθος την ημερομηνία είχε ανακοινωσει τα χρέη της ΠΑΕ στις 26 Μάρτη όπου για πρώτη φορά μετοχοποιούσε χρέη αυξάνοντας την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, γνώριζαν επίσης όλοι τι συμβαίνει, γνώριζαν επίσης οτι ο κύκλος του ΠΑΟΚ πάνω απ' όλα ολοκληρώνονταν  άρα έπρεπε να βρουν μια καλύτερη και βιώσιμη λύση. Το γεγονός οτι ο κος Φλωρίδης είναι Τούρκος υπήκοος διευκόλυνε τις διαδικασίες καθώς εδώ και καιρό άνθρωποι που πιστεύουν στην ελληνοτουρκική φιλία 'εβλεπαν οτι μπορούν να στηρίξουν το εγχείρημα μέσα απο τον ΠΑΟΚ και τις χαμένες πατρίδες με τελικό αποτέλεσμα τη δημιουργία φιλικού αγώνα ΠΑΟΚ-Τρανζοσπορ στα πάτρια χαμένα εδάφη με δημιουργό τον Γ. Μπουτάρη. Πιστεύω πως η συμφωνία δεν πρόκειται να χαλάσει όσο και αν τεθούν τρικλοποδιές γιατι το 2012 η Θεσσαλονίκη γιορτάζει την απελευθέρωση των 100 χρόνων της και τελειότερος εορτασμός πρόκειται να είοναι το πρωτάθλημα του ΠΑΟΚ για να αλλάξουν όλα μια και καλή. Η τελική μου όμως πρόταση προς τον κο Φλωρίδη είναι να προκαλέσει την αγορά της ομάδος και των περουσιακών της αστοιχείων μεσα απο τη αγροτική τράπεζα ώστε το σωματείο να διοιηκείται απο την Θεσσαλονίκη και όχι απο κανένα άλλο κέντρο.

Μετά Τιμής

Μενέλαος Δ. Τριανταφύλλου

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΝΙΚΗΣ 5-7

10180 ΑΘΗΝΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                                                                        TΗΛ.: 210-3332551/2

FAX: 210-3332559

e-mail : press@minfin.gr

 

Αθήνα, 20 Ιουλίου 2010

 

Ανακοίνωση σχετικά με την εκτέλεση Προϋπολογισμού Ιανουαρίου-Ιουνίου 2011:

Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού για το α’ εξάμηνο Ιανουάριου – Ιουνίου 2011, σε δημοσιονομική βάση, το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώνεται στα 12.747 εκατ. € έναντι στόχου 10.374 εκατ. € και ελλείμματος 9.997 εκατ. € το αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Τα συνολικά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού κατά το α’ εξάμηνο (Τακτικός και ΠΔΕ) υστερούν έναντι του στόχου κατά 3.016 εκατ. €, ενώ οι συνολικές δαπάνες (Τακτικός και ΠΔΕ) παρουσιάζονται μειωμένες κατά 644 εκατ. €.

Ειδικότερα τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 21.818 εκατ. € και εμφανίζουν μείωση έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2010 κατά 8,3%. Η υστέρηση των εσόδων σε επίπεδο εξαμήνου οφείλεται κυρίως στη μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη, κατά την περίοδο σύνταξης του προϋπολογισμού, ύφεση, στη μη επανάληψη των εισπράξεων τελών κυκλοφορίας κατά 393 εκατ. € τον μήνα Ιανουάριο, αφού φέτος δεν δόθηκε η ίδια παράταση στην εξόφληση των τελών, στις μειωμένες εισπράξεις από παρακράτηση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά το τρέχον έτος λόγω της ευνοϊκότερης φορολόγησης βάσει του νέου φορολογικού νόμου και στη μείωση των εισοδημάτων, στην μη απόδοση, από τα πιστωτικά ιδρύματα, του δικαιώματος του Δημοσίου επί των προνομιούχων μετοχών (10%), λόγω της μετάθεσης των Γενικών Συνελεύσεων και τέλος, στις αυξημένες επιστροφές φόρων λόγω συμψηφισμού εκκρεμοτήτων παρελθόντων ετών.

Από την άλλη πλευρά, τα έσοδα του ΠΔΕ είναι αυξημένα κατά 87,7% ή κατά 337 εκατ. €.

Τονίζεται ότι η παρούσα υστέρηση των εσόδων αναμένεται να αντιμετωπισθεί στο β’ εξάμηνο, με την απόδοση των φορολογικών ρυθμίσεων που περιέχονται στον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011 - 2015.

Επισημαίνεται ότι τα έσοδα του εξαμήνου βάσει του δελτίου εκτέλεσης του Π/Υ είναι σε ταμειακή βάση. Το συνολικό όμως αποτέλεσμα των εσόδων του 2011, σε εθνικολογιστική βάση, καθορίζεται και από την πορεία των εσόδων έως το πρώτο δίμηνο του 2012, ενώ μέρος των εσόδων της τρέχουσας περιόδου λογίζονται εθνικολογιστικά στα έσοδα του 2010.

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες κατά 8,8% έναντι του 2010. H αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως:

  • στις αυξημένες δαπάνες για τόκους κατά 1.277 εκατ. €
  • στις αυξημένες επιχορηγήσεις στα Ασφαλιστικά Ταμεία εξαιτίας της μείωσης των εσόδων τους από ασφαλιστικές εισφορές κατά 1.280 εκατ. ευρώ,
  • στον ΟΑΕΔ για την καταβολή επιδομάτων ανεργίας κατά 348 εκατ. ευρώ και
  • στα νοσοκομεία κατά 935 εκατ. ευρώ (506 εκατ. ευρώ για την πληρωμή των προμηθειών του έτους 2011 και 429 εκατ. ευρώ για την καταβολή οφειλών από προμήθειες παρελθόντων ετών).

Ειδικότερα, οι πρωτογενείς δαπάνες είναι αυξημένες κατά 4,5% ή κατά 1.111 εκατ. €, κυρίως λόγω των αυξημένων επιχορηγήσεων στα Ασφαλιστικά Ταμεία (κυρίως στον ΟΓΑ κατά 371 εκατ. ευρώ και στο ΙΚΑ κατά 867 εκατ. ευρώ), στον ΟΑΕΔ κατά 348 εκατ. ευρώ και στα νοσοκομεία κατά 506 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες του ΠΔΕ, τέλος, παρουσιάζουν μείωση κατά 42,3% ή 1.563 εκατ. €.

Υπενθυμίζεται, ότι όλα τα παραπάνω στοιχεία αφορούν μόνο στην εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού και όχι στο σύνολο των δημοσιονομικών δεδομένων για το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης – κατά τον ορισμό του ESA95 – που αποτελεί το κριτήριο για την αξιολόγηση του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής της Ελλάδας.

 

οι διαδιακασίες δημοπράτησης 9 κυλικίων αναψυκτηρίων, χώρων αναψυχής στο Δ. Π. Μελά Θεσσαλονίκης απο το Σεπτέμβριο υπό τις οδηγίες του ίδιου του δημάρχου.

 
Ερωτηματολόγιο

Συμπληρώστε τα δύο μας ερωτηματολόγια:
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-1
και
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ-2

Links

Μενέλαος Τριανταφύλλου
Προφίλ στο Facebook

Ηφαιστος Group
ΑΜΕΑ Δυτικών Συνοικιών Θεσσαλονίκης

Menelaos Blog
Ανακοινώσεις - Αρθρα

Mobile Alarm
Συναγερμοί - Σταθερή & Κινητή Τηλεφωνία

Youtube
Οπτικοακουστικό υλικό απο εκδηλώσεις - συνεντεύξεις - απόψεις

TerraBalcan
Το Ελληνικό portal των Βαλκανίων

Το πηγάδι (Blog)
Θαυμαστή μεγάλη πόλη

Πρόσφατα Άρθρα